Håller på med dom sista täckskivirna nu bakom köks ö, sidan av bänkskåpen mm. Det jag funderar över innan jag monterar täckskivirna på överskåpen år, ska det vara en täckskivirna på undersidan av skåpen????
/
M

Någon som vet om man ska sätta täckskiva under överskåpen?

Är en smaksak... Vi har täcksidor på sidorna av överskåpet och således även under för att få en snygg inramning. Sen fräste snickaren ut skåror i täcksidorna som sladdarna till de infrästa spottarna går i. Har man täcksida under slipper man spottar som sticker ut.

Man kan ha det för ett modernt inramat intryck, men de flesta har inte det. Lägg gärna ut en bild hur det ser ut nu så kanske vi kan tycka till om du vill!

Jag är ju inte benägen att hålla med om det för jag anser ju nog att de flesta idag har en skiva under väggskåpen där man fräser in spotlights och kablar i då det blir en snygg lösning som dessutom gör att det är mycket enklare att hålla rent under väggskåpen när man slipper skarvarna mellan bottnar och sidor på skåpen.

Snailman
Har ikeas liggande väggskåp ganska högt upp på väggen, så man ser de där fyra stora runda metallsakerna man fäster ihop skåpen med, så jag har täcksida även undertill, som jag ska fräsa in en ledlist i.

Jag satte upp överskåp i tvättstugan förra veckan, självklart med täcksidor även under skåpen!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.