Någon som kan hjälpa mig med några tips hur jag kan lösa detta problemet? Som ni ser på bilderna så har jag en stig fram till huset och jag har "skalat" bort gräset och sått nytt så att klipparen kan gå över på andra sidan. Passaget är ca 1300mm brett. Givetvis när klipparen stannar här så är det mitt eget fel för det är inte optimalt.

Planen i framtiden är att lägga sten så ingen behöver tipsa om det.

Som ni också ser på bilderna är där ett staket längst ner mot förrådet så klipparen kommer inte in från det hållet heller.

Vår hund Barney är modell :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
Gör en passage vid grinden på första bilden mellan de olika gräsmattorna. Ser ut som kanten inte är så hög just där. Sedan drar du tråden på båda sidor om gången.
 
peternicklas skrev:
Gör en passage vid grinden på första bilden mellan de olika gräsmattorna. Ser ut som kanten inte är så hög just där. Sedan drar du tråden på båda sidor om gången.
Kanske var lite otydlig i texten men det är så jag har det nu. Om man tittar noga på bilden så ser man gränstråden på vissa ställen.

Det var om någon hade en annan idé på hur man kan lösa det.
 
  • Gilla
Klacken
  • Laddar…
Ursäkta om jag tjatar angående zonklippning, men finns det ingen som använder sig av detta och har fått det att fungera? Och i sådana fall, vilken version på mjukvara används?
Jag har mailat supporten tre gånger men får inga svar......
 
Byggde ett garage av lite spillvirke idag 😊.
IMG_20160529_163933.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Corpes skrev:
Ursäkta om jag tjatar angående zonklippning, men finns det ingen som använder sig av detta och har fått det att fungera? Och i sådana fall, vilken version på mjukvara används?
Jag har mailat supporten tre gånger men får inga svar......
Vad är det som inte funkar?
 
Behnke skrev:
Byggde ett garage av lite spillvirke idag 😊.
[bild]
Snyggt!

Vad är det på taket? Papp?
 
b0dd3 skrev:
Snyggt!

Vad är det på taket? Papp?
Stämmer, hade en rulle ståendes.
 
Corpes skrev:
Ursäkta om jag tjatar angående zonklippning, men finns det ingen som använder sig av detta och har fått det att fungera? Och i sådana fall, vilken version på mjukvara används?
Jag har mailat supporten tre gånger men får inga svar......
Jag försöker också få det att fungera, kommit så långt att det gör det ibland i alla fall, men oftast backar den bara ut från laddaren och kör runt den och börjar klippa direkt när den kommer fram till den. Andra gånger följer den kabeln en meter innan den svänger av. Några få gånger så följer den kabeln dit den ska, har en svag känsla att det har hänt första gången efter att jag bytt firmware.

Testat 1.91, följde slingan en gång, 3e gången idag den körde ut så fastnade och sa att den var utanför klippområdet.

1.97 klipper ett område som den ska, har följt slingan en gång, annars inte.

1.98 fastnade på slingan, hade laddat ur batteriet

2.01 kör jag nu, har inte fått den att följa slingan för zonklippning ännu.


Har inga öar, men gräsmatta på fyra sidor av huset utan förbindelse på framsidan vid garaget så behöver en zon där för att hela gräsmattan ska klippas så testar vidare.

Får väl bita ihop och ringa supporten i veckan o se vad de säger. Fick 2.01 betan av dem när jag sa att den fastnade på slingan med 1.98
 
Behnke skrev:
Stämmer, hade en rulle ståendes.
Blev enkelt och snyggt!

Vågar inte lägga upp bild på mitt provisoriska som jag har gjort innan jag gör ett riktigt :D
 
GadgetMaster skrev:
Fick 2.01 betan av dem när jag sa att den fastnade på slingan med 1.98
Maila den gärna, se PM
 
Corpes skrev:
Ursäkta om jag tjatar angående zonklippning, men finns det ingen som använder sig av detta och har fått det att fungera? Och i sådana fall, vilken version på mjukvara används?
Jag har mailat supporten tre gånger men får inga svar......
Funkar enligt min logg på 1.97 och 1.98. Nu kör jag utan eftersom zonklipper gör att maskinen kör onödigt mycket längs gränstråden, det sliter på gräset och tar batteritid.(typ 8-10minuter). E.1 rör sig mycket bättre över ytan vilket gör at zon inte är lika viktigt
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Funkar enligt min logg på 1.97 och 1.98. Nu kör jag utan eftersom zonklipper gör att maskinen kör onödigt mycket längs gränstråden, det sliter på gräset och tar batteritid.(typ 8-10minuter). E.1 rör sig mycket bättre över ytan vilket gör at zon inte är lika viktigt
Är det inte även så att den slumpar vilken vinkel den startar från laddstationen?
Hur får du ut loggfilen?
 
Henke2 skrev:
Funkar enligt min logg på 1.97 och 1.98. Nu kör jag utan eftersom zonklipper gör att maskinen kör onödigt mycket längs gränstråden, det sliter på gräset och tar batteritid.(typ 8-10minuter). E.1 rör sig mycket bättre över ytan vilket gör at zon inte är lika viktigt
Hmm, kanske får testa 1.97 lite mer, med den versionen har den följt mina zonregler någon gång i alla fall. Kan det vara något knas med begränsningskabeln eller hur den är ansluten som gör att den inte följer? Irriterande i alla fall..
 
peternicklas skrev:
Är det inte även så att den slumpar vilken vinkel den startar från laddstationen?
Hur får du ut loggfilen?
Stoppa i USB-minne, tryck "2" sen "5" (som om du skulle nolla gyrot på de gamla)

Den slumpar mycket mera nu. Vinklar, riktningar, håll osv. Håller även riktning mycket bättre även om den ibland kör cirkelbågar. Men ibland är bättre än alltid :)
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.