6 730 läst · 12 svar
7k läst
12 svar
Kort klipptid för AM 220AC
Min Automower klipper efter vintern bara 10 minuter innan den går hem till laddstationen trots att batteriindikatorn visar ca 80-90% kvar.
Det är en 2012 modell, och jag har inte bytt batteri ännu. Men jag hade förväntat mig att klipptiden skulle minska mer försiktigt än att plötsligt efter vintern vara nere på 10 istället för 60 minuter om det var batteriet som degraderat. Dessutom förbryllar den nästan fyllda batteriindikatorn mig...
Det är en 2012 modell, och jag har inte bytt batteri ännu. Men jag hade förväntat mig att klipptiden skulle minska mer försiktigt än att plötsligt efter vintern vara nere på 10 istället för 60 minuter om det var batteriet som degraderat. Dessutom förbryllar den nästan fyllda batteriindikatorn mig...
Börja du med att byta batteri. Har du inte gjort det tidigare så bör det vara dax. Det är lätt att göra själv. Bara att lossa display med knappsatsen efter att du har plockat av kåpan. Så kommer du åt batteriet där ifrån.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 578 inlägg
Min 220AC betedde sig likadant när batteriet gav upp. 2009:a som abrupt gick från 40-45 min klipptid till 10 min 2014.
Snart dags för byte på min Gardena R160 som mer eller mindre är en kopia på AM 220. Någon som har lite bilder eller någon form av film/instruktion som visar hur byte går till ? Behöver man nolla någon räknare ?