Baspanel 21x120 kostar 9,95 kr/m på Byggmax i Vellinge och 12,45 kr/m på Byggmax i Trelleborg. Alltså 25% dyrare I Trelleborg. Dessa butiker ligger ca. 1,5 mil ifrån varandra.
Någon som kan komma på en vettig anledning till denna enorma prisskillnad?
Finns fler exempel på prisskillnad än just baspanelen.
Jag har nog varit naiv och trott att Byggmax håller ungefär samma priser, åtminstone i två butiker som ligger så nära varandra.

12,45 i Falun också. Är det Vellinge som kommit över ett parti billig baspanel tro?

Byggmax i Vellinge håller på att bygga ut- kanske därför?

Om du inte väljer en butik på byggmax.se så står det 9,95

Jag har också noterat att priserna på det relativt nyöppnade byggmax i Trelleborg ligger ~25% över ordinarie pris och förundrat mig över det hela.

Byggmax är ett av de företag som har olika pris beroende på vars själva butiken är placerad, så bor du någonstans där det är långa transportsträckor så kommer det vara dyrare.

Skulle gissa att det är någon sorts zon indelning.

Ystad verkar också vara i en dyrare zon.

Ni har inte råkat kolla på priset utan moms? Eftersom det skiljer 25 %.

Svaret från Byggmax var att priserna kan skilja beroende på avstånd till konkurrenter. Så eftersom Byggmax i Trelleborg ligger vägg i vägg med Optimera är det ändå "lite" billigt, så tycks de resonera...

Redigerat:
dibb skrev:
Ni har inte råkat kolla på priset utan moms? Eftersom det skiljer 25 %.
Nä, båda med moms

Jensnorrland skrev:
Byggmax är ett av de företag som har olika pris beroende på vars själva butiken är placerad, så bor du någonstans där det är långa transportsträckor så kommer det vara dyrare.

Skulle gissa att det är någon sorts zon indelning.
Inte långa transportsträckor mellan dessa två butiker. 1,5 mil, mest motorväg. Tar kanske 15 min att köra.

Räknar de inte Jem och Fix som konkurrenter? Eller Woody för den delen.

13th Marine skrev:
Räknar de inte Jem och Fix som konkurrenter? Eller Woody för den delen.
Jem o Fix tycks inte ha baspanelen så kanske därför Byggmax Trelleborg kan ha högre pris. Woody vet jag inte. Optimera har den fast kallar den z- panel. Lite dyrare än Byggmax Trelleborg men också 2mm tjockare

Någon som vet om detta fortfarande gäller?

Att priserna i Trelleborg är högre än Vellinge?
70mm regel är samma pris, och standardtrall är 50öre dyrare i Trelleborg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.