Nu är det mycket möjligt att jag postar på fel ställe men gör ett försök.
Ska imorgon börja montera ned garderober ur sovrummet i min hyreslägenhet.
Det är en vägg med garderober som inte når taket.
Ungefär som den på bilden men mina går från vägg till vägg.
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är införstådd med att det kan vara fult bakom och att jag måste spara garderoberna då det är hyres.
MEN, är det något jag bör tänka på för att det ska gå smidigt? Skruvar jag isär dom
Eller får man bända bort dom?
Har någon av er gjort samma sak?

Tänkte sätta upp wilfa system bakom draperier istället för dessa klossar till skåp.

Hälsningar Sanna

BirgitS
Är garderoberna fastskruvade i väggen?
Delar de på mellanväggarna?
Går det skruvar genom mellanväggarna för att hålla ihop de olika garderoberna?

De dörrhandtagen ser ut som de är från 60-talet och på den tiden var garderober mer eller mindre platsbyggda och inte gjorda för att flyttas.

Har du pratat med din hyresvärd?

Tycker det låter som en extremt dålig idé i en hyreslägenhet. Finns det något golv under sockeln? Hur har du tänkt förvara garderoberna tills dess att du ska ställa tillbaka dem?

Förmodligen är garderoberna skruvade i väggen högst upp, samt i varandra. Det bör gå att ta ner dem utan att använda våld.

Men måste hålla med ovanstående; Risken är att du måste återställa dem när du flyttar. Jag hade kontaktat hyresvärden först så att de är med på noterna...

Nu är dom borta ☺️ Dom satt i en skruv i väggen och sen en plastgrej i mellanväggarna. Det gick jätte smidigt. Det var som tur var golv under MEN väggen ser för jävlig ut. Har hängt upp draperier för så länge. Har ni några tips om hur man absolut enklast och billigast snyggar till? Det spelar ingen roll hur det ser ut, bara det ser okej ut.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Svårt att bedöma utan att vara på plats men riv gammalt gips om det är gipsvägg, annars upp med gips ovanpå sedan spackla och måla alt tapetsera.

Det är någon typ av lättbetong/puts och många lager gammal tapet.

Renoveringsgips som du limmar fast på väggen och sedan spackla och måla.

Eller bredspackla kanske? Dock svårt att göra själv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.