Varför har jag inte köpt en sån här tidigare???
Person håller i två Pica-märkpennor framför jeansficka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Tillägg: det är en riktigt bra blyertspenna :)
 
Ja de där är bra alltså.
 
Hammarfall skrev:
Ska köpa en tigersåg. Tänkte ta ner två -tre väggar och såga spiro. Har dock aldrig använt en tidigare. Ska jag köpa julas meec för runt 400 ( ev vänta på kampanj)eller en grön bosch för 800 att? Har batteri sedan tidigare.

[länk]
Jag köpte julas meec, och ja.... den sågar ju... Har tidigare bara erfarenhet av Hilti, men även om min meec bara sågat totalt i 4 minuter så kan jag säga att hela sågen är skev efter att ha tryckt lite för hårt när jag sågade trä med den.
Hade jag startat om mitt husbygge hade jag köpt en batteridriven av det märke jag har batteri till. Skulle jag ha haft en till rivningsarbete hade det absolut varit en lite dyrare. Inte grön bosch med andra ord. Man avskyr sig själv när man står där med dåliga grejer för att man ville spara någon hundring.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Varför har jag inte köpt en sån här tidigare???
[bild]
Ibland det sämst skit som kommit ut på marknaden.
Alla köpte sådana på bygget för några år sedan men dom går sönder så snabbt så alla jag känner har gått tillbaka till vanliga snickar pennor.
Men dom är riktigt bra då dom fungerar 😀
 
Redigerat:
Varför inte köpa en nätansluten av hyffsad kvalite håller hela livet och orkar bättre än batteridriven.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Jag köpte en nätansluten Nutool på Krauta för kanske 300 för några år sedan, och den har fått göra rätt för sig. Jag har rivit väggar, sågat av rötter till stubbar i jord och allt möjligt. Måste vara ett av mina bättre köp, lite otippat.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Två tre väggar gör du på en dag då du är förbered med ev. avväxlingar/stämp för bärande väggar. Så hyr en riktig maskin (HILTI ) som funkar. Det fins förstås andra bra märken också.
Men har du inte jobbat med en tigersåg innan så vet du inte skilnaden på kvalitet och billigt.
Men jag vet hur det är.... det är kul att HA EGNA verktyg😊
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
L-OFast skrev:
Två tre väggar gör du på en dag då du är förbered med ev. avväxlingar/stämp för bärande väggar. Så hyr en riktig maskin (HILTI ) som funkar. Det fins förstås andra bra märken också.
Men har du inte jobbat med en tigersåg innan så vet du inte skilnaden på kvalitet och billigt.
Men jag vet hur det är.... det är kul att HA EGNA verktyg😊
Jag sätter värde på kvalitet och älskar verkligen min Milwaukee-skruvdragare och Bosch-sänksåg. Men tigersåg och borrhammare måste vara bland det sista jag skulle lägga ner någon större summa på.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Det är väl just det, arbetet kommer att gå fort, den ska göra jobbet och kul att få lite fler prylar. Har köpt verktyg och tillbehör till hus och trädgård för tiotusentals kronor i år, även hyrt en del. Jag testar att köpa en billig och är den kass så får jag hyra nästa gång.
 
När jag totalrenoverade vårt första hus blev det med billiga verktyg från biltema och nåt enstaka bosch-grönt. Vad jag svor....
När vi flyttade förra året till ett stort, gammalt stenhus blev det en uppgradering till Milwaukee 18 volt borstlöst. Det kostar men jag tycker det är värt det. Efter skruvdragaren och multiverktyget värdesätter jag tigersågen högst. Det är så skönt att slippa dra igång motorsågen (kedjan är av nån anledning alltid slö... :) ) när den oskötta tomten ska tuktas. Med ett grovtandat träblad tar man ju allt med en diameter under 2 det på ett ögonblick.
Många anser att det räcker med en billig tigersåg men har du en bra hemma kommer du garanterat att använda den mer än du först trodde.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Biltemas 6-700kr såg fungerar till slitgöra typ små rivningsarbeten, oljetank mm. Köp Bosch Carbide blad (dyr per styck men håller) så ska du nog komma undan billigt och bra.

Har både dyr och billig tigersåg. Nöjd med båda.

Tillägg: vad jag ville säga var att sågen aldrig blir bättre än bladet. Låt bladet kosta 100-200kr styck, det tjänar du på mot att köpa ett 5-pack på Biltema för 69:-
 
Redigerat:
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Polos skrev:
Ibland det sämst skit som kommit ut på marknaden.
Alla köpte sådana på bygget för några år sedan men dom går sönder så snabbt så alla jag känner har gått tillbaka till vanliga snickar pennor.
Men dom är riktigt bra då dom fungerar 😀
Åh, vad tråkigt att höra. För den är fantastisk just nu. Men jag som amatörsnickare vid min husrenovering får hoppas att den håller lite längre :)
 
Chrissofsweden skrev:
Åh, vad tråkigt att höra. För den är fantastisk just nu. Men jag som amatörsnickare vid min husrenovering får hoppas att den håller lite längre :)
Vi är i samma situation. Min har hållt kalasbra. Vanliga snickarpennor är väl mer att jämföra med kritor eller något. Avskyr dem.
 
  • Gilla
Jan Itor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.