Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    354 Röster 40,5%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    159 Röster 18,2%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 37,6%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    873
Har precis skickad ett klagomål till Schenker, på grund av chaufförens fullständigt oacceptabelt beteende.

Alla har såklart sina dåliga dagar, men det finns inga ursäkter med vad som hände idag, har aldrig upplevt sånt innan.

Formal customer complaint SED..., ID...

To whom it may concern,

I hereby issue a formal complaint against the driver who had to deliver 1 kolli.

Complaints:
- The day before the planned delivery, I agreed with Schenker on which side of our plot the item should be delivered.
- The driver initially refused to deliver the item in accordance.
- The driver used non-stop intimidating language like "jag skiter fullständigt i vad du..."
- The driver repeatedly stated he had nothing to do with Schenker, even though he was driving a Schenker truck.
- Only after I insisted on talking to his chef, and after exchange of unpleasant words, he finally under protest delivered the item.

I regard the driver's behavior as totally unacceptable, and therefore issue this complaint.

Please acknowledge and confirm.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Jag undrar bara varför du pratade med förarens kock?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Det är väl allmänt känt att Schenker kokar en ganska dålig soppa ;)
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Kock?

Paketet skulle levereras till ena sidan av tomten som är inte tillgängligt från den andra. Båda har sin egen väg.

P.g.a. paketens storlek var det inte aktuellt att bära eller köra från ena till andra hållet: det finns en damm och lite skog emellan som gör detta praktiskt omöjligt. Som med alla andra större paket eller grejer tar man helt enkelt andra vägen. Detta berättade jag också igår till Schenker efter ha fått SMS att paketet skulle levereras. Vi kam då överens om att chauffören skulle ringa innan.

Jag försökte förklara och visa detta för chauffören, men han var absolut inte intresserad, och bara upprepade "jag skiter...". Hans beteende var extremt oförskämt.

Han upprepade också att han hade ingenting att göra med Schenker, trots att han körde en Schenker lastbil.

Till slut var jag tvungen att tala med hans chef för att komma vidare. Efter mycket strul fick jag äntligen kontakt med honom och förklara läget. Det var bara efter detta samtal att chauffören levererade paketet, under många protester, på rätta sidan av tomten.

Vi har haft massor med utkörningar här tidigare utan problem till bägge sidorna av tomten. Detta var första gången någon leverantör eller chaufför vägrade att lyssna eller följa vad vi kam överens om. Jag har redan haft en samtal med Schenker om detta och lämnad en klagomål.
 
Robert Kooijman skrev:
Kock?
"Chef" på engelska betyder kock. Chef heter "boss" eller motsvarande.
 
stefancrs skrev:
"Chef" på engelska betyder kock. Chef heter "boss" eller motsvarande.
Du har rätt. På Holländska kallar man också boss för "chef" (eller "baas"), det hela spelade rätt så tidigt på morgonen innan frukost och livsviktiga kaffet :)
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
fast måste man klaga på engelska?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Manager eller supervisor skulle jag nog använt, boss är väl lite mer slang.


Det där påminner mig lite om han som presenterade sig som "Göran, with two pricks".
 
Jag hade problem med en leverans från Tyskland med Schenker. För att göra en lång historia kort så hade någon i Sverige stulit delar av leveransen. Mycket tjafsande med svenska Schenker slutade med att tyska Schenker bliv indragna. De dubbellkollade fraktsedlarna med mig sen stod ett nytt paket hemma en vecka senare. Detta gick med DHL istället
 
hsd
språktrassel i all ära,
men vad sa han egentligen:
beste klant
å vad menade han
 
Redigerat:
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Samma sak hände mig nyligen men med DHL. Jag hade bokat hemleverans men fick ett sms senare på dagen att mina saker fanns att hämta på ett utlämningsställe.

Ringde DHL och undrade vad fasen det var frågan om. Dom kontaktade chauffören som ringde upp mig. Att man gör misstag är en grej men att man ljuger för mig gör mig riktigt förbannad.

Han uppgav att han varit på min adress och försökt leverera paketet. Men eftersom ingen öppnade så ville han vara schysst mot mig och lämnade paketet på utlämningsstället, istället för att jag skulle få en missade leverans. Han hade dessutom ringt mig utan att jag svarade.

Vet inte om han trodde att han skulle komma undan med lögnen. Jag såg ju direkt att jag inte hade några missade samtal. Och adressen han skulle leverera till var hos mina föräldrar som bägge arbetar hemifrån. Dom har dessutom en hund som skäller som fasen, så där är det ingen som kan ringa eller knacka på utan att det hörs.

Konfronterade honom direkt med att jag inte hade några missade samtal och jag hade dubbelkollat med mina föräldrar innan han ringde om dom varit hemma hela dagen, vilket bägge hade varit. Jag berättade för honom att han omöjligt kunde varit hemma hos dem för då hade hunden väckt hela grannskapet. Då försökte han byta spår och frågade vart jag jobbade, om det gick att lösa att leverera till jobbet istället dagen efter, eller om jag kunde lösa det själv eftersom "vissa kunder är jävligt reko och ställer upp på flexibla lösningar". Tror den här idioten har satt det här i system. Om han av misstag levererat till ombudet och ringde och bad om ursäkt, då är det acceptabelt, men aldrig när han ringer upp och blåljuger för mig.
 
  • Gilla
JTF och 3 till
  • Laddar…
Jag hatar alla transportbolag innerligt efter alla dumheter de ställt till med genom åren, men ibland funkar det faktiskt.
När åkgräsklipparen skulle levereras var chauffören trevlig! Och gjorde ett bra jobb! Och hörde av sig innan!
Detta trots att han körde för Schenker som jag bara har bittra erfarenheter av sedan tidigare. Förklaringen var att han inte körde för den lokala distributören utan lotsade fjärrbilar istället.
Hon som kör lokalt här kan vara en av de absolut suraste människor jag träffat. Allt är kundens fel, enligt henne. När hon ställde av min torktumlare hos en annan kund och försökte leverera fel maskin till mig var det MIG hon blev förbannad på för att hon fick åka och hämta rätt maskin. Det var MITT fel att hon ställt av den på fel ställe. Som straff ställde hon maskinen mitt på vägen och drog ...
 
  • Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
även om det finns chaufförer som chansar och beter sig fel så är det ju egentligen inte deras fel utan hela paketet från start. De har en fruktansvärt massa gods att leverera per bil per dag och allt ska ju ut till varje pris. Jag har ju fått gods typ halvsju på kvällen en gång och handen på hjärtat. Hur många vill jobba så hela tiden. Chaufförerna har ju oftast inget att säga till om när linjer läggs om och det ska effektiviseras. Det gör nå konsulter som sitter vid ett skrivbord hela dagarna.
Det påminner mig starkt om min tid på arlanda och bilverkstaden där. I besparingstider togs det in konsulter som konstaterade att snöröjningsfordonen stog still väldigt mycket på sommarhalvåret. Det ville de göra nåt åt......
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Stefan1972 skrev:
även om det finns chaufförer som chansar och beter sig fel så är det ju egentligen inte deras fel utan hela paketet från start. De har en fruktansvärt massa gods att leverera per bil per dag och allt ska ju ut till varje pris. Jag har ju fått gods typ halvsju på kvällen en gång och handen på hjärtat. Hur många vill jobba så hela tiden. Chaufförerna har ju oftast inget att säga till om när linjer läggs om och det ska effektiviseras. Det gör nå konsulter som sitter vid ett skrivbord hela dagarna.
Det är klart chaufförerna har att säga till om. Det finns arbetstidslagstiftning och arbetsmiljölagstiftning och det finns fackföreningar och kollektivavtal.
 
  • Gilla
JTF och 2 till
  • Laddar…
Nerre skrev:
Det är klart chaufförerna har att säga till om. Det finns arbetstidslagstiftning och arbetsmiljölagstiftning och det finns fackföreningar och kollektivavtal.
kan jag be att få ditt nummer då så har jag en hel hög DHL chaufförer som gärna vill ha med dig vid förhandlingsbordet. Det du pratar om är det fina på papperet som alla ska följa men i praktiken blir det aldrig så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.