peternicklas
Corpes skrev:
Min nyköpta gräsklippare hann inte med min tomt på ca 500m2 på fem dagar. Kan man manuellt köra den fler timmar/dag nu början så den klipper färdigt och sen gå över till automatiskt läge? Är det en dum idé?
Öka tiden med pil upp, 10% mer klipptid för varje steg.
 
Hej igen.

Nu när jag kom hem från jobbet stod gräsklipparen ännu en gång som på bilden nedan.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ni ser gränstråden uppe till höger. Den var avstängd och stod utanför arbetsområde.

Jag har rättat till trådarna som Hässleholm sa till mig.. Dem får inte vara snurrade när man gör öar.

Vad är kriterierna för att reklamera en Worx?

Det är precis som den går för snabbt eftersom den också är klumpig när den kör in i tex ett träd, istället för att ändra riktning beter den sig som den är fångad och backar, piper och ändrar riktning.

Den går extremt snett också.

Problemet är ju att som idag har den stått still sedan imorse.. Min gräsmatta på 1800kvm hinner aldrig bli klippt.
 
Redigerat:
Ni som har en 2016, hur nollställer ni gyrot? trycka 2:an för att nå menyn fungerar sen när man håller in 5:an så frågar den efter USB-minne. 791E.1 V1.97
 
Henke2 skrev:
Ni som har en 2016, hur nollställer ni gyrot? trycka 2:an för att nå menyn fungerar sen när man håller in 5:an så frågar den efter USB-minne. 791E.1 V1.97
Den gör det automatiskt fick jag svar från kundtjänst.

Det den gör nu istället är som du säger frågar om man vill spara ner en logg till ett USB. I loggen visar den statistik, klipptider, laddtider osv.
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Kool! Tack
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Öka tiden med pil upp, 10% mer klipptid för varje steg.
Jag tänkte att eftersom detta är första veckan roboten klipper så tänkte jag att den behöver köra mer för att klara av hela gräsmattan. Jag trodde att roboten skulle hinna med hela mattan på auto inställningen som löper över 5 dagar men där hade jag fel.....
Hur lång tid ska den ta på sig för att klippa hela gräsmattan på ca 500m2? Jag har en wg791.
 
Om jag inte minns fel så klipper dem typ 60m2 effektivt per laddning. Du kan själv räkna ut det. 0.35km/h gånger klipptid och klippbredden. Genom arean. Sen måste en slumpklipparesa tydligen gå 4ggr för att klara allt. Dvs 2000m2 klipp för att ta hela din yta en gång.
 
Henke2 skrev:
Om jag inte minns fel så klipper dem typ 60m2 effektivt per laddning. Du kan själv räkna ut det. 0.35km/h gånger klipptid och klippbredden. Genom arean. Sen måste en slumpklipparesa tydligen gå 4ggr för att klara allt. Dvs 2000m2 klipp för att ta hela din yta en gång.
Tack, då kör jag den lite mer nu i början för att sedan gå ner på autoinställning.
 
b0dd3 skrev:
Hej igen.

Nu när jag kom hem från jobbet stod gräsklipparen ännu en gång som på bilden nedan.
[bild]
Ni ser gränstråden uppe till höger. Den var avstängd och stod utanför arbetsområde.

Jag har rättat till trådarna som Hässleholm sa till mig.. Dem får inte vara snurrade när man gör öar.

Vad är kriterierna för att reklamera en Worx?

Det är precis som den går för snabbt eftersom den också är klumpig när den kör in i tex ett träd, istället för att ändra riktning beter den sig som den är fångad och backar, piper och ändrar riktning.

Den går extremt snett också.

Problemet är ju att som idag har den stått still sedan imorse.. Min gräsmatta på 1800kvm hinner aldrig bli klippt.
Har följt den nu under kvällen och den konstiga beteenden,

Den kör in i mina fasta objekt trots gränstråden ligger på en plan yta och minst 50cm i från.

Sen såg jag när den kör långt över tråden, indikerar att den är utanför, backar, kör fram, backar kör fram sen dör den och säger att den är utanför arbetsområde. Även här är tråden på en plan yta.

Min spontana tanke är att den går för snabbt innan den hinner reagera på tråden. Jag har som sagt åtgärdat det hässleholm sa till mig att göra. Kollat så tråden inte var tvinnad vid mina öar.

Den drar även som sagt snett, och detta väldigt mycket. Har massa bilder som "bevis" till Hässleholm och nästa steg som dem förklarade var att dom vill ha loggen från den.
 
b0dd3 skrev:
Har följt den nu under kvällen och den konstiga beteenden,

Den kör in i mina fasta objekt trots gränstråden ligger på en plan yta och minst 50cm i från.

Sen såg jag när den kör långt över tråden, indikerar att den är utanför, backar, kör fram, backar kör fram sen dör den och säger att den är utanför arbetsområde. Även här är tråden på en plan yta.

Min spontana tanke är att den går för snabbt innan den hinner reagera på tråden. Jag har som sagt åtgärdat det hässleholm sa till mig att göra. Kollat så tråden inte var tvinnad vid mina öar.

Den drar även som sagt snett, och detta väldigt mycket. Har massa bilder som "bevis" till Hässleholm och nästa steg som dem förklarade var att dom vill ha loggen från den.
Jeg tror at du har krysset trådene inn til øya.
 
Runar Munkhaug skrev:
Jeg tror at du har krysset trådene inn til øya.
Om du läser mitt tidigare inlägg så har jag redan kontrollerat och ändrat alla öarna.
 
b0dd3 skrev:
Om du läser mitt tidigare inlägg så har jag redan kontrollerat och ändrat alla öarna.
Jo, jeg så det, men min oppførte seg akkurat slik du beskriver det når jeg hadde krysset tråden inn til en øy. Jeg tror fremdeles at det er det som er problemet.
 
Runar Munkhaug skrev:
Jo, jeg så det, men min oppførte seg akkurat slik du beskriver det når jeg hadde krysset tråden inn til en øy. Jeg tror fremdeles at det er det som er problemet.
Ok det är möjligt men inte i detta fallet då jag har åtgärdat öarna genom att separerat tråden med märlor så dem inte ligger kryssade längre. Den uppför sig så ändå.

Någon som vet om L går snabbare än M rent meter per minut?
 
b0dd3 skrev:
Om du läser mitt tidigare inlägg så har jag redan kontrollerat och ändrat alla öarna.
Och inget kabelbrott ?
 
Elkludde skrev:
Och inget kabelbrott ?
Nej inte vad jag kan hitta. Legat på knä runt hela slingan och tittat samt undersökt mina skarvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.