peternicklas
Corpes skrev:
Vad ska man ställa in för klippyta i menyn om man har ca 500m2 gräsmatta? Ska man ställa in större yta så den klipper mer eller ska man gå på den faktiska ytan?
Vilken klipphöjd använder ni här på forumet?
Ställ den på verklig yta, klipphöjd 3.
Om den har svårt att hinna med, öka med pilarna. 1 steg 10%
 
Någon här som har tak/hus till sin worx? Såg Biltema säljer ett glastak för en bra peng...
 
Min klippare har gått bra i två dagar nu. Jag har en framsida och en baksida som är sammanlänkad av en passage på 1 meters bredd. Jag har ställt in att den ska klippa 40% på framsidan och 60% på baksidan men än så länge har den enbart klippt på baksidan, ska det vara så? Slingan fungerar då roboten går runt hela när den ska hem och ladda. Är det så att den klipper dom 60% på baksidan först och sen går till framsidan?
 
Corpes skrev:
Min klippare har gått bra i två dagar nu. Jag har en framsida och en baksida som är sammanlänkad av en passage på 1 meters bredd. Jag har ställt in att den ska klippa 40% på framsidan och 60% på baksidan men än så länge har den enbart klippt på baksidan, ska det vara så? Slingan fungerar då roboten går runt hela när den ska hem och ladda. Är det så att den klipper dom 60% på baksidan först och sen går till framsidan?
Har du mätt avståndet på slingan där zon 1 på 40% är framsidan börjar efter 50 meter?

Detta var ett exempel men du måste hänvisa vart dina zoner är på tråden.
 
Mätt och klart. Första zonen mätt till 21 meter och zon 2 mätt till 44 meter.
 
Corpes skrev:
Mätt och klart. Första zonen mätt till 21 meter och zon 2 mätt till 44 meter.
Ok. Ett par sidor bak ställde jag samma fråga och fick någorlunda svar :rolleyes:
 
jonaug skrev:
hej

vad är det för skillnad på 790E och 790E/.1

/Jonas
Årsmodellerna på klipparen. E.1 är 2016
 
peternicklas
jonaug skrev:
hej

vad är det för skillnad på 790E och 790E/.1

/Jonas

hittade plötsligt denna..
[länk]

Googlat "fel" innan verkar det som...

/Jonas
E.1 är samma modell som E frånsett att E.1 är modifierad för att klara EMC kraven, inte kopplat till årsmodell. Tror den enda modellen som är en ren 2016 är 754E men den säljs inte i Sverige just nu. Den har bl.a. ny programvara.
 
Intressant med nya modeller 754 har 4st knivar men mindre batteri = 500m2 755 har tre knivar och vanliga batteriet = 500m2. 790 har tre knivar och vanliga batteriet = 800m2. 794 har vanliga batteriet och tre knivar = 1000m2.

755 borde i mina ögon fixa samma som en 794?! och min 794 friserar enkelt 1500m2
 
peternicklas
Var hittade du 755. Sedan kommer den en som heter 798.
 
Han är Tysk! hittade via google på worx tyska sida.

[video=youtube;ap9DJ0aE1ks]https://www.youtube.com/watch?v=ap9DJ0aE1ks[/video]

Sedär ja, större chassit 4 knivar större batteri 2.9Ah mot "standard" 2.0Ah. Fanns också på tyska sidan online, men jag tittade aldrig över de på stora chassit så de inte intresserar mig idag.

Google hittade på svenska sidan dold
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/catalog/landroid-l-1500-wifi-wg798e

Tror jag skall prova med dubbla batterier i min :)
 
Redigerat:
I Norge får vi kjøpt WG754E, og jeg har en slik. Den leveres jo med et 1.5 Ah batteri, men man kan også bruke 2.0 Ah batteri i den (altså det batteriet som er i mange andre Landroid-modeller, f.eks WG790E). For et par dager siden kjørte den faktisk i 1 t 15 min før den gikk for å lade, spesifikasjonen sier 50 min.

Hva som egentlig begrenser antallet kvadratmeter de forskjellige modellene kan klippe er jammen ikke enkelt å forstå.
 
Min nyköpta gräsklippare hann inte med min tomt på ca 500m2 på fem dagar. Kan man manuellt köra den fler timmar/dag nu början så den klipper färdigt och sen gå över till automatiskt läge? Är det en dum idé?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.