Corpes skrev:
En fråga som kanske svarats på tidigare i tråden men, fungerar zonklippning bra på dom tidigare modellerna av worx? Jag har en WG791E.1 från 2016 och på dessa fungerar ej zonklippning enligt bruksanvisningen. Supporten är medveten om problemet så jag undrar om detta fungerar på äldre modeller?
Zon indelningen fungerar perfekt på WG 794E sedan de införde det!
 
Bulldog_76 skrev:
Men man kan väl inte ha den inomhus, hur ska det gå till? Den ska dessutom vara IP klassad, så lite fukt ska den väl tåla? Transformatorn har fått en egen låda, men det verkar inte hjälpa.Supporten har sagt att det ska räcka att skydda klumpen. Har ni andra er kabel inomhus eller vad? Vintertid, förvarar jag hela gräsklipparen och, transformator, laddstation i garaget, så ja då är den inomhus.
Jag har trafon i ett förråd som laddsationen står intill kabeln går ut till laddstationen
 
ronba610 skrev:
Sensorerna var faktiskt mitt problem ifall någon annan råkar ut för detta, inte sensorn i sig utan kontakten i fronten hade ärgat. Verkar dessutom vara usel felhantering i koden eftersom den kan ge i princip vilket fel som helst om man har intermittent funktion på sensorn. Efter rengöring och lite kontaktspray har den fungerat klockrent. Detta hjälpte tyvärr inte mot spontana avstängningar i laddstationen. Nu jag bytt tillbaka till 0.64 från 0.72 och den har inte stängt av sig sedan dess.
Min har aldrig stängt av sig med 0.72
 
ronba610 skrev:
Har du garaget uppvärmt? Elektronik ska inte förvaras utomhus oavsett IP-klassning om det inte är i drift. Jag har min hängandes i en dräneringsbrunn och den har fungerat i tre år nu. På vintern förvarar jag den inomhus.
Ja garaget är uppvärmt. Men den verkar inte klara av att vara ute sommartid. Oavsett om jag skyddar den från regn eller inte.
 
Bulldog_76 skrev:
Ja garaget är uppvärmt. Men den verkar inte klara av att vara ute sommartid. Oavsett om jag skyddar den från regn eller inte.
Vad är det som händer när den ger upp? Ger den ingen spänning ut? Har du problem med att annan elektronik lägger av?
 
Jag har inget att mäta spänning med men laddlampan lyser inte. Har inte problem med något annat. Pumpen till poolen är i samma uttag.
 
Min transformator sitter upphängd på väggen under takfoten.
 
Bulldog_76 skrev:
Jag har inget att mäta spänning med men laddlampan lyser inte. Har inte problem med något annat. Pumpen till poolen är i samma uttag.
Har det varit fuktigt ute de gånger den har lagt av?
 
Inget i laddstationen som är knasigt som i sin tur knäcker trafon? Långsökt men det verkar inte vara direkt vanligt med dåliga trafos annars ju.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
quick skrev:
Inget i laddstationen som är knasigt som i sin tur knäcker trafon? Långsökt men det verkar inte vara direkt vanligt med dåliga trafos annars ju.
Ska ta med alla i eftermiddag till service för att kolla upp det.
 
A Haddock skrev:
Schemaläggning som går över midnatt innebär bara kontinuerlig klippning om du inte har något schemalagt dagen efter. Lägger du in att den ska klippa dagen efter så kommer den att gå som den ska. Lite irriterande bugg, visst, men väldigt lätt att undvika. Den var ju med på listan över buggar vi rapporterade in, men jag har faktiskt inte kollat om det är åtgärdat nu i 0.72.
Svarar mig själv efter test. Nej, det verkar av nån outgrundlig anledning som att de inte fått nån ordning på detta i v0.72 heller.
 
A Haddock skrev:
Svarar mig själv efter test. Nej, det verkar av nån outgrundlig anledning som att de inte fått nån ordning på detta i v0.72 heller.
Skönt att det inte är bara jag som har problemet. Däremot fungerar din teknik med att schemalägga 00:00 +Xh dagen efter så det är ingen katastrof men knappast användarvänligt. Hade varit bättre om den istället kröp hem efter midnatt eller ännu bättre gjorde det den skulle.
 
Du kan ju alltid ställa klockan i den medvetet fel, för att få den att klippa som du vill. T ex 12 timmar förskjutning, om du nu inte också har den att klippa över 12:00 mitt på dagen.
 
På skoj?
Är det bara jag som har"problem" med en social och kontaktsökande klippare? Ja, jag vet att det låter dumt. Och jag vet att det inte är ett problem, men jag ville bara veta om det är mer än jag som upplever att klipparen hela tiden ska vara med där vi är, vuxna som barn. Står jag och tvättar bilen så kommer den dit inom fem minuter, jag bär den till baksidan men den kommer glatt surrande tillbaka inom några minuter. Som sagt, detta är inget problem, men jag är lite nyfiken.
 
  • Gilla
K_arlstrom och 2 till
  • Laddar…
Kapasu68 skrev:
På skoj?
Är det bara jag som har"problem" med en social och kontaktsökande klippare? Ja, jag vet att det låter dumt. Och jag vet att det inte är ett problem, men jag ville bara veta om det är mer än jag som upplever att klipparen hela tiden ska vara med där vi är, vuxna som barn. Står jag och tvättar bilen så kommer den dit inom fem minuter, jag bär den till baksidan men den kommer glatt surrande tillbaka inom några minuter. Som sagt, detta är inget problem, men jag är lite nyfiken.
Haha!
Jo men visst är det så! även om jag inte vetenskapligt har bevis för det, så är känslan sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.