5 112 läst · 10 svar
5k läst
10 svar
Hur mycket kostar det med 25kvm betongplatta?
Hej!
Tänkte höra vad ni som är lite mer kunniga anser är ett normalt pris för 25 kvm betongplatta 400mm med golvvärme.
40t? 70t? 150t?
Har fått så olika priser, vill inte vara dumsnål eller bli blåst.
(Tar gärna emot tips på bra företag som kan gjuta betongplatta med golvvärme inom stockholmsområdet.)
Tackar så mycket!
mvh
Tänkte höra vad ni som är lite mer kunniga anser är ett normalt pris för 25 kvm betongplatta 400mm med golvvärme.
40t? 70t? 150t?
Har fått så olika priser, vill inte vara dumsnål eller bli blåst.
(Tar gärna emot tips på bra företag som kan gjuta betongplatta med golvvärme inom stockholmsområdet.)
Tackar så mycket!
mvh
Det typ bästa är nog att leja grävning och utläggning av makadam.
Sätta form och armering själv. Och ev leja bort själva gjutningen ifall man får tag i någon som tar på sig endast det.
Bor du i norra stockholm, gärna nordvästra, så kan jag ha en kontakt till gjutare åt dig (de som gjöt min platta). PM'a om det är intressant.
Sätta form och armering själv. Och ev leja bort själva gjutningen ifall man får tag i någon som tar på sig endast det.
Bor du i norra stockholm, gärna nordvästra, så kan jag ha en kontakt till gjutare åt dig (de som gjöt min platta). PM'a om det är intressant.
Jo jag vet man jag har inte den kunskapen =)huggan skrev:
Menar du att du anlitade någon annan själv eller gjorde du det bokstavligen själv? Jag har inte riktigt den kunskapen förutom att kunna göra dessa trista jobb själv som grävning.bYkICr skrev:
Det är vid kungens kurva jobbet ska utföras.
Tack så mycket.
mvh
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Jag har fått ett budgetpris på 2500/m2ex moms för 180m2 platta med värme. Så runt 100k är nog ingen dålig gissning.
Nuvarande platts gjorde jag själv och den kostade inte ens 25 med allt inräknat och minst 80h fritid.
Nuvarande platts gjorde jag själv och den kostade inte ens 25 med allt inräknat och minst 80h fritid.
Liknande trådar
-
Vad kostar det ca att göra dränering runt villa?
Grund & Markarbeten -
Hur fixa skadad betongbalk och vad kostar det?
Grund & Markarbeten -
Vad kostar det att lägga in mekaniskt ventilerat golv år 2024?
Golv -
Mellan tumme och pekfinger, vad kostar det att spola en borrad brunn?
Vatten & Avlopp -
Vad kostar det att byta fönster 2024?
Artikelkommentarer