2014 M hade problemet att den sa sig vara upp och ner, men gjorde aldrig slag i saken. 791E.1 förverkligar det hotet! Det är ett äventyr att försöka få till en robotsäker tomt vill jag lova. Skall jämföra hjulen på bägge maskinerna eftersom 2016 uppenbarligen har mer grepp än 2014 hade.
791E har en tyngd i baken också på ungefär 1kg. 2014 var vanligt att man hängde på den vikten bak på, nu är den alltså inbyggd från fabrik.

DrtbxLd.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Dheri
  • Laddar…
Så, då är klipparen inskickad för felsökning, eftersom den bara är 10 dagar gammal så skullen den få gå först i kön, bra support, bara hoppas dom hittar felet👍
 
peternicklas skrev:
Du frågar hur, han svarar. Ring till supporten, har du kollat så att skarvar på slingkablen är ok?
Jag är med på att han svarar, det är sättet han gör det på.

Har kollat skarvarna ett par gånger så ska sätta mig i kö till supporten nu och höra med dem igen.
 
Har en fråga ang mjukvaru uppdatering till min nyligen inköpta WG790E.1. Var inne på Worx hemsida och knappade in serienummer osv. fick reda på att det finns en ny mjukvara att ladda hem till min modell. Tog hem filen och packade upp den zippade filen. Som jag läst här på forumet så ska det vara en fil med filändelsen .bin. Filen jag fick hem var filändelsen . pac. Rätt eller fel? Filen jag tog hem funkade inte att uppdatera min maskin. Har version 1.58 och filen jag tog hem var i version 1.97. Är det någon som vet hur man gör för att få det fungera. Tacksam för hjälp.
 
UGL skrev:
Har en fråga ang mjukvaru uppdatering till min nyligen inköpta WG790E.1. Var inne på Worx hemsida och knappade in serienummer osv. fick reda på att det finns en ny mjukvara att ladda hem till min modell. Tog hem filen och packade upp den zippade filen. Som jag läst här på forumet så ska det vara en fil med filändelsen .bin. Filen jag fick hem var filändelsen . pac. Rätt eller fel? Filen jag tog hem funkade inte att uppdatera min maskin. Har version 1.58 och filen jag tog hem var i version 1.97. Är det någon som vet hur man gör för att få det fungera. Tacksam för hjälp.
Hoppas inte du tar illa vid dig. Men man måste formatera USB i rätt format. NTFS funkar inte utan det skall vara FAT32 (eller om det var FAT)

Att göra instruktioner som stämmer är tydligen jättesvårt.
 
Redigerat:
3uHPWMy.jpg
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Hoppas inte du tar illa vid dig. Men man måste formatera USB i rätt format. NTFS funkar inte utan det skall vara FAT32 (eller om det var FAT)
Det har han gjort, men du som har en ny maskin, kan du inte ladda hem filen och kolla formatet på den?
 
peternicklas
Henke2 skrev:
[bild]
Så gör den inte stor nytta! Hur hamnar den så?
 
peternicklas skrev:
Det har han gjort, men du som har en ny maskin, kan du inte ladda hem filen och kolla formatet på den?
db504 v1.97 21-03-2016.pck
 
Jag har följt instruktionen slaviskt, har även formaterat usb minnet till FAT32.
Men som sagt.. vilket filformat gäller dom nyare maskinerna?
Vet inte om ni har någon erfarenhet ang Worx support via mail.
Har skickat fråga till dom via hemsidan men inget svar.
 
Bättre grepp och inbyggda tyngden bakom hjulaxeln...

aKp9N8Q.jpg
 
Tack Henke.
Det är samma som jag får hem.
Får prova olika usb med olika formatering, men då vet jag att filen är rätt och borde fungera.
Har du uppdaterat till V1.97?
 
2013 "Landroid M" hade ännu mildare dubbar...

kubota-gr1600-ii-nauja.jpg
 
UGL skrev:
Tack Henke.
Det är samma som jag får hem.
Får prova olika usb med olika formatering, men då vet jag att filen är rätt och borde fungera.
Har du uppdaterat till V1.97?

1.97 här. Man skall enligt uppgift ta en gammal sticka med så lågt utrymme som möjligt. (De skickar med 4GB sandisk nu) Prova FAT också.
 
peternicklas
UGL skrev:
Jag har följt instruktionen slaviskt, har även formaterat usb minnet till FAT32.
Men som sagt.. vilket filformat gäller dom nyare maskinerna?
Vet inte om ni har någon erfarenhet ang Worx support via mail.
Har skickat fråga till dom via hemsidan men inget svar.
Du har nog gjort rätt. Prova med ett annat USB minne, den ska heta .pac så din fil är säkert rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.