6 808 läst · 4 svar
7k läst
4 svar
Slipa furugolv "för hand"
Har ungefär 6 kvm golv i köket som behöver slipas. Eftersom köket är smalt med skåp och sånt så är det ju extra svårt med de här stora maskinerna. Kan man slipa golvet med en mindre slipmaskin typ handslip. Inte den minsta sorten dock men det finns väl större att hyra på tex Bauhaus. Eller är det ännu svårare än de stora? Borde ju vara lättare att manövrera om inte annat.
En bandslip med slipram fixar biffen. Hörnen tar man med en sån där liten strykjärnshistoria. Andningsmask, hörselkåpor med radio och knäskydd är lämpligt. Radion för att det kommer att ta tid. Lycka till!
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Jag slipade hallgolvet för hand...det gick hur bra som helst...förutom att dammsamlarpåsen gick sönder och jag hade "glömt" att försegla dörröppningen till vardagsrummet och köket. Jag hade dessutom "öppen skafferiförvaring" vilket resulterade i en hel del kasserade matvaror efter den slipningen... :-X
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Råd sökes för behandling av nyslipad fiskbensparkett i ek
Golv -
Slipat balkonggolv. Vilken olja för att få bäst lyster och utseende?
Altan & Uteplats -
Går det att punktslipa och lacka om nylackat furugolv?
Golv -
Fräscha upp lackad parkett istället för att slipa?
Golv -
Garage, Bör jag slipa golvet först?
Färg, Måla & Tapetsera