Då har du inte den senaste mjukvaran, då står det som nämnts tidigare 430x i displayen.
 
OK, bra att veta, måste man lämna in för att få uppdaterat eller kan man göra det själv?
 
13th Marine skrev:
OK, bra att veta, måste man lämna in för att få uppdaterat eller kan man göra det själv?
Lämna in, hörde nåt om ~250:- för en mjukvaruuppdatering.
 
Bara att lämna in och be dom göra rätt. Är maskinen bara en månad gammal så är det inget snack. Ren garanti sak. Speciellt efter som du har det bekymmer som du har.

Vi leverans kontroll ska klipparen ses över, namn och adress på ägaren ska läggas in i klipparen samt uppdatera till den senaste mjukvaran. Helst ska en Autotest göras oxå. Det går ju inte att testa allt utan att koppla upp laddstationen men jag brukar kolla det som går iallafall. Så display, knappar, summer, krocksensorer, motorer m.m. fungerar som det ska. Då får man helt enkelt lämna laddning och slinga åt slumpen. Installerar man däremot klipparen åt kund så gör man hela proceduren när den är inkopplad och klar.

Detta är sånt som till 99% aldrig blir gjort när man köper klipparen över nätet. Tyvärr är det även en del åf som slarvar med detta. Just att få namn och adress i klipparen är en viktig del av stöldskyddet. Och den senaste mjukvaran är aldrig fel. Den finslipas lite hela tiden. Speciellt på 330/430x så har det kommit en hel del uppdateringar.
 
Redigerat:
Liljekvists finns ju i Malmö, så jag får väl svänga in om där någon dag och be dem kika på det.
 
Hej!

Har haft en 330x sedan sommarn -14. Har en stor tomt och klipper ca: 3000kvm med roboten vilket den normalt sköter fint. Men efter gödsling har deb svårt att hänga med och jag skulle så vilja använda GPS'en för att göra area-prioriteringar. Exempelvis att ett specifikt område markeras på karta som skall prioriteras till en viss procent. Exempelvis 60% av klipptiden skall ägnas åt detta specifika område som utgör kanske 40% av den totala ytan. Anledningen är att jag är mer mån att ha det perfekt på framsidan än på baksidan där man inte ser in, och vi sällan vistas.

Jag vet inte med mig att någon sådan funktion finns, men kanske har jag missar någon uppgradering. Känns det inte som ett givet sätt att utnyttja den GPS som ändå finns?

Har programmerat prioriteringar vid uppstart men tycker inte det ger tillfredställande resultat.

Någon som vet något jag inte vet?
 
T
tycker väl att den borde hinna med ändå, men du skulle ju kunna dela av ytan i två delar som den sen kan gå olika mycket procent på?
 
Hur skulle jag göra det? Som en biyta som jag får lyfta den till manuellt?
 
Kan du inte stänga av GPS:en och göra manuella inställningar med startpunkter via guide till framsidan?
 
Det är så jag provat göra utan att bli särskilt nöjd med utfallet. Dock iofs inte i kombination med att stänga av GPS-stödet det kanske skulle få bättre utdelning då.

Jag förvånas dock av att denna funktion inte finns. Tycker över lag de tagit väldigt dålig vara på möjligheterna i att ha en GPS i hårdvaru-specen.
 
Tror du måste stänga av GPS:en för att den ska gå på dina egna inställningar. På den senaste mjukvaran så går det inte göra egna inställningar utan att först stänga av GPS:en. GPS:en sitter ju där först och främst för att få ett jämnt klippresultat. Vilket du i detta fall vill undvika så den arbetar ju emot dig lite i detta läget. Visst går det utveckla mer och det jobbar säkert på det hela tiden. Det svåra är väl dels noggrannheten på GPS:en som lämnar en hel del att önska. Sen kan man säkert trycka in hur mycket funktioner som helst men hur många har användning av dom och hur mycket krånglar det till det i onödan? Men det är ju alltid trevligt med valmöjligheter.
 
Redigerat:
Har en 430x, men det är ju i princip samma maskin.

Vilken klipphöjd kör ni med ?

(Sökte på forumet, men fick ingen riktigt bra träff.)
 
AAKEE skrev:
Har en 430x, men det är ju i princip samma maskin.

Vilken klipphöjd kör ni med ?

(Sökte på forumet, men fick ingen riktigt bra träff.)
Har alltid kört på 5.
 
  • Gilla
AAKEE
  • Laddar…
5 här med.
 
  • Gilla
AAKEE
  • Laddar…
Ok, då ställer jag in det med :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.