Gjort klart ett litet utrymme i källaren för verktyg, färg mm. Perfekt att ha en liten arbetsbänk i källaren.
Nyinredd verktygshörna i källare med arbetsbänk och verktygsväskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett hörn i en källare med en arbetsbänk och en batteriladdare för verktyg på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maah och 2 till
  • Laddar…
Tvättat gamla ribben med fasadtvätt och satt upp den på farstukvisten igen. Ungefär tio st gick inte att rädda så imorrn får jag kapa å klyva till dessa!

Renoverad farstukvist på röd stuga vid skymning med stegar och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Städat... förbannade mig som måttade fel på utomhusbelysningens kabel...tur att jag tog i lite till brytaren så att det är enkelt fixat. Gissningsvis rättar jag till det nästa år eller när barnen är vuxna.. kanske...
Elcentral med kablar och brytare på trävägg, inklusive en orangeröd förlängningssladd och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elcentral med uppmärkta kablar och brytare på en trävägg, hänvisning till felmåttning och framtida åtgärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eluttag med extra kabel längd ansluten till en strömbrytare på en trävägg, tecken på dålig mätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vore jag i din sits skulle jag inte våga lägga upp bilder som ovan innan jag bytt ut gamla 3-fas handsken mot en icke livsfarlig modell ...
 
  • Gilla
Ramnemark och 5 till
  • Laddar…
Finns inte de gamla handskarna i plastutförande också? De bör väl vara ok att använda eller är de lika farliga som metallvarianterna?
 
Sidoblecken för jordanslutningen är inte bättre på plasttypen snarare sämre, men givetvis bättre vid lossnade trådar invändigt osv. De är inte ok oavsett så byt och använd inte öht.
 
Byggt en soffa i uterummet vid sommarstugan av spillvirke.
Har endast använt fogsvans och skruvdragare, inte ens tumstock :x
Befriande att bygga enkla saker helt efter eget huvud ibland.

Det ska målas och fixas dynor så blir det nog bra :)

Hembyggd soffa av spillvirke i ett uterum med röda väggar, vita gardiner och färgglada ljusslingor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjord soffa av spillvirke med kuddar i ett uterum, verktyg synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hembyggd soffa av spillvirke i ett uterum med röda väggar och en golvstående lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hembyggd hörnsoffa av trä med gråa dynor i ett rött uterum, verktyg och matta synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 4 till
  • Laddar…
TeroM skrev:
Vore jag i din sits skulle jag inte våga lägga upp bilder som ovan innan jag bytt ut gamla 3-fas handsken mot en icke livsfarlig modell ...

Skulle den bli mindre farlig om jag inte la upp bilder på den? :sly: Vi har bott här i tre månader och när elektrikern kommer så tänkte jag överlåta bytet åt honom. Märkligt att ingen noterade avsaknaden av proppar för att utesluta ens en risk? :)
 
  • Gilla
shomakie och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Skulle den bli mindre farlig om jag inte la upp bilder på den? :sly: Vi har bott här i tre månader och när elektrikern kommer så tänkte jag överlåta bytet åt honom. Märkligt att ingen noterade avsaknaden av proppar för att utesluta ens en risk? :)
Jag gjorde!
Klipp bort skiten. :)
 
FredrikR skrev:
Jag gjorde!
Klipp bort skiten. :)
Vet du vad, du har rätt. Jag tänkte mest på att jag inte vill byta den själv. Men att ta bort är ju ett enkelt ingrepp tills dess att nyinstallation kan göras.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag brukar ta för vana att sätta tillbaka propphuvarna (utan säkring då) för att minska risken att någon kommer åt de strömförande säkringsbottnarna när jag inte är i närheten :).
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag brukar ta för vana att sätta tillbaka propphuvarna (utan säkring då) för att minska risken att någon kommer åt de strömförande säkringsbottnarna när jag inte är i närheten :).
Haha jag måste lära mig att lägga upp PK-bilder :p Propphuvarna sitter faktiskt där utan säkring (ditsatt efter bilden). Likaså så skäms jag för dragningen till det vänstra elluttaget men syftet för den är enkom en stereo och de andra två behöver jag till laddare +annat :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Skulle den bli mindre farlig om jag inte la upp bilder på den? :sly:
Nä, men du slipper påhoppen från pöbeln ;)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Samtidigt så tar jag det som omtanke. Inget ni har skrivit hittills har varit nedtryckande utan bara undervisande och informativt. Och det är ju faktiskt jättebra! Tänk om jag inte hade vetat om det och ni inte sagt något? :)
 
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Egentligen tycker jag inte om att störa darwinismen men gjorde ett undantag idag ;)
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.