Någon som har nåt knep över tvärbromsandet som blir i nedförslut?
 
Henke2 skrev:
Du får ta och rycka upp dig! Du börjar skriva mer och mer skit utan grund baserat på din egen agenda och gissningar.
jag skriver inga gissningar har som bekant haft en 791 E så jag vet vad jag talar om
Det är mycket försäljarsnack som kommer in i reklamen
 
Saljtjanst skrev:
Någon som har nåt knep över tvärbromsandet som blir i nedförslut?
Vad menar du med tips? Är det ett problem.
 
Elkludde skrev:
Vad har dubbla sensorer med vändningen att göra ? det ligger i programmet
Natten kan vara lång många många timmar
Worx räknar in ladding o hemkörning i en klipptid det gör dom flesta,men jag vet en som inte gör det !
Jag har haft en 791 E 2015 1000 m2 den klarade inte ens 550 kv och det har säkert inte ändrats till 2016 års modell
Med dubbla sensorer kan du räkna ut vilken vinkel du kommer in mot kabeln, med en sensor kan du bara gissa det bör göra väldigt stor skillnad för vilka beslut "programmet" kan ta.

Min 791e.1 klipper 800m2 på 4,5 h / 7 dagar i veckan.

Grannens gardena (som har Husqvarna chassi) kör 12h / dag o han har avgränsat tomten så den bara klipper 600m2. Man ser stor skillnad i vändningarna, hans stannar, backar ut, försöker igen o träffar kanske kabeln en gång till o sen går den vidare. Worx:en studsar bara mot kabeln o kör vidare.
 
Ja den går klanderfritt men just i utförslut bromsar den hårt så gräset rivs upp har 1.98 i sen igår och märker ingen större skillnad
 
Saljtjanst skrev:
Ja den går klanderfritt men just i utförslut bromsar den hårt så gräset rivs upp har 1.98 i sen igår och märker ingen större skillnad
Ok, hade mycket problem med 1.98 men kör med 1.91 nu som jag tycker funkar bra i de flesta lägen, tydligen skall maskinen vara känsligare med 1.98.
Vet inte om detta påverkar hur den beter sig i nedförslut men jag har 1.91 om du vill prova.
 
GadgetMaster skrev:
Med dubbla sensorer kan du räkna ut vilken vinkel du kommer in mot kabeln, med en sensor kan du bara gissa det bör göra väldigt stor skillnad för vilka beslut "programmet" kan ta.

Min 791e.1 klipper 800m2 på 4,5 h / 7 dagar i veckan.

Grannens gardena (som har Husqvarna chassi) kör 12h / dag o han har avgränsat tomten så den bara klipper 600m2. Man ser stor skillnad i vändningarna, hans stannar, backar ut, försöker igen o träffar kanske kabeln en gång till o sen går den vidare. Worx:en studsar bara mot kabeln o kör vidare.
detta resonemanget du för har inget med verkligheten att göra jag vill inte diskutera andra märken här,annars skulle jag visa hur andra klippare kör
 
Saljtjanst skrev:
Någon som har nåt knep över tvärbromsandet som blir i nedförslut?
Skicka ett pm kan jag förklara
 
Jag har den oxå ska pröva imöra och se men upplevde samma med fabriks FW 1.58 tror jag mig gör det inget men hustrun stör sig 😄
 
Elkludde skrev:
Vad har dubbla sensorer med vändningen att göra ? det ligger i programmet
Natten kan vara lång många många timmar
Worx räknar in ladding o hemkörning i en klipptid det gör dom flesta,men jag vet en som inte gör det !
Jag har haft en 791 E 2015 1000 m2 den klarade inte ens 550 kv och det har säkert inte ändrats till 2016 års modell
Elkludde varför fortsätter du att klanka ner på Worx? Om du hade hållit dig till tråden som handlar om den maskin du hade en gång kunde jag förstå det lite, men nu är du inne på en tråd om en helt annan modell och du är inne på en tråd om en föregångare till din modell?
Du hade otur med din Worx, vi är många fler som inte har haft den oturen, du har gjort dig av med din men det verkar som om du saknar din Worx väldigt mycket?
 
  • Gilla
mg765 och 4 till
  • Laddar…
kuznikov skrev:
Har kört min nya Worx i ett par dagar nu och har märkt att på en "ö" jag gjort runt min trädgårdsdamm så vill den inte klippa. Visst, det är meningen att den ska klippa runt om ön, men den håller sig ca 2 meter från kabeln och sedan vänder, vilket innebär att det är en yta på två meter runt om hela dammen som den inte vill klippa. När jag lyfter den och sätter den i det området så säger den att den är utanför arbetsområdet. Någon som har lösning på detta?
Hade samma fel!
Jag lyckades korsa tråden ut till ön så den gick åt fel håll runt ön. Det klipparen tror då är att den inte ska klippa nära tråden, sätter du klippare närmare kommer den larma för att den är utanför klippområdet! Sätt den inne i ön så kommer den att klippa fint där inne :)

Så lyft tråden och kolla så den går åt rätt håll!
 
Dubbla sensorer är ett måste för att kunna vända rätt.
 
Elkludde skrev:
Worx klarar ca hälften av vad som uppges
Elkludde skrev:
Vad har dubbla sensorer med vändningen att göra ? det ligger i programmet
Natten kan vara lång många många timmar
Worx räknar in ladding o hemkörning i en klipptid det gör dom flesta,men jag vet en som inte gör det !
Jag har haft en 791 E 2015 1000 m2 den klarade inte ens 550 kv och det har säkert inte ändrats till 2016 års modell
Elkludde skrev:
jag skriver inga gissningar har som bekant haft en 791 E så jag vet vad jag talar om
Det är mycket försäljarsnack som kommer in i reklamen

Nej, du vet inte vad du talar om! Vi har ju lärt oss att text inte biter på dig så vi kör filmvisning istället.

Enjoy, sen att du fortfarande kommer hävda att 550m2 är max även om den går dygnet runt

Notera också att jag säger mindre problem och att jag visar på att den kör fast ibland. Det är inte reklam utan en inblick i verkligheten.


[video=youtube;nca2o24W57E]https://www.youtube.com/watch?v=nca2o24W57E[/video]
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Lars Jonasson och 9 till
  • Laddar…
Hittade inte 1.91 hade du den?
 
Saljtjanst skrev:
Hittade inte 1.91 hade du den?
Gå till första sidan i denna tråden sen post #2.

Där har du länkar och välj nr 1.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.