45 100 läst · 161 svar
45k läst
161 svar
Grannen spillt betong på min infart
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nja, nu är ju mycket tveksamt om något brott ens har begåtts. Helt klart är det i vart fall inte något "enkelt fall". Så som exempel på att vi skulle leva i ett undermåligt samhälle är detta ett mycket dåligt exempelbyggarätt skrev:
Det finns ju andra lagliga sätt att beivra (den troliga) olyckshändelsen än via ett brottmål.
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
Jag har raderat lite försiktigt i tråden.
/moderator
/moderator
kurre_kul, du skulle inte kunna vara vänlig och slänga upp en bild som tydligt visar "skadan"? Så blir det lättare att förstår vad det är som diskuteras här överhuvudtaget. Omfattningen på "skadan" avgör ju i högsta grad om vad som är lämplig åtgärd, naturligtvis i kombination med din ekonomi, fritid och dina principer. Men oavsett så ger det oss en fingervisning.
Om någon skulle dumpa byggnadsställningar på min gräsmatta, skulle jag nog dumpa 5 kubik jord ovanpå. När de sedan kommer och skall gräva fram ställningen, skulle jag fråga med vilken rätt de gräver i min jordhög.
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
TS meddelade i inlägg #106 att han inte är intresserad av att göra en polisanmälan, utan är mån om grannsämjan. Dessutom blir han pappa i dagarna.
Jag har just brutit ut en lång off topic diskussion om huruvida polis och åklagare driver mål med litet straffvärde, något som ju inte är aktuellt när TS meddelat att han inte är intresserad av det. De inläggen hittar du nu här: https://www.byggahus.se/forum/jurid...s-och-aklagare-mal-med-litet-straffvarde.html
Jag har just brutit ut en lång off topic diskussion om huruvida polis och åklagare driver mål med litet straffvärde, något som ju inte är aktuellt när TS meddelat att han inte är intresserad av det. De inläggen hittar du nu här: https://www.byggahus.se/forum/jurid...s-och-aklagare-mal-med-litet-straffvarde.html
Redigerat:
Bra...TS behöver verkligen slippa allt onödigt...och hitta ut ur situationen utan onödig tidspillan och praktiskt arbete kring den spillda betongen...;-)Marlen Eskilsson skrev:TS meddelade i inlägg #110 att han inte är intresserad av att göra en polisanmälan, utan är mån om grannsämjan. Dessutom blir han pappa i dagarna.
Jag har just brutit ut en lång off topic diskussion om huruvida polis och åklagare driver mål med litet straffvärde, något som ju inte är aktuellt när TS meddelat att han inte är intresserad av det. De inläggen hittar du nu här: [länk]
Jag börjar tro att det är lite troll över det hela.Martin_B skrev:
Hur svårt kan det vara att presentera en bild.
Jag tror, tills motsatsen är bevisad, att det är en pjuttefläck som är försvunnen när vintern har passerat. som TS gjort stort drama utav. Det verkar ju misstänkt att inte utlovad bild har kommit efter så lång tids debatt. TS har kanske lite skamkänsla ?
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Ämnet verkar helt uttömt, jag låser tråden. TS får gärna höra av sig om han vill att jag öppnar den igen.
Liknande trådar
-
Bevara betong/putsad look i källare. HUR?!
Färg, Måla & Tapetsera -
Spacklat gipstak möter putsad lättbetongvägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Få bort fula silikonstreck från betongen?
Grund & Markarbeten -
Grannen slår torr betong i plinthålen
Byggmaterial & Byggteknik -
Grannens hantverkare borrade igenom mitt betongtak
Hantverkare