2 919 läst · 2 svar
3k läst
2 svar
Dörr ut från bastu
Ska bygga en "stuga" med gästrum,bastu,dusch. Kommer hålla runt 15 grader i stugan Vill ha en dörr ut från bastun, men vilken typ av dörr bör man satsa på? Aluminiumdörr? Fönsterdörr med trären insida? Vanlig ytterdörr med trären insida? Kattlucka?
Dörren måste vara låsbar och ha fönster. Storlek är inte avgörande.
Har mailat ett par dörrtillverkare men dom hänvisar till bastuhustillverkare. Då stugan ska ha liggande panel så ser ju en "traditionell" utebastudörr rätt felplacerad ut.
Har snart googlat ihjäl mig på nåt vettigt alternativ, just nu lutar det åt en aluminiumdörr men den lär ju bli apvarm!
Givetvis blir det en vanlig bastudörr till dusch/relax.
Dörren måste vara låsbar och ha fönster. Storlek är inte avgörande.
Har mailat ett par dörrtillverkare men dom hänvisar till bastuhustillverkare. Då stugan ska ha liggande panel så ser ju en "traditionell" utebastudörr rätt felplacerad ut.
Har snart googlat ihjäl mig på nåt vettigt alternativ, just nu lutar det åt en aluminiumdörr men den lär ju bli apvarm!
Givetvis blir det en vanlig bastudörr till dusch/relax.
Nån sån dörr har jag ej sett. Ska diskutera med ett par tillverkare till på måndag. Får se hur det går.
Liknande trådar
-
Göra altandörr låsbar utifrån
Fönster & Dörrar -
Hur ersätta glasruta i pardörrar från 1959?
Fönster & Dörrar -
Hur mycket ska det vara från kanten av gavelsidan när man tar ut en öppning för ytterdörr?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur ta bort rester av limmad plywood från dörr utan att skada den?
Byggnadsvård -
Köpte fönster från Polen, både fast och skjutdörr läcker in
Fönster & Dörrar