2 082 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
När allt är gipsat och klart, ungefär hur mycket återstår i tid för snickarna?
Hej!
När allt är gipsat och målat.
Ungefär hur lång tid tar det att lägga golv, sätta lister, installera kök, montera dörrar, foder, fönstersmygar osv? Huset är ca 180 m^2.
Tack på förhand!
När allt är gipsat och målat.
Ungefär hur lång tid tar det att lägga golv, sätta lister, installera kök, montera dörrar, foder, fönstersmygar osv? Huset är ca 180 m^2.
Tack på förhand!
Det beror först och främst på om betongplattan till huset har torkat/brunnit klart. Innan det kan man inte lägga något golv mot betongen annat än golv som släpper igenom fukt (dvs. ingenting i badrummen).
Sedan beror det på hur många snickarna är.
Jag skulle kasta ur mig en månad mellan tummen och pekfingret, om allt materieal levereras i tid och att inga fel upptäcks som måste åtgärdas (t,ex, en klassiker att man glömt golvbrunn till värmesystemet och måste bila upp).
Men det är så otroligt mycket som spelar in, så det är ju lite att fråga om hur långt ett snöre är.
Jag skulle kasta ur mig en månad mellan tummen och pekfingret, om allt materieal levereras i tid och att inga fel upptäcks som måste åtgärdas (t,ex, en klassiker att man glömt golvbrunn till värmesystemet och måste bila upp).
Men det är så otroligt mycket som spelar in, så det är ju lite att fråga om hur långt ett snöre är.
Hej, tack för ditt svar!F_man skrev:Det beror först och främst på om betongplattan till huset har torkat/brunnit klart. Innan det kan man inte lägga något golv mot betongen annat än golv som släpper igenom fukt (dvs. ingenting i badrummen).
De flesta snören som finns i världen är skosnören och dom brukar vara runt 50 cm
Förutsättningen är att plattan är torkad, så det ska bara vara att gå på golv, lister, kök, smygar osv.
Är det ungefär 1 månad för en snickare?
En väldigt svår fråga... Beror ju på hurdant golv, hurdant kök, etc.
Är all el dragen?
Räkna att kök tar en vecka minst, golv typ klickparkett och lister en vecka, lister, dörrar etc. ytterligare en vecka.
Jag skulle tro att Fman's gissning på en månad för en gubbe är bra som riktlinje...
Är all el dragen?
Räkna att kök tar en vecka minst, golv typ klickparkett och lister en vecka, lister, dörrar etc. ytterligare en vecka.
Jag skulle tro att Fman's gissning på en månad för en gubbe är bra som riktlinje...
Satte precis i nya skosnören, de var 80 cm. Du måste ha väldigt små fötter.katten1234 skrev:
Men det går inte att säga hur lång tid det tar att göra färdigt, finns alldeles för många olika variabler att ta hänsyn till !
skulle säga tvärtom. inge golv med plast under tex parkett/laminat men i badrum/tvätt funkar diffusionsöppet tätskikt och klinker.F_man skrev:Det beror först och främst på om betongplattan till huset har torkat/brunnit klart. Innan det kan man inte lägga något golv mot betongen annat än golv som släpper igenom fukt (dvs. ingenting i badrummen).
Liknande trådar
-
Planterade Lagerhägg Etna ganska sent i november. Zon 1. Plantor med jordklump. 2 dagar senare blev det kallt 8 minus. Så här ser den ut nu. Vad göra?
Fråga trädgårdsdesignern söndag 7 april 20-22 -
Måla fasad när det är kallt
Fasad -
Varför är det kallt i rummen när displayen för ftx visar något annat?
Ventilation -
Svårstartad (när det är kallt) rökgasfläkt
El -
Duschen börjar spruta vatten när kallt ute
Vatten & Avlopp