22 501 läst · 77 svar
23k läst
77 svar
Problem efter installation av Automower 450X
Ja det är ju inte lätt att hitta var han har skarvat kabelnquick skrev:
Och enligt husqvarna finns det andra med samma fel så dem verkar känna till problemet
Redigerat:
Absolut inte. Blir en långsam kvällspromenad på 800 meter 😜 Men som sagt har han använt HQ s originalskarvar så gäller det att kabeln är i riktigt och att man tryckt ihop dom helt. Annars kan det bli tjurigt.
Jo men jag sa till husqvarna när jag ringde om jag sätter ihop er bästa kabel och kopplar till laddstationen då bör det bli en bra signalquick skrev:
Då svarade han att det blir ingen som helst skillnad
Så då får man uppfattningen att dem har problemet i sina laddstationer
Sätter jag en äldre laddstation så får jag en grön lampa sa han, men dem håller på med att arbeta på en lösning till min maskin säger han
Förövrigt förstod han inte mitt problem
Det var det var inget fel på mina produkter sa han
Så det känns som man diskuterar med en vägg när man pratar med husqvarna
Ja hela grejen var lite konstigt. Men det låter ju som dom vet om problemet. Men det känns ändå konstigt att inte ens testa med en annan kabel tycker jag. Är det lösning på väg så kan man väl inte mer än vänta. För klipparen går väl någorlunda riktigt nu eller?
Ja klipparn går braquick skrev:
Återförsäljaren drog upp ungefär 125 meter kabel
Sen dess har den larmat för signal fel en gång
Men nu kör klipparen in i buskar och träd för att tråden är borta vet inte hur bra det är för klipparen?
Om dem nu får rätt på felet så undrar jag om man kan lägg a dit ny tråd igen
Eller om man inte ska bry sig om att den krockar lite
Jag kan ju tycka att återförsäljaren skulle kunna testa med den grövre signal kabeln och visar det sig att lampan lyser grön så skulle husqvarna ta kostnaden att göra om jobbet
Att husqvarna inte visar något intresse verkar ju inte så seriöst
Redigerat:
Absolut ingen fara att klipparen kör in i träd.Benny skrev:Ja klipparn går bra
Återförsäljaren drog upp ungefär 125 meter kabel
Sen dess har den larmat för signal fel en gång
Men nu kör klipparen in i buskar och träd för att tråden är borta vet inte hur bra det är för klipparen?
Om dem nu får rätt på felet så undrar jag om man kan lägg a dit ny tråd igen
Eller om man inte ska bry sig om att den krockar lite
Jag kan ju tycka att återförsäljaren skulle kunna testa med den grövre signal kabeln och visar det sig att lampan lyser grön så skulle husqvarna ta kostnaden att göra om jobbet
Att husqvarna inte visar något intresse verkar ju inte så seriöst
Träd och buskar brukar inte vara några problem. Så länge det inte är saker den kan köra upp på och fastna. Ja att testa med annan kabel vore ju väldigt enkelt. Då utesluter man ju även eventuella skador eller dåliga skarvar. Men efter som dom verkar så säkra på sin sak angående kretskortet i laddaren så är väl det ett konstaterat fel som det jobbas på. Men det kan säkert ta lite tid att få fram om det nu är något som behöver konstrueras om. Men så länge det fungerar är det väl ingen panik? Men har du varit i direkt kontakt med Husqvarna? Allt sånt brukar ju gå via åf annars. Som sig bör.
Redigerat:
Förstår inte riktigt meningen med att spamma med en massa inlägg. Du har köpt en installation, rota inte mer i det utan begär att ÅF löser det. Svårare är det inte.
Vi gör iaf så att först installerar vi. Sen när allt är testat o klart fakturerar vi i efterskott. Håll inne betalningen tills du har fungerande installation.
Vi har kört upp till 1200 m med tunna originalkabeln. Det lyser blått men funkar ändå. Finns många faktorer, men på 800 meter borde din slinga funka utan större problem.
Om det är 12 rapporterade problem på 2000 st (2000-ish, exakta siffror får ni inte ) 450 så finns det väl ingen anledning att byta ut 2000 stationer? Låter lite orimligt tycker jag.
Förstår ö.h.t inte varför man ska ringa Husqvarna o härja, det är ju åf som ska lösa problemet. Sällan man ringer biltillverkaren om bilen krånglar..
Hade HVA önskat en massa kontakt med slutkunder hade de inte enbart sålt genom åf. Att de ändå har ett telefonnummer för konsumentkontakt är för att annars blir huvudväxeln nerringd av en massa folk som ska prata med konstruktörerna eller ber att få hämta reservdelar på centrallagret och annat snömos.
Ledtiderna på tillverkningen är 2-3 månader minst, så är kort från 330-stationen fältfix så kör på den så länge. Men ja, låt din åf sköta allt det med Husqvarna i så fall.
Vi gör iaf så att först installerar vi. Sen när allt är testat o klart fakturerar vi i efterskott. Håll inne betalningen tills du har fungerande installation.
Vi har kört upp till 1200 m med tunna originalkabeln. Det lyser blått men funkar ändå. Finns många faktorer, men på 800 meter borde din slinga funka utan större problem.
Om det är 12 rapporterade problem på 2000 st (2000-ish, exakta siffror får ni inte ) 450 så finns det väl ingen anledning att byta ut 2000 stationer? Låter lite orimligt tycker jag.
Förstår ö.h.t inte varför man ska ringa Husqvarna o härja, det är ju åf som ska lösa problemet. Sällan man ringer biltillverkaren om bilen krånglar..
Hade HVA önskat en massa kontakt med slutkunder hade de inte enbart sålt genom åf. Att de ändå har ett telefonnummer för konsumentkontakt är för att annars blir huvudväxeln nerringd av en massa folk som ska prata med konstruktörerna eller ber att få hämta reservdelar på centrallagret och annat snömos.
Ledtiderna på tillverkningen är 2-3 månader minst, så är kort från 330-stationen fältfix så kör på den så länge. Men ja, låt din åf sköta allt det med Husqvarna i så fall.
Redigerat:
Ja jag har ringt direkt till husqvarna och givetvis med återförsäljarenquick skrev:Träd och buskar brukar inte vara några problem. Så länge det inte är saker den kan köra upp på och fastna. Ja att testa med annan kabel vore ju väldigt enkelt. Då utesluter man ju även eventuella skador eller dåliga skarvar. Men efter som dom verkar så säkra på sin sak angående kretskortet i laddaren så är väl det ett konstaterat fel som det jobbas på. Men det kan säkert ta lite tid att få fram om det nu är något som behöver konstrueras om. Men så länge det fungerar är det väl ingen panik? Men har du varit i direkt kontakt med Husqvarna? Allt sånt brukar ju gå via åf annars. Som sig bör.
När den larmar så stannar ju maskinen sen måste man ta sig till platsen och starta upp den manuelt jag tycker man skulle kunna gör det via appen
Det är ingen panik på något sätt men det är ju upenbart att dem har känt till problemet
Jag köpte den för att det bara ska fungera och då blir man irriterad när det inte gör det
Att husqvarna väljer att sälja en produkt som dem känner till att det är problem med utan att förklara det för kund det tycker jag är otroligt dåligt
Husqvarna är ju inte direkt billiga
Då kan man ju lägga ner forumet varför skriva här om det ses som spam?Nonkan skrev:Förstår inte riktigt meningen med att spamma med en massa inlägg. Du har köpt en installation, rota inte mer i det utan begär att ÅF löser det. Svårare är det inte.
Vi gör iaf så att först installerar vi. Sen när allt är testat o klart fakturerar vi i efterskott. Håll inne betalningen tills du har fungerande installation.
Vi har kört upp till 1200 m med tunna originalkabeln. Det lyser blått men funkar ändå. Finns många faktorer, men på 800 meter borde din slinga funka utan större problem.
Om det är 12 rapporterade problem på 2000 st (2000-ish, exakta siffror får ni inte ) 450 så finns det väl ingen anledning att byta ut 2000 stationer? Låter lite orimligt tycker jag.
Förstår ö.h.t inte varför man ska ringa Husqvarna o härja, det är ju åf som ska lösa problemet. Sällan man ringer biltillverkaren om bilen krånglar..
Hade HVA önskat en massa kontakt med slutkunder hade de inte enbart sålt genom åf. Att de ändå har ett telefonnummer för konsumentkontakt är för att annars blir huvudväxeln nerringd av en massa folk som ska prata med konstruktörerna eller ber att få hämta reservdelar på centrallagret och annat snömos.
Ledtiderna på tillverkningen är 2-3 månader minst, så är kort från 330-stationen fältfix så kör på den så länge. Men ja, låt din åf sköta allt det med Husqvarna i så fall.
Varför inte bara byta ut min laddstation då om det finns fungerande då är ju problemet löst
Återförsäljaren sa att jag kunde ringa och prata med husqvarna!
Redigerat:
Det stora felet verkar inte ligga i gräsklipparen utan hos din åf låter det som. Dom verkar ju helt klart inte ta ansvar för dom jobb som dom gör. Hela grejen låter väldigt märkligt. Och varför blev det bättre när man tog bort 125 meter kabel om det nu inte är där felet ligger?
Ja jag tycker också det är konstigt med kabelnquick skrev:
Men jag får ju vänta och se och hoppas att det är en lösning på gång med laddstationen
Jag tror inte att det är fel på återförsäljarenpeternicklas skrev:
Han har installerat enligt husqvarna regler
Jag tycker att husqvarna kunde informerat sina återförsäljare bättre typ att dem har problem med
Laddstationerna till 450X
Jag vill ha en automower
Jag tror att husqvarna har ambitioner att lösa problemet
Då hjälper det inte att byta åf. Tråkigt problem, får hoppas att de löser det.Benny skrev: