Nicke Nyfiken
Elkludde skrev:
peternicklas du är otrolig du kör med samma vilseledande svar på dessa frågor som för ett år sedan som du gjorde för ett år sedan och under den tiden som jag hade Worx hände det ytterst lite för att komma tillrätta med problemen

Varför är Du så angelägen att bortförklara worx problem ?

Tycker någon jag kan strunta i worx så kanske det kan vara så jag kör ju en annan maskin numera
Elkludde, du är ju helt otrolig själv!

Du känner ständigt ett stort behov att hela tiden berätta för alla att Worx är skräp bara för att DU hade problem med din maskin. Om du hade ett måndags-ex eller om du misslyckades totalt med din installation låter jag vara osagt. Men vi är väldigt många här som har Landroider som fungerar hur bra som helst. Så ditt ständiga gnäll framstår bara som barnsligt.

Min klippare går sin tredje säsong nu och jag har aldrig haft några problem.

Det man kan utläsa i alla inlägg om problem här i tråden, är att det oftast beror på att folk inte har läst installationsmanualen, inte förstått vad det står, eller helt enkelt struntar i instruktionerna och istället hittar på egna lösningar.
 
  • Gilla
MBygga och 7 till
  • Laddar…
Säga vad man vill, men jag är också inne på säsong tre och min gräsmatta har aldrig klippts av något annat än Landroiden. Detta trots en service mitt i säsongen. Den klipper på bra, men stannar lite för ofta.

Jag har dock inget att jämföra mot från samma tomt vilket gör det svårt. Den kan mycket väl vara bättre än konkurrenten, det vet jag inte.

Den går inte helt 100 hos just mig på min tomt, men men, den klipper gräset och det är prio 1.

[video=youtube;654QtnLommI]http://www.youtube.com/watch?v=654QtnLommI[/video]
 
  • Gilla
czddq och 5 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Elkludde, du är ju helt otrolig själv!

Du känner ständigt ett stort behov att hela tiden berätta för alla att Worx är skräp bara för att DU hade problem med din maskin. Om du hade ett måndags-ex eller om du misslyckades totalt med din installation låter jag vara osagt. Men vi är väldigt många här som har Landroider som fungerar hur bra som helst. Så ditt ständiga gnäll framstår bara som barnsligt.

Min klippare går sin tredje säsong nu och jag har aldrig haft några problem.

Det man kan utläsa i alla inlägg om problem här i tråden, är att det oftast beror på att folk inte har läst installationsmanualen, inte förstått vad det står, eller helt enkelt struntar i instruktionerna och istället hittar på egna lösningar.
Detta har jag missat
men det är så att för jag har problem beror på att min gräsmatta lutar,ock det måste åtgärdas,och en del anda bortförklaringar från en som kallar sig support från H P som i själva verket är en telefonsvarare o försäljare, som inte har en aning om vad han pratar om,när jag bad honom att skicka ett meilj där han talar om att det är fel på min gräsmatta ,så får jag till svar " nä det kan jag inte för jag har inte sett din gräsmatta "
det finns en duktig på HP Lars tror jag som vet vad han pratar om,och kanske någon till

min gräsmatta luta ja lutar,men klart under det tillåtna,min klippare har varit på H P 2 gånger utan att få ordning på den,tekniker på H P har mejlat mig" lämna tillbaka den " sen han sett mina Videklipp
En Worx kan funka på typ fotbollsplan men inte på en något krävande tomt
 
Vexing skrev:
I ena hörnet har vi en buske, som jag vill dra avgränsning runt, så jag började med det och när jag hade 35cm mellanrum från busken och tråden, ser jag att det inte är mycket mellanrum kvar från tomtens slut (som också är buskar). Det kommer bli kanske 40-50cm mellanrum från tråden som går runt busken och tråden som avgänsar tomtens slut. Kan detta gå och värt att dra kabeln och testa? Eller borde jag helt enkelt frånse hela detta hörn?
Kan du ta ett kort så man får se hur det ser ut? Du borde åtminstone kunna minska på de 35cm.
 
Redigerat:
det här fick jag som svar
Hej
Det skall komma en ny uppdatering men tyvärr har jag inget datum än

Mvh
Joakim Hansson
Serviceavdelningen/Service Department
cid:image001.jpg@01CFDBCD.130420D0
HPV SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM - SWEDEN
 
  • Gilla
Corpes
  • Laddar…
Hej, helt ny på robotar men jag undrar, hur viktigt är det att placera laddplattan så den har minst 2m fritt bakom? Jag skulle gärna placera laddplattan intill huset bredvid en avgränsad rabatt med ryggen mot fasaden men det går inte då det absolut inte finns några 2m bakom? Behöver det vara gräsmatta på dessa 2m?
 
Corpes skrev:
Hej, helt ny på robotar men jag undrar, hur viktigt är det att placera laddplattan så den har minst 2m fritt bakom? Jag skulle gärna placera laddplattan intill huset bredvid en avgränsad rabatt med ryggen mot fasaden men det går inte då det absolut inte finns några 2m bakom? Behöver det vara gräsmatta på dessa 2m?
Frågan har avhandlats många gånger i tråden innan. Svaret är att det fungerar fint även om du inte har 2 meter bakom.
Men om du ska använda zonklippning så kommer det inte längre att fungera.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Zon klippning funkar även om du inte har något bakom. Jag har husgrunden precis bakom och det funkar utmärkt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hej!
Vill bara inleda med att säga att egentligen är jag ganska nöjd med Worx (förutom det hjulspår som den skapar på vägen hem till boet bagatell i sammanhanget). För snart 3 år sedan köpte jag min worx satte igång den och efter lite intrimning gick den rätt ok första säsongen. Förra året inledes med att maskinen stannade direkt vid första kontakt med hinder samt att den hade ovilja att gå in i boet ( körde in ,backade ,körde in .backade typ 15 gånger innan laddning) skickades på service kom tillbaka med ny bumpsensor gick skapligt resten av säsongen (lite för mycket stop men ändå). Nu till 2016 maskinen har varit igång två veckor men felen hopar sig. Startknappen har slutat fungera, plötsligt står den mitt på gräsmattan och gör piruetter 30-40 varv innan den stänger av sig med stora ringar i gräset som följd, vägrar gå in i boet fram och tillbaka fram och tillbaka tills den dör, sist men inte minst vid första kontakt med hinder stänger den av sig. Är det någon som har haft liknade fel eller har jag bara haft oturen att få ett måndagsexemplar som inte är värd mer än lådan den kom i. Vill ju bara få den att fungera tanken när jag köpte den var ju att få mindre jobb inte tvärt om. Tacksam för alla tips eller råd på vad jag skall göra.
 
peternicklas
Pachtere skrev:
Hej!
Vill bara inleda med att säga att egentligen är jag ganska nöjd med Worx (förutom det hjulspår som den skapar på vägen hem till boet bagatell i sammanhanget). För snart 3 år sedan köpte jag min worx satte igång den och efter lite intrimning gick den rätt ok första säsongen. Förra året inledes med att maskinen stannade direkt vid första kontakt med hinder samt att den hade ovilja att gå in i boet ( körde in ,backade ,körde in .backade typ 15 gånger innan laddning) skickades på service kom tillbaka med ny bumpsensor gick skapligt resten av säsongen (lite för mycket stop men ändå). Nu till 2016 maskinen har varit igång två veckor men felen hopar sig. Startknappen har slutat fungera, plötsligt står den mitt på gräsmattan och gör piruetter 30-40 varv innan den stänger av sig med stora ringar i gräset som följd, vägrar gå in i boet fram och tillbaka fram och tillbaka tills den dör, sist men inte minst vid första kontakt med hinder stänger den av sig. Är det någon som har haft liknade fel eller har jag bara haft oturen att få ett måndagsexemplar som inte är värd mer än lådan den kom i. Vill ju bara få den att fungera tanken när jag köpte den var ju att få mindre jobb inte tvärt om. Tacksam för alla tips eller råd på vad jag skall göra.
Låter nästan som att någon kontakt har hoppat av. Ring till supporten så hjälper de dig.
 
Nybliven ägare av en Landroid L och har ägnat kvällen åt kabeldragning.Det verkar ha gått bra efter första testkörningen, men - kan man inte helt stänga av larmsignalen? Oerhört irriterande att höra detta pipande, även om volymen är satt på low.

Någon?
 
peternicklas
Den måste vara på men du kan tejpa över hålet så blir den lägre
 
Suck, det var inte så roligt.

Kan du ge någon hint om var det hålet sitter?
 
peternicklas
fridde skrev:
Suck, det var inte så roligt.

Kan du ge någon hint om var det hålet sitter?
Undersidan vid batteriet har jag för mig, du kan även sätta in en hörpropp.
 
Hello. Sorry to post this in English but this forum seems to be the only one in the world with good knowledge on Landroid.

I have the Landroid M (bought three years ago) but it has stopped charging after the winter. I cannot tell which firmware it has but I updated it last June.

When I plug it in the charger the light turns red but quickly stops charging and turns to green. Even if I turn it on while the red light is on (and the display does stay on for a 1-2 seconds) it dies rights after the light turns green. On the display it says "locating the base".

Any fix?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.