Inte för att man blir blåst på några stora slantar, men ... Ska man sälja en Meec som Dremel bör man nog vända dekalen nedåt. Rotationsverktyg med tillbehör i träbox och uppochner-vänd dekal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Norrhyttan skrev:
Inte för att man blir blåst på några stora slantar, men ... Ska man sälja en Meec som Dremel bör man nog vända dekalen nedåt. [bild]
Saken är väl den att säljaren inte har för avsikt att luras, utan bara skriver Dremel för att det ordet har blivit mer eller mindre synonymt med maskintypen, på samma vis som Termos och Jeep, t.ex.

Det är i alla fall vad jag tror.

• Gilla
Eld och 2 till
  • Laddar…
Är inne på din linje, det är som ballofix ordet används oavsett vem tillverkaren är.

Norrhyttan skrev:
Inte för att man blir blåst på några stora slantar, men ... Ska man sälja en Meec som Dremel bör man nog vända dekalen nedåt. [bild]
Dremel är vad det flesta kallar detta verktyg för och många tror säkert att verktyget verkligen heter så.
Nästa orsak är nog att fler söker på ordet dremel om de letar efter denna typ av maskin än slip och gravyr maskin/set eller multiverktyg vilket ger en sökteknisk fördel.
Multivektyg är väl den termen som tillverkarna själva ofta använder om dessa maskiner men då vet man inte om de menar en "dremel" eller ett elektriskt stämjärn även ofta felaktigt kallat "fein" i detta forum trots att även de ofta kallas multiverktyg eller multicutter av tillverkarna.
Jag tror det endast är för att det är en Meec, bara för att det retar dig ;)

Microkatten
Makita hyvel modell 2012 NB till salu, visas med ställ och bräda, med prislapp och annonsinformation.
Skapa konto

Denna hyvel inkl ställ kan man köpa ny för under 6 kkr, inkl transport, från UK. Toolab tar 7500 kr, exkl ställ. Inte heller vet annonsören vad den svenska valutan heter.

Är det någon som går på sånt här?

• Gilla
Bagar´n
  • Laddar…
Brukar det inte upplevas som ett lågt pris när det skall luras?

Microkatten skrev:
Tja, varför inte? Finns ju många som har som affärsidé att köpa billigt och sälja dyrt. Kolla på Tradera!

Microkatten
Än så länge är det ingen som har nappat, eftersom annonsen är kvar. Fast det är klart, säljaren kan ju ha flera exemplar av hyveln, och så kanske mina förväntningar på folks prismedvetenhet är för höga! :wow:

Martin_B
Microkatten skrev:
[bild]

Denna hyvel inkl ställ kan man köpa ny för under 6 kkr, inkl transport, från UK. Toolab tar 7500 kr, exkl ställ. Inte heller vet annonsören vad den svenska valutan heter.

Han skriver 10100 krunor, men jag tror han bara skrev lite fel. Det skall inte vara ett n utan ett k.
10 100 krukor skall det vara.

• Flera öppna verktygslådor med elektriska handverktyg ordnade på marken.
    Skapa konto
  • Två öppna verktygslådor med byggverktyg och tillbehör framför en trävägg.
    Skapa konto
fiskbuggaren skrev:
Förrådsrensning minsann. Har någon varit ute och knyckt för mycket grejer på sistone?
Snokar man lite så ser man att telefonnummret är knutet till en byggfirma.
Dom kanske också rensar sina förråd ibland :D

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Martin_B
När det stjäls så mycket som det visas verktyg i annonsen, så undrar jag om inte det fraktas utomlands för försäljning där?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.