peternicklas
I manualen för 791E.1 står det nu att minsta avstånd mellan 2 Landroid M är 0,5 m. Tidigare stod det 2 m.
 
GadgetMaster skrev:
Hmm, kanske får testa 1.97 lite mer, med den versionen har den följt mina zonregler någon gång i alla fall. Kan det vara något knas med begränsningskabeln eller hur den är ansluten som gör att den inte följer? Irriterande i alla fall..
Ibland gör man något enkel tabbe som ställer till det. tranformatorkabeln skall inte vara ihoprullad och inget överflöd av slingkabel får finnas bakom laddstationen tex.... generellt vill man ju vara duktig och spara lite sladd ut i fall att och göra en fin rulle av strömsladden... men då kan man få problem
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Stoppa i USB-minne, tryck "2" sen "5" (som om du skulle nolla gyrot på de gamla)

Den slumpar mycket mera nu. Vinklar, riktningar, håll osv. Håller även riktning mycket bättre även om den ibland kör cirkelbågar. Men ibland är bättre än alltid :)
Bara lite tråkigt att batteriluckan alltid ska bort för att komma åt USB-porten. Märker även att min nya går mycket bättre än den gamla. Mjukare, tystare och annan utgång efter träff med gränskabeln.
 
peternicklas skrev:
Bara lite tråkigt att batteriluckan alltid ska bort för att komma åt USB-porten. Märker även att min nya går mycket bättre än den gamla. Mjukare, tystare och annan utgång efter träff med gränskabeln.
Jag har också noterat problemet med laddluckan. Kanske orkar jag fixa en lösning på det.... we'll see....
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Jag har också noterat problemet med laddluckan. Kanske orkar jag fixa en lösning på det.... we'll see....
Ja, ett litet USB med Blue tooth hade varit fint.
Kan du lägga upp en fil så man kan se vad som finns. Är för lat att plocka ut den själv...och den har inte gått så mycket ännu.
 
Hejsan! Är lite nyfiken på om det är värt att investera i en worx. Har kikat runt lite och kollat på youtube. Vill gärna höra era erfarenheter. Tack på förhand.
 
Henke2 skrev:
Ibland gör man något enkel tabbe som ställer till det. tranformatorkabeln skall inte vara ihoprullad och inget överflöd av slingkabel får finnas bakom laddstationen tex.... generellt vill man ju vara duktig och spara lite sladd ut i fall att och göra en fin rulle av strömsladden... men då kan man få problem
Var tvungen att springa ut och testa att rulla upp mina strömkabel, men det gjorde ingen skillnad i alla fall. Men ska testa att nedgradera till 1.97 imorgon igen.

Men känslan är att det är något knas med slingkabeln även om jag inta kan komma på vad.
 
b0dd3 skrev:
Blev enkelt och snyggt!

Vågar inte lägga upp bild på mitt provisoriska som jag har gjort innan jag gör ett riktigt :D
Tackar 😊, ja ville göra det enklaste möjliga av det jag hade hemma, släng upp en bild på ditt också, så farligt kan det inte vara 😉.
 
Behnke skrev:
Tackar 😊, ja ville göra det enklaste möjliga av det jag hade hemma, släng upp en bild på ditt också, så farligt kan det inte vara 😉.
Haha jo, det kan de ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sammy_j och 2 till
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Haha jo, det kan de ;)

[bild]
Ha, ha ja det var enkelt och fyller sitt syfte i alla fall 😊.
 
Skulle man kunna göra en sådanhär konstruktion som bilparkering som kan stängas av och på..
Jag tänker mig att ö:n ligger väldigt nära begränsningskabeln och att man med en strömbrytare kopplar in och ur ö:n.
Kan man göra en sådanhär konstruktion eller måste en ö ha ett visst avstånd till begränsningskabeln.
Bild2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
b0dd3 skrev:
Vad är det som inte funkar?
Jag har två zoner, en på 1m 90% och en på 70m 10%. Den går HELA TIDEN ut till 70m, aldrig direct ut I zon1 på 1m. Har provat v1.58, v1.98. Får inget svar av supporten heller varken via mail eller telefon......

Jag bifogar en bild på upplägget.
Jag har dragit slingan bakom laddstationen (som står i ett "robothus") så för att spara på överflödig slinga, men den är inte korsad och den ligger ihop precis som när man drar en "ö". Kan det störa ut? Jag vill inte gärna klippa kabeln där ifall man vill ändra nått. Det handla om en längd på ca 80cm totalt. Jag fick dra slingan så (efter en del tester) eftersom roboten körde på hörnet på huset annars.

Eller kan man dra slingan under laddplattan där ingående slinga går in?

Slinga.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
Corpes skrev:
Jag har två zoner, en på 1m 90% och en på 70m 10%. Den går HELA TIDEN ut till 70m, aldrig direct ut I zon1 på 1m. Har provat v1.58, v1.98. Får inget svar av supporten heller varken via mail eller telefon......

Jag bifogar en bild på upplägget.
Jag har dragit slingan bakom laddstationen (som står i ett "robothus") så för att spara på överflödig slinga, men den är inte korsad och den ligger ihop precis som när man drar en "ö". Kan det störa ut? Jag vill inte gärna klippa kabeln där ifall man vill ändra nått. Det handla om en längd på ca 80cm totalt. Jag fick dra slingan så (efter en del tester) eftersom roboten körde på hörnet på huset annars.

Eller kan man dra slingan under laddplattan där ingående slinga går in?

[bild]
Du ska inte ha slingan i hop. Nu vet jag inte om det påverkar zonklippningen men kablar ligger bara ihop när de går till öar, aldrig annars. Den gamla dragningen av slingan fungerar bra. Kör den på huset så är huset för stort eller felplacerat.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
Ganntrader skrev:
Skulle man kunna göra en sådanhär konstruktion som bilparkering som kan stängas av och på..
Jag tänker mig att ö:n ligger väldigt nära begränsningskabeln och att man med en strömbrytare kopplar in och ur ö:n.
Kan man göra en sådanhär konstruktion eller måste en ö ha ett visst avstånd till begränsningskabeln.
[bild]
Du kan göra så kablarna ligger ihop MEN då ska strömbrytaren sitta i ett av hörnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.