I efterhand. Övriga badrummet är klart sen 5 år. Så det får bli nån konstruktion utanpå. Tätskikt lär väl inte behövas då.
Hur fixerar du den mot väggen under härdningen? Eller det limmet biter med en gång? Limmar du skivan mot väggen först och kaklar den sen?
Bör man köra med vanlig kakelfog i fogarna eller det funkar med silicon? Känns ju onödigt att blanda fog för typ 50cm fog...
Ok. Om man inte har tillgång till kakelskärare. Vad är då lämpligast att skära kakel med? Förutom vinkelslip med diamantskiva..
På tal om silikonfogar. Jag har några meter silikonfog i köket mellan bänkskiva och kaklat stänkskydd som jag inte är nöjd med. Hur avlägsnar jag dom enklast?
På tal om silikonfogar. Jag har några meter silikonfog i köket mellan bänkskiva och kaklat stänkskydd som jag inte är nöjd med. Hur avlägsnar jag dom enklast?
Vid sån kapning som krävs så skulle jag def försöka få tag på en riktig kakelkap, svårt att få till snyggt.
Många byggvaruhus hyr ut sådana.
Silikonfogen skär du bort med tex ett vasst rakblad, och se till att få bort alla rester innan den ny dras.
En färdigkaklad hylla blir rätt tung, och även om det idag finns bra sättlimmer typ casco supersätt, så
skulle jag limma upp hyllan utan plattor, blir oftast snyggare att få till plattorna mot vägg då.
Och du slipper risken att hyllan glider ur position innan limmet är genomhärdat.
Många byggvaruhus hyr ut sådana.
Silikonfogen skär du bort med tex ett vasst rakblad, och se till att få bort alla rester innan den ny dras.
En färdigkaklad hylla blir rätt tung, och även om det idag finns bra sättlimmer typ casco supersätt, så
skulle jag limma upp hyllan utan plattor, blir oftast snyggare att få till plattorna mot vägg då.
Och du slipper risken att hyllan glider ur position innan limmet är genomhärdat.
Nu e dom på G! Nog enklast att göra dom i verkstan så mycket som möjligt å limma upp dom sen. Annars kan jag inte duscha på ett tag i den takten det jobbas här!!
Hittade XPS cellplast på byggmax och limmar med Danalim 290 Aqua nånting. 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade XPS cellplast på byggmax och limmar med Danalim 290 Aqua nånting. 👍
Kan från säker källa meddela att Danalim 290 är totalt odugligt till detta ändamål! Biter mot kaklet men inte på Cellplasten. (Bolist butiken i byn ska få ett besök i morrn ..
Tur jag testa på spillbitar först.
Blev rekommenderad Sika t2 av Bewi som tillverkar cellplast. Återkommer med resultat.
Tur jag testa på spillbitar först.
Blev rekommenderad Sika t2 av Bewi som tillverkar cellplast. Återkommer med resultat.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
När jag var barn hade vi något sådant här ovanför badkaret (som var den enda duschplatsen då:
Enkelt och stilrent.
Men det är klart, på den tiden hade man inte massor med schampoflaskor, balsam, styling, conditioner mm.
Man fick klara sig med tvål helt enkelt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enkelt och stilrent.
Men det är klart, på den tiden hade man inte massor med schampoflaskor, balsam, styling, conditioner mm.
Man fick klara sig med tvål helt enkelt