peternicklas skrev:
Kolla så att inte muttern sitter löst.
Vilken mutter?
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Vilken mutter?
Ta av hjulkåpan och se om hjulmuttern sitter fast. Kåpan är bara tryckt dit.
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Ingen anledning till att ha attityd.

Dem ändrar sig så funkar gör dem. Men trots det ställer den sig utanför arbetsområde.
Du frågar hur, han svarar. Ring till supporten, har du kollat så att skarvar på slingkablen är ok?
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Ta av hjulkåpan och se om hjulmuttern sitter fast. Kåpan är bara tryckt dit.
Muttern satt inte löst, när jag snurrar hjulen i luften så går dom bra, kan det vara fel på mjukvaran, har uppdaterat med senaste och det har funkat tills idag. Igår gick den hem pga regn för första gången och efter det så smäller det höger bak.
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Muttern satt inte löst, när jag snurrar hjulen i luften så går dom bra, kan det vara fel på mjukvaran, har uppdaterat med senaste och det har funkat tills idag. Igår gick den hem pga regn för första gången och efter det så smäller det höger bak.
Lätt att prova med att nedgradera mjukvaran, tror dock att motorn lagt av.
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Lätt att prova med att nedgradera mjukvaran, tror dock att motorn lagt av.
Tor det med, får ringa supporten i morgon, någon som vet hur det funkar om man behöver skicka in klipparen?
 
Nybbe79 skrev:
Tor det med, får ringa supporten i morgon, någon som vet hur det funkar om man behöver skicka in klipparen?
Be dom skicka en förbetalt fraktsedel Tror oxå det är fel på mjukvaran Worx är överhopad med sådana problem
 
Har tyvärr ingen gammal mjukvara, kan jag prova att köra i den nya igen?
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Har tyvärr ingen gammal mjukvara, kan jag prova att köra i den nya igen?
Vilken maskin har du samt version på nuvarande mjukvara?
 
peternicklas skrev:
Vilken maskin har du samt version på nuvarande mjukvara?
Har en 790E.1 och tror mjukvaran heter v1,97 (uppdaterade den förra veckan med den senaste)
 
Henke2 skrev:
Han är Tysk! hittade via google på worx tyska sida.

[video=youtube;ap9DJ0aE1ks]https://www.youtube.com/watch?v=ap9DJ0aE1ks[/video]

Sedär ja, större chassit 4 knivar större batteri 2.9Ah mot "standard" 2.0Ah. Fanns också på tyska sidan online, men jag tittade aldrig över de på stora chassit så de inte intresserar mig idag.

Google hittade på svenska sidan dold
[länk]

Tror jag skall prova med dubbla batterier i min :)
Denna skulle passa mig perfekt. Kollade Bauhaus i Tyskland
https://www.bauhaus.info/rasenmaeher/worx-maehroboter-landroid-m-500-b-/p/23754517#product-desc

Vad talar emot att man åker över till Tyskland och köper modeller som ännu inte finns i Sverige?
598 Euro verkar vara ett bra pris.
 
Redigerat:
peternicklas
Carreidas skrev:
Denna skulle passa mig perfekt. Kollade Bauhaus i Tyskland
[länk]

Vad talar emot att man åker över till Tyskland och köper modeller som ännu inte finns i Sverige?
598 Euro verkar vara ett bra pris.
Det ända som kan bli problem är om du behöver kontakta supporten. Helt ny modell, finns nog ingen kunskap om denna ännu. Men annars är det inga problem.
 
Carreidas skrev:
Denna skulle passa mig perfekt. Kollade Bauhaus i Tyskland
[länk]

Vad talar emot att man åker över till Tyskland och köper modeller som ännu inte finns i Sverige?
598 Euro verkar vara ett bra pris.

Här om veckan sålde Jem o fix klipparen 800m2 för 4500kr....

Du får helt enkelt hålla ögonen öppna, när något konkurrent kör en kampanj så kan du utnyttja jem och fix prisgaranti. Clas Ohlsson hade 20% rabatt här om dagen på ett köp vilket ger 4500kr hos jem o fix som går 20% under.

Jem fix har dock problem med attityden och det tar någon timmes påstridighet innan de tar sina sinnen till fånga, man får ringa chefen "Falk" som får säga att det giiiivetvis inte är några problem, sen går det bra. Så börja med att be dem ringa Falk om ni vill ha så kort diskussion som möjligt.

http://www.jemfix.se/om-jem-fix/prisgaranti

Jag vet att vissa stör sig på att jag förespråkar detta sätt att handla på, men för mig känns det naturligt att söka lägsta pris. Vill man inte köpa till bäst pris så kan jag sälja min begagnade för 13500kr ;-)
 
  • Gilla
Mickebus och 1 till
  • Laddar…
Jag har delat in min tomt i 2 zoner (som jag skrev om tidigare I tråden), och programmerat in 21m resp 51m i roboten men ändå går den ut ungefär mellan dessa två inskrivna värden, runt 38m. varför går den inte ut på dom inställda värdena? Dom är uppmätta med måttband........
 
Corpes skrev:
Jag har delat in min tomt i 2 zoner (som jag skrev om tidigare I tråden), och programmerat in 21m resp 51m i roboten men ändå går den ut ungefär mellan dessa två inskrivna värden, runt 38m. varför går den inte ut på dom inställda värdena? Dom är uppmätta med måttband........
Prova att ställa in den som det står beskrivit i bruksanvisningen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.