Kylskåpet visar endast temperatur 9 grader, vid tryck av supercool knappen går kompressorn igång och drar ner den till 2 grader med kylläge reglage ställt på 3,5. Efter ett antal timmar stoppar supercool funktionen och vad jag kan se återgår den sedan till ett för varmt läge vid 9 grader. Startar jag om kylskåpet blinkar felkoden f 0, utan att ngt händer, vid några omstarter startar kompressorn ett streck visas tills temperaturen sjunker och igen hamnar på 9 grader där kompressorn stannar, såvida jag inte startar supercool. Vad kan felet vara? Kyltermostaten?

A
6h går detta Liebherr skåp på supercool
f0 säger inget
streck blir det om det är mer än 9C
med tanke på att skåpet är 15 år så är termostaten trolig som felkälla

Tack, nu ger den ingen kyla alls, lite akut så jag har beställt ett nytt kylskåp. Det är inte många som har 1400 mm höga skåp idag, Blev ett från Liebherr. Jaså HVA köpte från dem. Hade varit kul att testa tetmostaten, den kostade 478 kr som reservdel, vet inte hur svår den varit att montera. Kan ju också varit ngt med kompressorn, såg att installationen hade dålig ventilering, inget galler i sockeln, dåligt av HTH kök. Fixar jag själv nu. Detta har nog slitit extra på skåpet under åren.
Du var tidigare med i Vitvaruforumet med kommentarer eller hur? Philip där var mkt duktig med bra råd.
Hälsningar Anders

Kunde ju också vara ngt i styrelektroniken men den som fanns från England som reservdel var dyr.
Säkrast med nytt skåp.

A
styrelektroniken sköter bara fläkt och visar temp
termostaten sköter kylan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.