D09
Plundrat äppelträdet


Kollage av plockade äpplen i papperspåse, närbild av äppelgren, och plastpåse fylld med äpplen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Vattnat, vattnat och vattnat, idag och alla andra dagar...:mad:

Välskött trädgård med grönskande växter och stenar, markerar bevattning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Välskött trädgård med frodiga växter och stenparti omgiven av skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En välskött trädgård med slingrande stigar och mossa på stenar, tydande på noggrann bevattning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädgårdsland med ormbunkar, hosta och krukväxter, nysprinklat med vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 8 till
  • Laddar…
Tappade bort en bild på vägen och här jag också vattnat och vattnat :confused:

Välunderhållen trädgård med stigar, frodiga växter och mossbeklädda stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Välskött trädgård med slingrande grusgång, olika växter och stenar, någon verkar ha vattnat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Nu blir det visst bara strul, det blev en dubblering av bilden och jag lyckas inte redigera, ursäkta!
 
Abies koreana skrev:
Vattnat, vattnat och vattnat, idag och alla andra dagar...:mad:
Hade jag vetat detta hade jag gärna skickat över lite vatten, här har det regnat VARJE DAG de senaste tre veckorna.... Härom dagen var det två grader ute när jag åkte till jobbet, vill ha lite sol och värme tack! :(
 
Senaste nytt från min lilla koloniträdgård:

Höns och kattor tycker båda om kikärtor (utslängda pga utgånget Bäst Före datum)
Höns och en svart katt äter kikärtor på en grusgång bredvid gräset i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I själva verket tycktes katten gill dem bäst.
Är hon på väg att bli vegetarian?
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Abies koreana skrev:
Vattnat, vattnat och vattnat, idag och alla andra dagar...:mad:
Fin trädgård du har så slitet lönar sig.
 
Klippt några årsskott från ena äppelträdet så långt jag räckte utan stege och funderat lite på vikter (blir nog sten och snöre) att hänga i de skott jag lät vara kvar så de växer sig åt rätt håll. Rensat ogräs bland bönplantorna.
 
Hemmakatten
@Abies koreana. Väldigt vacker trädgård! Något liknande skulle jag gärna på min tomt. Har ett ca 100 kvm område som får morgonsol men inge mer då skogen bakom skuggar. Området är uppfyllt med två lastbilar roddisjord (som nu är överväxt) det enda som står där är tre robbisar som växer fint.

Har du tips på någon bok där man fördjupa sig i ämnet?
 
Tack!
Tyvärr har jag ingen bok att rekommendera men sök på woodland, skogsträdgård, lundväxter så hittar du säkert en hel del nyttigheter.
 
Hemmakatten
Tack för tipset, Snigla. Tyvärr är boken slutsåld från förlaget men ska lägga in en sökning på bokantikvariatsidor

Kom på att området nog är uppåt 200 kvm. Bakom är ett krondike som porlar vackert på våren. Vår tomt är stor, 13000 kvm, så det är lite svårt att uppskatta mått
 
Idag har jag bara tittat på den, suckat och bitit ihop för att inte börja tjata på familjen om att fortsätta med rotjäveln. Har deklarerat att vi får fortsätta till våren, eller när de säger till att de orkar. 15-åringen surar över att jag inte beställer något uterum, men jag hävdar att vi måste renovera garaget och taket först, och hade de bara jobbat lite mer med mig på roten (30 minuter om dagen elelr så) så hade vi haft en jättestor altan nere i trädgården och en vacker grön gräsmatta, istället för 150 kvm kompost, sten, rötter och jord. De tycker att det är mitt fel. Jag har inte tjatat tillräckligt. Fast när jag tjatar får jag skylla mig själv att de tappar lusten. Suck.
 
Parkslide och kirskål får ni hämta här mot att ni tar bort det!
Gratis, hur mycket som helst, gärna allt som man ser skänkes!:surprised:
 
Gjuter egen gång. tagit ett par timmar att komma såhär långt. Många meter kvar för att komma ner till källaren. Men jäkligt annorlunda mot färdiga stenar :)

Nyligen gjuten gånstig med unikt mönster i trädgården, med påse fog sand på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.