DSC_1324.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått igång cirkulationen och tömt skimmern efter att haft pumpen igång 1-2h...
Även börjat ta ut höjden för trädäcket.
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Fortsatt det tröstlösa arbetet med att göra om på altanen , frugan har målat (tidigt på morgonen) och jag har börjat att mäta och såga till foder samt har flyttat en eldosa så det ser lite bättre ut med eldragningen.
Inget roligt att jobba med ca 28ºc i skuggan och ca 33ºc inne på altandelen , är tyvärr ingen soldyrkare men ska nog offra mig och ta ett dopp i poolen snart.:cool:
 
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stranden hela dagen idag med

Övat på högt kast med 5 åring

Släpat fram en omgång med sten och fastnade med en Falcon i solen.. Orka komma igång ha ha
 
  • Gilla
KristinaRT och 2 till
  • Laddar…
Billiga penslar å dyr folköl ;) Ett tips: köp 2,8:surprised:r lägre pris , höhö! Skål
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
FredrikR skrev:
[bild]
Fått igång cirkulationen och tömt skimmern efter att haft pumpen igång 1-2h...
Även börjat ta ut höjden för trädäcket.
Sätt in netskim påsar, lättare att rensa och mindre som kommer till sandfiltret.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
D09
Jonatan79 skrev:
Billiga penslar å dyr folköl ;) Ett tips: köp 2,8:surprised:r lägre pris , höhö! Skål
Ha ha

Har man ungarna så får man hålla sig till det kalla, svaga och den kompromissade smaken

Nästa vecka blir det maskin och grönstedt 😎
 
Redigerat:
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Orka.. Murjävel 😳
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Hört talas om utländsk arbetskraft? Dom är ena baddare på stenmurar och liknande har jag hört ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Jonatan79 skrev:
Hört talas om utländsk arbetskraft? Dom är ena baddare på stenmurar och liknande har jag hört ;)
Funderar på det varje gång jag håller på... 😇

Men det är roligare att gör.... Ha gjort det själv 😄
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Korvgubbe
TeroM skrev:
Sätt in netskim påsar, lättare att rensa och mindre som kommer till sandfiltret.
Och dessa köper man?
Fungerar de bra även mot mindre skräp? Skimmern till badtunnan brukar bli rätt äcklig efter bara ett bad eller två med alla hårstrån och "vedbös", så om det kan rädda pappfiltret, som jag har i min, är det klart intressant! (Och med det menar jag om jag kan slippa det tidskrävande och något äckliga arbetet med att göra rent pappfiltret efter varje helg ;))
 
Mikael_L
Det enda jag orkat i värmen idag var att få upp lite fasadbräder på gaveln på vedförrådet.
Jag använde div spill, så därför är det blandade bredder. Och ibland blev det en ventilationsspalt, ibland inte. :surprised:

Nåja, hursomhelst lite prydligare åsyn för grannarna samt lite mindre regn och drivsnö in i veden antar jag.
vedbod.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
S
Tur att man ha ac i garaget nu :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
TeroM skrev:
Sätt in netskim påsar, lättare att rensa och mindre som kommer till sandfiltret.


[bild]
Ah, tack för tipset!! (y)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Håller på och ska måla 6 innerdörrar + en pardörr, fanerade från sent 60 tal. Dottern hade själv försökt rolla en dörr, men det var tämligen värdelöst med dagens vattenfärger, så jag fick uppdraget att sprutmåla.
Slipade och sprutade 2 lager, men när det torkat lös faneren igenom. Sprutade ett lager till, samma resultat.
Fick tips här att jag skulle ha en spärrande grund, åkte till Hornbach och beskrev problemet och fick en burk grund, samma resultat efter 2 lager. Åkte till färgaffären och fick spärrgrund för väggar, lacknaftabaserad.
Ville inte spruta den i garaget, så det blev rolle, ett lager täckte på den redan tidigare målade dörren, på en annan dörr direkt på faneren fick jag rolla 2 lager.
Det tråkiga är nu att dörrarna är hur fina som helst, ytan är nara nog perfekt, oljefärgen flyter ju ut, även fast man rollat eller penslat på den, man kan kladda på färgen hur som helst, och sen dra den när hela ytan är målad, den torkar ju inte medans man håller på och målar som vattenfärgen.
Hur som helst kommer detta ta tid, spärrgrunden har ju nackdelen att torka sakta, så det kommer ta 3 dagar per dörr, av den anledningen fick jag rigga i garaget så jag kan måla 2 dörrar på båda sidorna samtidigt.

WP_20160724_006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Netskim var ju en smart idé, funkar det lika bra tro att lite i smyg norpa ett par ur damens strumpbyxebyrålåda och trä över? ;)

Edit: För oss i Göteborgstrakten noterar jag att Crystal bad och spad i Tagene har dessa. Får bli en tur förbi där imorgon tror jag :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.