Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
D
oceanis skrev:
Logiken i var paketen transporteras runt i Sverige innan det åter är tillbaka på ruta ett för att åter börja transporteras till din adress är det ingen som förstår, inte ens posten själv.
Det verkar vara en slumpgenerator som ser till att lotta ut vilken bil det ska åka med och har du tur så är det en bil som ska gå till din adress annars blir det en ny runda med slumpgeneratorn.
Posten fick köpa den algoritmen billigt av Husqvarnas gräsklipparavdelning.
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
A
Telefonen ringer och jag svarar. Det var chauffören från UPS som konstaterat att jag inte är hemma (surprise). Han frågar om han kan lägga paketet utanför dörren vilket jag godkänner eftersom värdet är ganska litet. Slutet gott, allting gott (kanske, vi får se när jag kommer hem).
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi har fått ny lantbrevbärare, en yngre tjej, och nu har mitt i allt de tre senaste paketen levererats till dörren!
Verkar vara lite personberoende alltså...

I övrigt är det ju fullkomligt idiotiskt att leveranser sker på tidig förmiddag under veckodagar, klart man inte är hemma... :(

Handlat en del av Apotea (online apotek) och de levererar samma kväll eller kvällen efter mellan 18-22, det är smart!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
anders07 skrev:
Handlat en del av Apotea (online apotek) och de levererar samma kväll eller kvällen efter mellan 18-22, det är smart!
Det måste vara en specialare för stockholmare..? Fast Apotea är ju svårslagna på leveranser, de lyckas till och med när Postnord står för leveransen. Har beställt vid 21-tiden flera gånger och alltid fått det i brevlådan dagen efter med lantbrevbäraren. Visserligen är Morgongåva-Uppsala ingen jättesträcka men med tanke på att senaste kallelsen till tandläkaren behövde två veckor på sig för att nå min brevlåda är jag ändå imponerad...
 
Satt och fantiserade idag när jag åkte och hämtade ett paket eftersom jag gett upp på detta med lantbrevbärningen (jag är ju "inte" hemma någonsin, trots att jag har gård och är där hela tiden) och paketet var buckligt, att om jag var bilmekaniker så skulle jag se till att få serva deras bilar, sedan banka på dom med en slägga och sätta på en ursäktande klisterlapp på vindrutan med typ "Tyvärr har din bil blivit skadad i hanteringen, sånt händer" precis som dom gör. :cool:
Undrar om de skulle nöja sig med det som de förväntar sig att kunderna gör?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nu är jag gruvligt förbannad på PostNord och de ska få ett litet helvete :mad:

Vi ska ha barnkalas och postade inbjudningskorten på torsdagen c:a 30 min före lådan töms för att de ska komma fram innan helgen. INGET av de c:a 20 inbjudningskorten hade kommit fram på fredagen. Idag måndag har korten kommit fram, oklart dock om alla kommit fram ännu.

Jag är rätt säker på att postlådan redan var tömd, för jag har sett postbilen där oroväckande tidigt flera gånger innan. Andra brev har också råkat ut för förseningar av vad jag misstänker är samma orsak.

Jag har reklamerat det hela, eller snarare jag har (snart) gjort 20 reklamationer :), men enligt deras hemsida så startas ingen utredning för 1:a klassbrev/vykort eftersom det inte har något spårningsnummmer. Man får heller ingen ersättning.

Då är frågan var man ska vända sig istället, konsumentombudsmannen?
Beloppet är för långt för ARN vad jag förstår.

Jag har betalat för en tjänst som inte utförts som utlovat, jag ska ha pengar tillbaka om det så ska gå till rätten. Kanske ska vi mass-stämma dem? :D

Nu är jag innerligt trött på deras slappa attityd.
 
Redigerat:
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Nu är jag gruvligt förbannad på PostNord och de ska få ett litet helvete :mad:

Vi ska ha barnkalas och postade inbjudningskorten på torsdagen c:a 30 min före lådan töms för att de ska komma fram innan helgen. INGET av de c:a 20 inbjudningskorten hade kommit fram på fredagen. Idag måndag har korten kommit fram, oklart dock om alla kommit fram ännu.

Jag är rätt säker på att postlådan redan var tömd, för jag har sett postbilen där oroväckande tidigt flera gånger innan. Andra brev har också råkat ut för förseningar av vad jag misstänker är samma orsak.

Jag har reklamerat det hela, eller snarare jag har (snart) gjort 20 reklamationer :), men enligt deras hemsida så startas ingen utredning för 1:a klassbrev/vykort eftersom det inte har något spårningsnummmer. Man får heller ingen ersättning.

Då är frågan var man ska vända sig istället, konsumentombudsmannen?
Beloppet är för långt för ARN vad jag förstår.

Jag har betalat för en tjänst som inte utförts som utlovat, jag ska ha pengar tillbaka om det så ska gå till rätten. Kanske ska vi mass-stämma dem? :D

Nu är jag innerligt trött på deras slappa attityd.
Jag har faktiskt fått frimärken som kompensation en gång, efter att de skickat tillbaka brevpaketet några dagar innan jag fick avin. :wow:...Så jag var tvungen att använda dom igen. :confused:
 
En stämningsansökan kostar 900 spänn, det är frågan om det inte är värt det. Man får ju tillbaka summan, egentligen skulle man ju kontakta en advokat som vill tjäna en slant. Hela idén är ju att det ska svida för PostNord och bli uppmärksammat.

Jag har kvitto på att jag köpte frimärken i butiken där brevlådan står och det går säkert att få flera av mottagarna (nåja, deras föräldrar) att vittna om att breven kom fram först idag.
 
mexitegel skrev:
En stämningsansökan kostar 900 spänn, det är frågan om det inte är värt det. Man får ju tillbaka summan, egentligen skulle man ju kontakta en advokat som vill tjäna en slant. Hela idén är ju att det ska svida för PostNord och bli uppmärksammat.

Jag har kvitto på att jag köpte frimärken i butiken där brevlådan står och det går säkert att få flera av mottagarna (nåja, deras föräldrar) att vittna om att breven kom fram först idag.
Man skulle inför den skicka en gps-tracker (?) som är på till sig själv med antingen hemleverans eller lantbrevbärning och sedan stå i trädgården och filma "leveransen". Då får man ju svart på vitt att de inte sköter den och utan olagliga övervakningskameror. Tyvärr har jag ingen sådan.
 
Ingen dum idé. Och då slog det mig att varför sätter de inte ett RFID-chip i frimärkena? Det kostar skit och inget och så skulle allt bli spårbart, men det är klart - det vill de ju inte för då kan man ju se hur illa det fungerar....
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ingen dum idé. Och då slog det mig att varför sätter de inte ett RFID-chip i frimärkena? Det kostar skit och inget och så skulle allt bli spårbart, men det är klart - det vill de ju inte för då kan man ju se hur illa det fungerar....
Något kul vore ju att annonsera efter missnöjda kunder i Svea rikes nyhetstidningar bara för att få se vad Post Nords reaktion på det hela var. :D 98 % Missnöjda? Vore det att underskatta problemet?
 
Redigerat:
D
Är ganska säker på att du kan få dem att skicka 20 frimärken till dig som kompensation om du bara ringer till dem och klagar. Den typen av kompensation ger de ganska enkelt. Men jag förstår ju att det egentligen inte är huvudproblemet...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag fick frimärken som kompensering en gång. Då hade de försenat ett rekommenderat brev med mitt pass som skulle ha visering till tre länder. Pga förseningen blev det svindyr expressbehandling av viseringarna på ambassaderna. Kunde tagit tåget till Stockholm då och åkt taxi runt till ambasaderna själv för den summan det kostade. Ett par tior i frimärken är ett hån. Skulle inte förvåna mig om de tar betalt för att växla in frimärken i riktiga pengar också om man inte vill använda deras tjänster igen.
 
j.f.s
Fick SMS från PostNord om att de hade utfört en misslyckad leverans och att mitt paket fanns att hämta på företagscenter dagen efter. Det var faktiskt ingen hemma så det kanske stämde. Dagen efter får jag ett SMS där jag får välja på tre nya utkörningstider. Valde den som låg närmast i tiden vilket var dagen efter igen (dvs två dagar efter misslyckad leverans).

Två timmar innan planerad leverans ringer killen, inte bara en gång utan en gång till när jag missade första samtalet, och kollar om jag är hemma nu istället för planerad tid. Det var jag och efter 3 minuter dyker han upp med mina paket. Vad kommer ske härnäst? Kommer jag framöver att få mina leveranser i tid eller ännu värre, FÖRE utsatt tid?

Bör jag vara orolig? Känner mig obekväm i den här för mig främmande situationen.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.