Jag har 2 stycken och är nöjd med dom.

Fattar dock inte hur den mäter fukten då enheten ska vara inomhus givarkabeln på utsidan. Eller så mäts et via kabeln.
Man kan ju iofs lägga den i en IP44 låda och ha den utomhus.
 
Fukt vill man väl mäta i källare o vind främst? ;)
 
Skysodan skrev:
Fukt vill man väl mäta i källare o vind främst? ;)
Aaa d vill man ju ;)

men nån IP klass är ju bra o ha
 
Mick3 skrev:
Aaa d vill man ju ;)

men nån IP klass är ju bra o ha
Och den IP klassade kapslingen lär ju då täta mot fukten som du vill mäta?
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Jag har haft såna där termometrar från Classe utomhus och i frys och kyl utan någon kapsling i ett par år nu och de skickar fortfarande trovärdiga värden.
 
  • Gilla
Skysodan och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag skaffat mig en Bridge men stöter på problem direkt. Den vill inte inkludera Z-wave enheter alls. Ingenting hittas!! Någon som har liknande problem?
 
Mick3 skrev:
Jag har 2 stycken och är nöjd med dom.

Fattar dock inte hur den mäter fukten då enheten ska vara inomhus givarkabeln på utsidan. Eller så mäts et via kabeln.
Man kan ju iofs lägga den i en IP44 låda och ha den utomhus.

Har du löst problemet att de slutar sända? Jag har två nya och de sänder några timmar sen slutar de enligt appenn. Sjukt irriterande. Man ser klocklslag som är rätt ok under enheten. Men i graf står gammal tidstämpel o automation händer inget...troligtvis pga att den inte får in nya värdeb.
Skärmdump av en app som visar luftfuktighetsmätningar för 'Källare' och 'Lös givare' med tidstämpel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Skärmdump som visar graf över luftfuktighet med statistikvärden och tidsstämplar i en app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade det problemet när den stod precis bredvid routern
 
Hmm även det att det i listan står nyare updatering än grafen visar?
 
Mer buggar. Gjort en automation med dörrkontakt som ska tända o släcka lampa. Dörren känns av och ser hur den flippar brytaren i appen. Men signalen når inte brytaren.

Knäpper jag på den i appen direkt så är det inga problem att tända o släcka.
 
Nää...
Dom hoppar upp o ner med värderna.
På natten så kan d sluta helt.

Skysodan skrev:
Har du löst problemet att de slutar sända? Jag har två nya och de sänder några timmar sen slutar de enligt appenn. Sjukt irriterande. Man ser klocklslag som är rätt ok under enheten. Men i graf står gammal tidstämpel o automation händer inget...troligtvis pga att den inte får in nya värdeb.
[bild]


[bild]
 
Men vi får heja på grabbarna på Nexa. Vad jag förstår år det ett mindre svenskt bolag. Gogogo
 
archen skrev:
Nu har jag skaffat mig en Bridge men stöter på problem direkt. Den vill inte inkludera Z-wave enheter alls. Ingenting hittas!! Någon som har liknande problem?
Vad har du för märke på Z-wave enheterna? Vet att det har varit strul med Fibaros enheter.
 
Är det någon som har koll på vad inställningarna innebär här?
Jag har anslutit en Danfoss radiatortermostat, men hänger inte med på vad alla inställningarna gör 🙄
 
Norlen skrev:
Är det någon som har koll på vad inställningarna innebär här?
Jag har anslutit en Danfoss radiatortermostat, men hänger inte med på vad alla inställningarna gör 🙄
Du får nog precisera vad du menar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.