Testa att kontakta Cylinda och se om de har någon åsikt om hur folk som servar dras produkter hanterar kunder och om det är så garantiärenden hos Cylinda ska se ut.

• Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
Elektro Skandia är det som har "felsökt" maskin, dom äger Cylinda...
Inga fler drag från min sida gjord, har varit annat i vägen.

Jag har iaf roat mig med att googla bilder på när möss (som dom påstår har varit i maskin) har varit framme, det är inte likt nånstans med hur det ser ut i min maskin...

Har varit drabbad av skadedjur av olika slag som gnagt kablar, främst möss, kaniner (tama) och det ser absolut inte ut så. Den är det ju så att isolering är bland det första de börjar böka i, samt skiter ner en hel del. Den som påstår att det där är utfört av skadedjur måste ju vara helt korkad. Det enda som jag kan tänka mig har orsakat det där är antingen fel vid monteringen, men då hade maskinen aldrig startat, eller att någon har klippt sönder kablarna med avbitare. Hade hantverkaren något som helst motiv med att klippa kablarna?

/S

Jag har fler teorier ang "motivet". Dels orkade han inte åka 8mil enkel resa för han glömt reservdelar, garantin gick ut 2 veckor efter besöket, maskinen har redan blivit lagad 2-3 gånger för samma fel, insläppt av äldre förvirrad man.

Klantverkaren blir ju även uppbackad uppifrån sett så troligtvis har han blivit ombedd att se till att maskinen inte skulle gå att få igång igen. Min egen tolkning baserat på deras bemötande...

Mikael_L
Har du inga extrema närbilder på kabeländarna?

Mikael_L skrev:
Har du inga extrema närbilder på kabeländarna?
Inte än, jag måste ha tag i en bättre kamera och en näve tid. Tänkte även klippa en kabelände själv och jämföra mot en "musbiten" ände.

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Jag får erkänna att jag har haft fel, jag kom på skadedjuret i min diskmaskin idag när den var i full färd med att klippa kablar...
Tänka sig så fel man kan ha, det var ju solklart!

• En kräftdjur inne i en diskmaskin, omgiven av kablar som den tros ha knaprat på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Harald Boye och 4 till
  • Laddar…
Det är väl inget skadedjur, det är ett skaldjur ;)

• Gilla
Tykon
  • Laddar…
Jag kunde inte låta bli att lägga en kräfta i diskmaskin med lite kablar, men det gick inte att få den att klippa kabeln :)

Men för att vara lite seriös igen. Jag kastade en annan diskmaskin idag som stått oanvänd i många år, botten på den var full av diverse bröte och råttskit. Men likheten mellan maskinerna var ändå i hur kablarna var av, bara rakt av utan skada på isolering förutom en jordkabel som var gnagd. Men i maskinen som tråden handlar om är alla kablar av och inga övriga skador eller rester av skit/likn som i den som har agerat råtthotell, där är ett fåtal kablar av och gått om spår efter råttor.

Sammanfattningsvis då, det KAN vara råttor i maskin då kablarna var av på samma sätt. Men jag står fast vid att man inte ska släppa hantverkare utan övervakning, då vet man vad som hänt.

Ps. Jag hade inte en tanke på att ta kort i den andra maskinen och nu är den på tippen... Ds.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.