Det känns som och är två helt olika produkter, skulle kunna tänka mig en av varje men eftersom jag redan har bra i-öronen-lurar så är valet enkelt. På min arbetsplats är vi mer fokuserade på resultat än hur vi ser ut när vi sitter vid skrivbordet, det kanske också styr mitt val.....:)
 
MathiasS skrev:
Det känns som och är två helt olika produkter, skulle kunna tänka mig en av varje men eftersom jag redan har bra i-öronen-lurar så är valet enkelt. På min arbetsplats är vi mer fokuserade på resultat än hur vi ser ut när vi sitter vid skrivbordet, det kanske också styr mitt val.....:)
Vilken modell har fåret Shaun?! :cool:
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Vilken modell har fåret Shaun?! :cool:
Det där är föregångaren QC25... Riktigt bra lurar och jag var så nöjd med mina så det fick bli ett par till hustrun dessutom. Enda irritationen är sladden vid telefonsamtal - Mina går mest på flygningar där det är en otroligt skillnad.
 
Qc25 gick att köpa på flyget från Kroatien för under 2000kr, det var lite frestande......
 
MathiasS skrev:
Qc25 gick att köpa på flyget från Kroatien för under 2000kr, det var lite frestande......
Mjoo, fick mina och frugans på någon kampanj här hemma för 1995:- per par tidigare i år.
 
MathiasS skrev:
Det känns som och är två helt olika produkter, skulle kunna tänka mig en av varje men eftersom jag redan har bra i-öronen-lurar så är valet enkelt. På min arbetsplats är vi mer fokuserade på resultat än hur vi ser ut när vi sitter vid skrivbordet, det kanske också styr mitt val.....:)
Jag vet bara inte i vilken situation BOSE over-ear-lurar är bättre än deras in-ear... (Jag har haft over-ear tidigare, så jag har jämfört)
 
Det var det som var poängen, det går inte att jämföra så.

Vill man ha over-ear så är ju in-ear inte ett alternativ.
Vill man ha utan sladd så är det ju ingen ide att jämföra lurar MED sladd.
 
FredrikR skrev:
Vad fick dig att välja handväskan framför limpan? :)
Jag har en sladddriven limpa men kände suget att prova något nytt :) Det och 600kr :p
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
6 stycken 250mm expansionsbeslag, nu väntar man bara på att Biltema ska höra av sig om resten av expansionsbeslagen
 
Chrissofsweden skrev:
Jag har en sladddriven limpa men kände suget att prova något nytt :) Det och 600kr :p
Är det 14.4 eller 18V? Hittade du den för 600kr så var det ett bra pris! Får man fråga var?
 
Robex.S skrev:
Är det 14.4 eller 18V? Hittade du den för 600kr så var det ett bra pris! Får man fråga var?
Tror att du missförstår, det brukar att skilja 5-600 spänn mellan limpan och handväskan (18V-versionerna).
 
Slog på stort och köpte en ny klinga till min Elu kap/ger såg. Orginalkinga var slut på hyllan, så det fick bli en Bosch, men den var hur som helst lite vassare än orginalklingan från -93 (omslipad några gånger)
 
  • Gilla
Tosse
  • Laddar…
Robex.S skrev:
Är det 14.4 eller 18V? Hittade du den för 600kr så var det ett bra pris! Får man fråga var?

Som demonen skriver så skiljer det 5-600:- :) För övrigt köpte jag den på Toolstop i England. Gäller att passa på innan
dom stänger gränserna. Tror jag betalade 1500:- plus frakt. Men då har jag batterier och laddare sen förut. Sen slinker det alltid ner lite småplock 'när man ändå betalar frakten' :p
 
MathiasS skrev:
Det var det som var poängen, det går inte att jämföra så.

Vill man ha over-ear så är ju in-ear inte ett alternativ.
Vill man ha utan sladd så är det ju ingen ide att jämföra lurar MED sladd.
Om man köper BOSE QC-lurar så är man oftast ute efter att noise cancelling. Och om det är vad man optimerar för så skulle jag säga att QC20 är det bästa alternativet. Är man ute efter trådlösa over-ear-lurar så finns det bättre lurar.
 
Och med bättre får man också lägga in pris och personliga preferenser...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.