Norrhyttan skrev:
Nähädu, här får man ju bara på skallen om det råkar skymta en tvivelaktig konstruktion. :)
..ähh är det nått värt att lära i livet så är det de där med att låta vissa saker åka in i ena örat (hm ögat?) och ut genom andra :rolleyes: alla kommer alltid tycka och tänka massa (på gott och ont ju) :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
kulle skrev:
Berätta gärna sen hur det gick :p
Jag tog en öl i väntan på att vädret skulle slå om, sedan kontrollerade jag om däcket torkat, i min förtvivlan hade det inte gjort det än, då blev det en till öl.....;)
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 8 till
  • Laddar…
Pagno skrev:
Jag tog en öl i väntan på att vädret skulle slå om, sedan kontrollerade jag om däcket torkat, i min förtvivlan hade det inte gjort det än, då blev det en till öl.....;)
Ja, ibland är det tufft. Men bra kämpat! ;)
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
S
Efter ett gäng falsklarm pga. barn eller sambo som glömmer att vi numera använder skalskydd på kvällar/nätterna så blev jag tvungen att ta fram en lösning som förhoppningsvis hindrar dem från att öppna altandörrarna efter att vi larmat på.

Öppnade upp magnetkontakterna och borrade hål på lämpligt ställe där det fanns plats, vilket också råkade vara det bästa stället att sätta lysdioden på också :) Lödde ihop trådarna med reservtrådarna som fanns i magnetkontakterna redan.
7t1ZhTQ.jpg

Såhär ser den ut framifrån då.
t9ydcqN.jpg

Monterad och driftsatt, här är larmet avstängt.
SrTJwyh.jpg

Här är larmet skarpt :) Nu syns det iallafall! Fast bilden framhäver ljuset lite mer än verkligheten.
HqtFfN0.jpg
 
  • Gilla
Marcussjogren och 11 till
  • Laddar…
Fulelat och nyttjat badtunnan, f-n så skönt!
 
O.. hargazzer snyggt.. vilken model är det?
 
Har gjort färdigt förrådet så jag inte behöver skämmas längre för att gräsklipparen står ute översnöad i vinter
Träförråd med chevronmönstrad dörr och förstärkta hörn i solljus med skugga på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag blev så trött på alla grindar och förrådsdörrar mm som hänger ner sig med tiden trots att dom är gjorda enligt praxis med snedsträva som lutar sig mot nedre gångjärnet. Så hittade jag ett inlägg här på forumet av Imported_Byggaren som utförligt beskrev vändlimning med störtning. Jag gjorde enligt hans beskrivning och förstärkte också hörnen. Nu hoppas jag att den inte hänger ner sig med tiden. Den som lever får se...
Närbild av en förrådsdörr med vändlimmad snedsträva förstärkt i hörnen, mot solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och snedsträvan diagonalt mot yttre nedre hörnet...
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
...
Sen hittade jag denna artikeln. Håller tummarna för att planerna för vår lilla by blir verklighet :)

[länk]
Jo, det blir säkert så, grattis till många nya grannar!

Varifrån de kommer får du fundera på själv.
Kanske folk som blivit arbetslösa när de drar ner på pappersbruken i Hylte, eller :rolleyes:
 
Idag hann jag äntligen med att sätta upp den där garderobsdörren. Ser på bilden att jag tydligen behöver släpa fram fem systainers för att borra 3x4 hål för gångjärn. Känns som aningens overkill, men så är det.
 
Och så bilden, annars har det ju inte hänt.

Vardagsrum med pågående möbelsammanställning, träpanel, verktyg och dammsugare på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Pagno skrev:
Funderar på att olja del av däcket..
[bild]
Nu har del av däcket torkat, det har även blivit lite ljusare..
Trädäck med skadat staket och uppblåsta plintar efter att stora träd fallit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderar på att riva igång en Husqvarna, göra sig populär bland barnfamiljerna som sover.
Trädäcket behöver en översyn, staketet är numera snedare än tidigare, två plintar lyftes med ur marken, huset skakade rejält. Träd modell stora har viss förmåga att orsaka skador när de oplanerat vill lägga sig, glad att det inte hände på dagen när ungarna har det som klätterträd.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
jonmo skrev:
Och så bilden, annars har det ju inte hänt.

[bild]
Jag beklagar den gröna till höger... ful men ändå modern, tillräckligt stark för mycket å ta mig tusan odödlig... det går liksom inte att motivera sig att göra sig av med den. Man hittar ett användningsområde :p
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Ja, hade jag vetat hur bra den gröna var när jag köpte den, skulle jag aldrig köpt den :D.

Den är ju som sagt ta mig f*n helt odödlig, slutade med att jag fick nypa mig själv hårt i armen och beställa en blå ändå.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Slitit vidare med isoleringen.

Husvägg med isoleringsskivor och spikläkt, byggarbetsplats på kvällen, med stege och arbetsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.