sune73 skrev:
För att göra skottkärran till en mer pålitlig kamrat har jag försett min ekeby med punkteringssäkert hjul.
De vanliga däcken spricker gaska fort.

Beställde från ebay.co.uk - 287kr
Kvaliteten kanske har blivit sämre med åren? Jag lagade en punktering på slangen efter 20 år, men med samma däck... :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Kvaliteten kanske har blivit sämre med åren? Jag lagade en punktering på slangen efter 20 år, men med samma däck... :)
Mycket sämre. Skräpdäcken man får idag håller ju knappt hem från affären. Dagens innerslangar är i någon konstig kvalitet som inte går att laga, solutionen man limmar lagningslappen med löser ju upp slangen så det bara blir skräp kvar!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
sune73 skrev:
För att göra skottkärran till en mer pålitlig kamrat har jag försett min ekeby med punkteringssäkert hjul.
De vanliga däcken spricker gaska fort.

Beställde från ebay.co.uk - 287kr
Bland det bästa man kan göra för sin skottkärra! För min del kändes det som om min kärra hade permanent punktering.
Däck1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Däck2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
IMG_20160629_201330.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alltid bra med en extra såg!

Nere i vänster hörn skymtar dessutom de nya gummina till mina bandsågar :)
 
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Frustrator skrev:
Nere i vänster hörn skymtar dessutom de nya gummina till mina bandsågar :)
Så att du ska slippa fler...

//Ronnie
 
  • Gilla
Öfremora
  • Laddar…
1337 skrev:
Bland det bästa man kan göra för sin skottkärra! För min del kändes det som om min kärra hade permanent punktering.
[bild]
[bild]
Såna där kompaktgummihjul var på modet en tid då järnhjulen hade börjat bli gammalmodiga men innan luftgummihjulen blev överkomliga i pris. Då jag var barn på 80-90-talet hade vi en sådan skottkärra här hemma. Aldrig mer kompaktgummihjul!
På en litet lätt trädgårdskärra i lätt användning kan faktiskt ett kompaktgummihjul tänkas fungera men det är ett rent helvete att kärra grus eller betong eller andra tunga lass med kompaktgummi. Varje liten ojämnhet i marken får kärran att tvärstanna. Man blir tvungen att bygga landgångar av plankor överallt. Det är därför som alla stora byggarbetsplatser förr var fulla av landgångar. Den tidens skottkärror med järnhjul eller kompaktgummihjul fungerade inte på marken.
Nej huvadå...... Inga såna där forntidsgrejor för mig.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Pysslarn skrev:
Så att du ska slippa fler...

//Ronnie
Japp! Räcker med de jag har..en massa småsågar hade bara varit ivägen..
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
heimlaga skrev:
Såna där kompaktgummihjul var på modet en tid då järnhjulen hade börjat bli gammalmodiga men innan luftgummihjulen blev överkomliga i pris. Då jag var barn på 80-90-talet hade vi en sådan skottkärra här hemma. Aldrig mer kompaktgummihjul!
På en litet lätt trädgårdskärra i lätt användning kan faktiskt ett kompaktgummihjul tänkas fungera men det är ett rent helvete att kärra grus eller betong eller andra tunga lass med kompaktgummi. Varje liten ojämnhet i marken får kärran att tvärstanna. Man blir tvungen att bygga landgångar av plankor överallt. Det är därför som alla stora byggarbetsplatser förr var fulla av landgångar. Den tidens skottkärror med järnhjul eller kompaktgummihjul fungerade inte på marken.
Nej huvadå...... Inga såna där forntidsgrejor för mig.
Bra, då stryker jag det ur sinnet nästa gång det är dax att fixa hjulet på skottkärran (Om 20 år vill säga :D)
 
Blev lite inköp. Fynd eller inte. Men 100:- för verktygen och 150:- för 20m förlägningsladd då dem brukar ha en förmåga att bli kortare och kortare med tiden (läs klippa häck)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
johel572 skrev:
Idag har jag fått fatt i en begangnad DustControl DC1800. En sådan har jag suktat efter länge men det är galna priser även på slitna hyrmaskiner men den som väntar på något gott :) Typisk att rätt maskin ska dyka upp en vecka efter jag lagt en beställning på en Turbo Cyclone från Kina...
Köper gärna din Turbo Cyclone :)
 
Den blir garanterat till salu, dock har jag inte fått hem den än.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1000kr. fullt fungerande men behöver bli av med ett kilo ytrost :)
 
  • Gilla
devizion och 4 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

[bild]

1000kr. fullt fungerande men behöver bli av med ett kilo ytrost :)
Detta kan vara trådens bästa fynd. Hade en liknande fast äldre modell. Sålde den pga platsbrist men saknar den!
 
Daniel_N skrev:
Detta kan vara trådens bästa fynd. Hade en liknande fast äldre modell. Sålde den pga platsbrist men saknar den!
Allvarligt :) Nöjd man blir. Ska vårda den väl :))
 
Köpte också en Ekeby kärra häromdagen. En 120 l på Bauhaus för 899kr. Är också trött på billigt skräp.


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.