Borra och plugga ;)
 
ollefisk skrev:
Alla ni som har laddstationen på stenplattor, hur sätter ni fast den så att den står där stabilt och inte flyttar sig?
Borrat hål genom plattan och skruvat med medföljande skruvar!
 
nissenhj skrev:
Borrat hål genom plattan och skruvat med medföljande skruvar!
Det var som jag anade... :cool: Inget direkt roligt jobb så jag funderar på att fuska och lägga skifferplattor istället, de har ju redan hål. :)
 
Är det något speciellt man måste tänka på när man ska bygga en liten koja åt klipparen? Öppningsbar är jag med på så man kommer åt den, något annat? Ventilationshål utöver ingången?
 
magnus07 skrev:
Är det något speciellt man måste tänka på när man ska bygga en liten koja åt klipparen? Öppningsbar är jag med på så man kommer åt den, något annat? Ventilationshål utöver ingången?
Nattbelysning, gärna blått ljus. Uppvärmning så klipparen torkar upp snabbare på hösten, den är även bra för batteriets livslängd. Och glöm för guds skull inte strömbrytaren som känner av om klipparen är hemma eller fast ute på tomten, den kan ju automatiskt tända ljuset när den är hemma.

Nej, skojar bara. Det är dock bra om luften kan cirkulera fritt i den, de som har ribb-väggar har ju inga problem med den saken i alla fall. Det sista med brytaren är dock en bra idé när man bygger ett hus. Det är svårt att veta om den är hemma eller inte om man inte har någon notifiering. Åtminstone jag har en tomt där klipparen rätt ofta lyckas ställa till det för sig genom att slira av gräsmattan eller genom att lyckas köra på något så att chassit lyfts. Dålig design från min sida, men nya situationer dyker upp beroende på årstid, väder och annat...
 
Min svåger o jag gjorde detta bygge ! Lite målning kvar utomhus ! Ska eventuellt
Sätta in led belysning vis tellevent �� Håll de godo �� image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thedentist och 2 till
  • Laddar…
Mikael1974 skrev:
Min svåger o jag gjorde detta bygge ! Lite målning kvar utomhus ! Ska eventuellt
Sätta in led belysning vis tellevent �� Håll de godo ��[bild]
[bild][bild]
Svågern = johan63 :)
 
  • Gilla
tompathepilot och 1 till
  • Laddar…
Här är mitt hus, en mindre variant av redskapsboden. IMG_20160608_214139.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thedentist och 1 till
  • Laddar…
Corpes skrev:
Här är mitt hus, en mindre variant av redskapsboden.[bild]
Vad har du för robot ?

Mitt hus till Fido är Under Construction. Kommer upp inom kort...
 
Worx 791E.1
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thedentist och 5 till
  • Laddar…
Nu är "lilla" huset byggt till min Robomow MS1000. Mått L100xB85xH60 Kvar är en liten skylt med namnet på. Kul var det! Tack för alla era tips och bilder!

20160604_215800.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160604_224326.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160604_224318.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b0dd3 och 4 till
  • Laddar…
boltis skrev:
[bild]
Tycker dessa husen är rätt coola. Lite onödigt dyra dock. Tror dom kostar typ 3000kr.
Var hittar man detta huset? Jag vil kjöpa et sådant garage till min robot.
 
Thedentist skrev:
Nu är "lilla" huset byggt till min Robomow MS1000. Mått L100xB85xH60 Kvar är en liten skylt med namnet på. Kul var det! Tack för alla era tips och bilder!

[bild]

[bild]

[bild]
Hur är det med ventilationen i kojan? Kan det inte bli för varmt inomhus? Gummiremsorna verkar täcka det mesta av "porten". Kanske inte så bra för Litiumbatterier, hur är det med tempen på alla andra små hus för robotar?
 
  • Gilla
tompathepilot
  • Laddar…
Sått vanliga små ventiler på gavlarna så borde det ju bli lite svalare. Snyggt hus btw!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.