86 338 läst · 55 svar
86k läst
55 svar
Riva hus, kostnad?
Medlem
· Blekinge
· 10 438 inlägg
Du får betala för metall? Det låter ju helt groteskt! Metall har det största värdet och du kan lätt sälja all metall (sorterat) till närmaste återvinningsfirma. Jag sparar allt metall och säljer koppar och mässing och rostfritt. Resten får gå som osorterat gratis.dibb skrev:
Nej ,jag får inte betala,jag får betalt Gissar att det är skattepliktigt.Thomas_Blekinge skrev:
Ett alternativ till rivning kan vara att höra med brandkåren om dom vill ha ett övningsprojekt?
Medlem
· Blekinge
· 10 438 inlägg
En bekant lät riva ett 50-tals hus, det kostade ca 2000 alltså 20000kr.
Men han hade tagit bort en hel del kablar, järnrör/värmeelement(som han sålde) och fönster/dörrar (som han sålde (2 fönster köpte jag ))
Firman som rev huset krossade rivningsmaterialet till eldingsflis.
Men han hade tagit bort en hel del kablar, järnrör/värmeelement(som han sålde) och fönster/dörrar (som han sålde (2 fönster köpte jag ))
Firman som rev huset krossade rivningsmaterialet till eldingsflis.
Var detta i Finland? Står Vasa på din ort. Var det då Estländare som rev, för 20000:- låter extremt billigt?Kicken skrev:
Kollat lite mer, verkar som att brandskadat trä inte är gratis att deponera
Japp, i Finland, det var lokal firma som rev.dibb skrev:
Tror att dom eldade fliset i egen panna, troligen för växthus, så det var ju vinn-vinn för dom.
Men den murade källaren/skorstenen tog dom väl inte hand om.
Någon sådan här lösning kan det kanske också bli om man skänker bort huset. Det kan tänkas att det finns någon lokal bonde med en halmpanna som kan tänka sig att elda en massa osorterat rivningsvirke. Eller någon snål vedeldare med gott om tid att såga upp det.Kicken skrev: