Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Kan denna verkligen vara bättre än min nuvarande router med 3st extra antenner?
Är den det då kommer vi äntligen ha täckning i alla rum i huset.
Skulle vara skönt att slippa ta några steg bakåt när man streamar en film och är påväg till vardagsrummet.
 
Svar: X

En ny router behövs då barnens lekrum är i uthuslängan, vår wifi räcker inte dit. En bra router skulle möjliggöra avslappning för vuxna i huset och barnen i full karriär med tvspelet i lekrummet. Vilken DrÖm!
 
Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Med tjocka betongväggar och fyra våningar i huset så är det viktigt med bra täckning och hastighet på wifi.
Denna verkar enligt tester klara detta väldigt bra :) Dessutom så är den cool att se på :)
Ut med gamla routern och in med denna nya fina !!!
 
Svar: X tvåkärning 1GHz
Som nybliven pensionär jobbar jag nu hårt på att slutföra mitt pensionsbonusprojekt: fixar fin uthyrningsdel i min källare.
Det blir himla fint med egen ingång, köksdel i allrum, dusch/toa & litet sovrum.
Jag vill kunna erbjuda blivande hyresgäst att få wifi av mig - genom golv och väggar.
Min nuvarande router är gammal och trött och klarar inte biffen - då vinner jag gärna denna!!
 
Svar: X Fast jag vet inte varför.

Vi skulle få fiber i now 2015. Men på grund av vad vet jag så tog det sin lilla tid. Men nu så har vi det sedan 3 veckor sedan. Har jag kopplat in det Nej! varför då? jo jag blir galen på alla erbjudandet hit och dit, få det, betala för det osv.
Jag har noll koll på datorer routrar bredband allt som har med datorer att göra. Att jag skriver detta är nästan ett under.

Vi bor i ett sten hus med källare behöver jag säga något mer. Går man två trappsteg ner mot källare dör uppkopplingen på laptoppen (och det är ett litet hus). Och jag som trodde att nu blir allt bra med fiber och ny router från (vilket bolag jag nu lyckas välja). Och så läser jag om alla stackare i denna tävling som inte får sakerna att fungera på grund av dålig router. Då blir jag alldeles svettig.

Och som grädde på moset har jag min verkstad hemma. Och tänk om jag på ett enkelt sätt skulle kunna få lyssna på spotify från min tele nere i verkstaden. Det skulle lyfta min vardag enormt.

Så snälla gör min vardag enklare och underbarare.

Ps behöver jag tillägga att det bor en tonåring och en 11 åring i huset. Med Xbox live, Youtube, spel, surf och allt vad det innebär.
 
Redigerat:
Svar x
Vi har ett hus en bit från stora huset som kommunen hyr för en flyktingfamilj och wifit räcker inte på långa vägar. Så en ny super snabb router med bättre täckning skulle kanske vara medicinen för vårat problem.
 
Oj vad många som har problem med täckning och räckvidd hemma. Få saker är väl så irriterande som när internet strular hemma. Vi får köra fler routertävlingar framöver!

Veckans lyckliga vinnare blir corpes som ska slippa starta om sin router vareviga dag. Stort grattis!

Motivering: Min nuvarande router får man tvångsköra för att den ska fungera:
Inget nät->manuell avstängning av router (koppla ur nätkabeln)->vänta........->sen köra ett tag.
Efter ett tag, dags att upprepa ovanstående process.

Svettigt när frugan ska kolla sina serier samtidigt som grabben ska kolla nåt barnprogram på plattan, då skriks det i kör att "DET FUNKAR INTE!!!".
 
Svar: X, tvåkärnig 1GZ processor.

För att kunna surfa fritt och utan hinder på hela övervåningen skulle den här routern göra jobbet!
I dagsläget klarar den betydligt svagare routern jag har hemma inte att täcka överallt i huset.


EDIT: Missade att tävlingen var över :p
 
Intressant att läsa att så många har problem med det som man så gärna vill ska funka smärtfritt där hemma...
Vill man ha bra täckning så måste man våga kasta ut operatörens multi-låda/gateway/router/wifi-smart-box (eller vad de nu kallar dem för finurligt). Oftast behöver man mer än en radio (WiFi) om man vill ha täckning i ett stort hus. Jag har själv använt Ubiquiti's UniFi enheter. Små smidiga och mycket prisvärda proffs-grejer (skolor, köpcentra etc. använder dem).
Bara ett tips från en som helst kör med riktig kabel till datorn men vill ha bra WiFi när man är mobil.

//Sam
 
  • Gilla
kickassford
  • Laddar…
Folk som har råd att bygga nya hus men inte en router tycker jag är lite roligt :)
 
De flesta bygger inte nya hus och dessutom är det väl ingen som sagt att direkt att de inte har råd att köpa en router? Bara det att en sån lyxvara ligger långt ner på listan över "köpa o göra".. så varför inte ta chansen och vinna en? Det kostar ju inget alls :)


GRATTIS CORPES
(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.