b0dd3 skrev:
Nej inte vad jag kan hitta. Legat på knä runt hela slingan och tittat samt undersökt mina skarvar.
Det var i stort samma fel mig den började helt plötsligt med massor av konstigheter,kollade en gång hittade inget fel
en ny koll så fanns tråden av,har du provat med en kort separat slinga o se hur den funkar då
 
Elkludde skrev:
Det var i stort samma fel mig den började helt plötsligt med massor av konstigheter,kollade en gång hittade inget fel
en ny koll så fanns tråden av,har du provat med en kort separat slinga o se hur den funkar då
Helt av eller ett brott på kabeln? Tycker det är konstigt att den kan följa den helt runt när den ska tillbaka till laddstationen samt gå ut till olika arbetsområden.
 
b0dd3 skrev:
Helt av eller ett brott på kabeln? Tycker det är konstigt att den kan följa den helt runt när den ska tillbaka till laddstationen samt gå ut till olika arbetsområden.
Då kan det inte vara brott på kabeln.
Möjligtvis för dåliga skarvar?
 
b0dd3 skrev:
Helt av eller ett brott på kabeln? Tycker det är konstigt att den kan följa den helt runt när den ska tillbaka till laddstationen samt gå ut till olika arbetsområden.
Aha du hade koll på slingan Min följde inte heller slingan runt hela vägen tillbaka
då är det troligt att det är fel på styrdonet eller eller mjukvarufel
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Helt av eller ett brott på kabeln? Tycker det är konstigt att den kan följa den helt runt när den ska tillbaka till laddstationen samt gå ut till olika arbetsområden.
Har du kollat så dina sensorer fungerar?
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Ni som har en 2016, hur nollställer ni gyrot? trycka 2:an för att nå menyn fungerar sen när man håller in 5:an så frågar den efter USB-minne. 791E.1 V1.97
Då har du fått den nya programvara. Stoppa in ett USB så laddar den ner all data som den har lagrat.
 
peternicklas skrev:
Har du kollat så dina sensorer fungerar?
Finns det något lätt sätt att göra det och var sitter dem? Har inte så stor koll på maskinen i sig utan sprängskiss.
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Finns det något lätt sätt att göra det och var sitter dem? Har inte så stor koll på maskinen i sig utan sprängskiss.
Tryck på 2:an så kommer allt upp på displayen.
 
peternicklas skrev:
Tryck på 2:an så kommer allt upp på displayen.
Står den plant är allt noll, lutar jag den åt sidan osv så ändrar den siffror både - och vanligt.

Du tror inte det kan vara kännarna som känner av kabeln? Går för snabbt?
 
peternicklas
Du har 2 st. blåa figurer som ska ändra från fylld till inte fylld då sensor åker över kabeln. Sensorerna sitter på var sin sida om uttagen för laddning i fronten.
 
peternicklas skrev:
Du har 2 st. blåa figurer som ska ändra från fylld till inte fylld då sensor åker över kabeln. Sensorerna sitter på var sin sida om uttagen för laddning i fronten.
Ska kolla det men hur gör jag det lättast?
 
b0dd3 skrev:
Ska kolla det men hur gör jag det lättast?
tryck på siffran 2, för klipparen mot gränskabeln och titta med ögonen.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Henke2 skrev:
tryck på siffran 2, för klipparen mot gränskabeln och titta med ögonen.
Ingen anledning till att ha attityd.

Dem ändrar sig så funkar gör dem. Men trots det ställer den sig utanför arbetsområde.
 
Då var det min tur att få problem, nu hänger inte höger hjulet med, när den ska svänga så låser den höger hjulet och helt plötsligt så smäller det till och så släpper det... Fick felkod hjulmot block, finns inget under så det är väl bara att skicka in skiten.
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Då var det min tur att få problem, nu hänger inte höger hjulet med, när den ska svänga så låser den höger hjulet och helt plötsligt så smäller det till och så släpper det... Fick felkod hjulmot block, finns inget under så det är väl bara att skicka in skiten.
Kolla så att inte muttern sitter löst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.