Hej,

Min fråga är ifall jag ska ha endast gräs ända in till altanen eller ska jag lägga dekorsten/markplattor??

Kan något hända ifall gräset ligger in till altanen? Fördelar/nackdelar med detta sätt?

Är dekorsten eller plattor att föredra? Isåfall varför?

Tackar på förhand.

Jag hade lagt ett litet fält antingen med plattor eller dekorsten som du nämner. Detta dels för att inte ha jord/gräs i direkt anslutning mot altanen men även för att underlätta klippning av gräsmattan :) Är svårt att komma åt och då måste man gå med trimmer i efterhand, mycket lättare om man har en "fris" så man slipper trimma :)

En rad med plattor är helt klart att föredra, då kan du köra med ena hjulet på gräsklipparen där och slippa gå med trimmer.

Tvåa på den :)

Men om man skulle investera i en eventuell robotgräsklippare, skulle den kunna fungera ifall endast dekorsten tillsätts?

nerca skrev:
Men om man skulle investera i en eventuell robotgräsklippare, skulle den kunna fungera ifall endast dekorsten tillsätts?
Med risk att den fastnar skulle jag påstå! Hade nog hellre kört på en plattrad för att säkerställa att den inte blir ståendes i ett hörn och kämpar för glatta livet :wow:

Tackar 👍

Lägger du dekorsten hamnar gräsklippet däri, det förmultnar och vips så växer det både gräs och ogräs där. Om inte första året så sannolikt andra :)

• Gilla
Liemannen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.