Henke2 skrev:
Ny FW på g nu som skall lösa snedgången. Hoppas verkligen det är en lösning nu. Den skulle kommit denna veckan som varit :p
det ska bli intressant. min landroid fungerar perfekt utom när den ska ut i en zon. istället för att köra runt laddningsstationen kör den rakt in i stationen. tydligen känd fel som ska fixas i nästa uppdatering. orkar inte flytta laddningsstationen för den står så bra nu.
 
mg765 skrev:
Spännande. Vart har du hört om ny FW och finns det fler fixar eller förändringar?
HP service i samband med missnöje kring maskinens gyro, eller rättare sagt dess förmåga att hålla maskinen på kurs.
 
Är inne på att köpa en Landroid M WG790E/.1 men har läst om mycket fel på mjukvaran, är det något dom är åtgärdat eller lider dom fortfarande av dessa fel?
Tack på förhand.
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Är inne på att köpa en Landroid M WG790E/.1 men har läst om mycket fel på mjukvaran, är det något dom är åtgärdat eller lider dom fortfarande av dessa fel?
Tack på förhand.
Du får bättre svar om du lägger din fråga i rätt forumsdel. Tror nog att de flesta fel är borta förutom att den vill gå lite i bananform. Ska komma en ny uppdatering nästa vecka som tydligen ska fixa detta. Uppdatera gör man enkelt själv.
titta på https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update. Vissa av tidigare fel har delvis varit kopplade till installationsproblem/ brist på info i manualen.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Du får bättre svar om du lägger din fråga i rätt forumsdel. Tror nog att de flesta fel är borta förutom att den vill gå lite i bananform. Ska komma en ny uppdatering nästa vecka som tydligen ska fixa detta. Uppdatera gör man enkelt själv.
titta på [länk]. Vissa av tidigare fel har delvis varit kopplade till installationsproblem/ brist på info i manualen.
peternicklas du är otrolig du kör med samma vilseledande svar på dessa frågor som för ett år sedan som du gjorde för ett år sedan och under den tiden som jag hade Worx hände det ytterst lite för att komma tillrätta med problemen

Varför är Du så angelägen att bortförklara worx problem ?

Tycker någon jag kan strunta i worx så kanske det kan vara så jag kör ju en annan maskin numera
 
  • Gilla
MrMad
  • Laddar…
peternicklas
Elkludde skrev:
peternicklas du är otrolig du kör med samma vilseledande svar på dessa frågor som för ett år sedan som du gjorde för ett år sedan och under den tiden som jag hade Worx hände det ytterst lite för att komma tillrätta med problemen

Varför är Du så angelägen att bortförklara worx problem ?

Tycker någon jag kan strunta i worx så kanske det kan vara så jag kör ju en annan maskin numera
Och du kan svara på den frågan? Du ÄGER ju inte ens en Worx....
Du har ingen som helst information om vad som är uppdaterat i de senaste uppdateringarna.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Och du kan svara på den frågan? Du ÄGER ju inte ens en Worx....
Du har ingen som helst information om vad som är uppdaterat i de senaste uppdateringarna.
Nä jag ÄGER ingen Worx och det är jag väldigt glad för
 
peternicklas
Elkludde skrev:
Nä jag ÄGER ingen Worx och det är jag väldigt glad för
Men att äga en båshumla, det är ok. Men jag förstår att du trivs bland oss i Worxgänget, ditt gäng är ju inte så stort:)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Men att äga en båshumla, det är ok. Men jag förstår att du trivs bland oss i Worxgänget, ditt gäng är ju inte så stort:)
Kalla den vad du vill men den Funkar utan uppdateringar,och då behöver den inte synas så mycket här på forat
Men här på Worx fora översvämmar det av problem
 
Hej

Jag har flyttat till nytt hus, och har tagit med min worx landroid därifrån.
Men nu till problemet.

Hur lägger jag kablen så "morgan" hittar hem, jag har nämligen gräs runt hela huset och laddastationen är utmed huset.
Det blir en slinga som får gå i utkanten av tomten och en slinga få gå runt huset. Är de ens möjligt att koppla ihop så den fattar de?

Problem 2 är att jag behöver 225 meter kabel, funkar de? Och var köper man billigast ny kabel.
 
Elkludde skrev:
Nä jag ÄGER ingen Worx och det är jag väldigt glad för
Jag tror inte att du är så speciellt glad att du inte äger en Worx! ;)
För annars hade det logiska varit att du lämnat Worx forumet?
 
  • Gilla
Preben Bogeballe
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Jag tror inte att du är så speciellt glad att du inte äger en Worx! ;)
För annars hade det logiska varit att du lämnat Worx forumet?
Eftersom jag hade problem med Worx under ett års tid så vill jag dela med mig av mina erfarenheter
men taxk för jag fick hjälp att lämna Worx forat,men det skulle jag ändå gjort
 
Jag hade tydligen kört på 0.61 seden förra säsongen. Provade allt upp till 0.94 då, men backade tillbaka i samband med gyrostrulet. Jag roade mig med att dra en ny slinga(som sagt?) och denna gången vis av erfarenhet så trollade jag bort lite öar, jämnade till hörn och så vidare. Planterade hela slingan 45mm ner utan peggar.

Igår uppdaterade jag till 0.94 igen och aktiverade zon + kantklipp. I morse gick den fortfarande runt om än lite snett pga gyrot. Förra året så sa den utom arbetsområdet stup i kvarten. Verkar vara känsligt med skarvar på slingan, även om man har svart bälte i lödning.
 
peternicklas
Jag kör min med 0,72 och det är bara bananmönstret som jag inte tycker om. I Övrigt fungerar den väldigt bra. Startar varje måndag med att kantklippa, zoner behöver inte jag så det har jag inte provat. Har hela tiden kört den på automatisk klippning lurar dock den med att flytta tillbaka klockan några timmar så den inte går ut kl. 07,00. Ska bli intressant och se om de har hittat felet med bananklippningen i den nya utgåvan.
 
peternicklas
Elkludde skrev:
Eftersom jag hade problem med Worx under ett års tid så vill jag dela med mig av mina erfarenheter
men taxk för jag fick hjälp att lämna Worx forat,men det skulle jag ändå gjort
Alltid trevligt när man kan bistå med hjälp(y)
 
  • Gilla
Preben Bogeballe och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.