Idag har ju hela Stockholm förvandlats till en stor lekplats så jag har inte hunnit mycket annat än att skotta snö och "leka".

SUV parkerad med snö upp till stötfångaren, reflekterande en snörik dag i Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 2 till
  • Laddar…
Japp, jag har också mest jobbat med snöröjningsverktygen i morse. Och mer lär det bli ikväll.
 
MathiasS skrev:
Idag har ju hela Stockholm förvandlats till en stor lekplats så jag har inte hunnit mycket annat än att skotta snö och "leka".

[bild]
Är inte en poäng med sådana bilar att inte behöva skotta snö? :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ja, min ihopfällbara Fiskars-spade klarade dagen idag. Pga av datumparkeringen blev jag tvungen att flytta min bil med kassa sommardäck. Det hade ju inte röjts minsta lilla under natten, så det var bara att gräva fram sin egen p-plats.
 
nanowire skrev:
Är inte en poäng med sådana bilar att inte behöva skotta snö? :)
Jo, med den där har jag plöjt genom meter höga snödrivor idag och på E4an låg det drygt 30cm snöslask i innerfilen (så den tog jag eftersom ingen annan ville åka där)......men vi har ju en enhjulsdriven bil också, för den får man skotta.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
jonmo skrev:
Ja, min ihopfällbara Fiskars-spade klarade dagen idag. Pga av datumparkeringen blev jag tvungen att flytta min bil med kassa sommardäck. Det hade ju inte röjts minsta lilla under natten, så det var bara att gräva fram sin egen p-plats.
Här har de fortfarande inte hunnit snöröja gatan utanför... ca 40 cm snö där nu.
 
MathiasS skrev:
Jo, med den där har jag plöjt genom meter höga snödrivor idag och på E4an låg det drygt 30cm snöslask i innerfilen (så den tog jag eftersom ingen annan ville åka där)......men vi har ju en enhjulsdriven bil också, för den får man skotta.
Haha, ja det är sällan man behöver lägga i diffspärren på E4:n. Men det gäller att passa på vid de få tillfällen då det är rationellare med fyrhjuls- än enhjulsdrivet :p
 
Ja idag har verkligen varit en heads up om att fyrhjulsdrift is the shit även i Stockholm!
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Jag funderar på att klaga på snöröjningen här också, de tar bort snön alldeles för tidigt. Man hinner ju inte leka klart :D
 
  • Gilla
importensketsig och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag rättfärdigat köpet av en ny batteridriven sticksåg. Blir mest att man använder tigern eller koben vid rivning :)


"Äsch, det är bara att regla upp" var det någon (=jag) som sa innan jag öppnade golvet... :p
Upptaget golv i ett renoveringsprojekt med synliga avloppsrör, träreglar och skadad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ny Makita batteridriven sticksåg med ett mätband bredvid och en väska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ååå, en liten Makitamus också :D
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 3 till
  • Laddar…
Håhå, monterade tillbaka justerbordet på sågen igen... Jag är för bortskämd men det är ju bara såååååå användbart, speciellt när det ska kapas upp skivor. Jag måste fixa ett mindre anhåll ASAP. Alu-profiler från motedis förmodligen, men vilken ska man ta...
 
Svartvitt namnpussel med bokstäverna 'ALINA' ur 9mm björkplywood på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett namnpussel till kompisarnas lilla piga håller på att växa fram med hjälp av cnc. 9mm björkplywood.

Hur är limmet för små munnar? Ngn som vet?
 
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Gett min snöslunga lite kärlek. Slipat upp sprickor och svetsat dom. Skurit bort en plåtbit där jag skjutit ut en sten och svetsat dit en ny. Riktat lite böjda plåtar. Ska justera om slitstålen nu i veckan sedan återstår lite bättringsmålning.
 
MathiasS skrev:
Idag har ju hela Stockholm förvandlats till en stor lekplats så jag har inte hunnit mycket annat än att skotta snö och "leka".

[bild]
Var nere i stockholm på certifieringskurs med jobbet i onsdags... och jo det var lite kaos kan man säga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.