Snyggt som bara f%%n :) men var du köpt remsorna till garageporten ?!
 
  • Gilla
Thedentist
  • Laddar…
Mikael1974 skrev:
Snyggt som bara f%%n :) men var du köpt remsorna till garageporten ?!
Man kan köpa en gummimatta från tex Biltema och skära den till remsor...
 
  • Gilla
Mikael1974
  • Laddar…
ollefisk skrev:
Hur är det med ventilationen i kojan? Kan det inte bli för varmt inomhus? Gummiremsorna verkar täcka det mesta av "porten". Kanske inte så bra för Litiumbatterier, hur är det med tempen på alla andra små hus för robotar?
Jag har placerat kojan på nordsidan på en skuggig plats. Soligt där max någon timme per dag. Ang. ventilationen så har jag gjort remsorna ngt korta och de rör sig fint när det blir korsdrag plus att det blir drag mellan fasadbrädorna!
 
Mikael1974 skrev:
Snyggt som bara f%%n :) men var du köpt remsorna till garageporten ?!
Gummimattor liknande de från Biltema!
 
Thedentist skrev:
Gummimattor liknande de från Biltema!
Jag testade med Biltemas matta men den la sig kvar på klipparen när den gick in, hur funkar det för dig?
 
Har tänkt bygga ett hus enligt nedan (fjällpanel, 120 mm), och har lite funderingar om taket.
Har varit inne på allt från typ sedumtak till taklökar eller enbart fjällpanel, men har nog till sist bestämt mig för papp eller möjligtvis plåt. Men var hittar jag takpapp i små bitar, behöver typ 1x1 m, så köpa en 25 metersrulle känns lite sådär.
Andra bra förslag på taklösning tas tacksamt emot.

Hus.png
 
Lexington skrev:
Har tänkt bygga ett hus enligt nedan (fjällpanel, 120 mm), och har lite funderingar om taket.
Har varit inne på allt från typ sedumtak till taklökar eller enbart fjällpanel, men har nog till sist bestämt mig för papp eller möjligtvis plåt. Men var hittar jag takpapp i små bitar, behöver typ 1x1 m, så köpa en 25 metersrulle känns lite sådär.
Andra bra förslag på taklösning tas tacksamt emot.

[bild]
Montera gångjärn på taket, Så du kommer åt maskinen när den laddar. ;)
 
johan63 skrev:
Montera gångjärn på taket, Så du kommer åt maskinen när den laddar. ;)
Bra tips!
Tanken var att taket ska bestå av en skiva (typ plywood) som bara kläs med plåt eller papp, sen reglar under mot sidorna som centrerar den på huset, alltså väldigt lätt att plocka bort.
 
  • Gilla
Thedentist och 2 till
  • Laddar…
20160515_154649.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160515_162230.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här gjorde jag och klädde taket med takpapp. Fick dock köpa en 1x10m då jag inte hittade mindre.
Mvh
 
  • Gilla
ollefisk och 3 till
  • Laddar…
Lexington skrev:
Har tänkt bygga ett hus enligt nedan (fjällpanel, 120 mm), och har lite funderingar om taket.
Har varit inne på allt från typ sedumtak till taklökar eller enbart fjällpanel, men har nog till sist bestämt mig för papp eller möjligtvis plåt. Men var hittar jag takpapp i små bitar, behöver typ 1x1 m, så köpa en 25 metersrulle känns lite sådär.
Andra bra förslag på taklösning tas tacksamt emot.

[bild]
Leta upp ett husbygge och fråga snällt. Lär finnas gott om bitar de är glada över att slippa betala deponi för.
 
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
Behnke skrev:
Jag testade med Biltemas matta men den la sig kvar på klipparen när den gick in, hur funkar det för dig?
Du har öppningen för nära laddstationen då. Mät längden på mattan, tex. 48 cm. Se till att klipparen står 49-55 cm från öppningen.
 
Glöm inte sätta på lysen också ! En el 2 spottar på framsidan ���� image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderar på detta led belysning inne i "garage" som styrs via telldus ! Men har inte kommit så långt än ��
 
  • Gilla
Atroc och 2 till
  • Laddar…
Såhär ser det ut idag
IMG_1196.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funderade på en sak till, hur stor behöver öppningen vara för att roboten inte ska krocka med huset?
Såg att det fanns en inställning som gör att den inte ska krocka med huset, men antar att det bara gäller Husqvarnas originalhus?
Funderar på att trycka ner lite kvistar i backen för att se hur stor öppningen bör va.

Har en HQ AM 310
 
  • Gilla
Thor Hestås
  • Laddar…
Lexington skrev:
Såhär ser det ut idag
[bild]

Funderade på en sak till, hur stor behöver öppningen vara för att roboten inte ska krocka med huset?
Såg att det fanns en inställning som gör att den inte ska krocka med huset, men antar att det bara gäller Husqvarnas originalhus?
Funderar på att trycka ner lite kvistar i backen för att se hur stor öppningen bör va.

Har en HQ AM 310
Så gjorde jag med. Tog två Leca stenar och provade mig fram.
 
Robert-san01 skrev:
Så gjorde jag med. Tog två Leca stenar och provade mig fram.
Och vad kom du fram till? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.