trattalask
Verkar som att du har/hade fel timezone satt på någon av enheterna.
 
Kan någon hjälpa mig med en liten luring.
Har installerat MotionPI på raspberryn allt fungerar fint.
Lägger till den i Fibaro men får inte upp någon bild.
Dock så får jag upp livestream som fungerar fint när jag är i device menyn???
hc2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men när jag klickar på den eller går in på en ipad så får jag inte någon bild, jag begriper inte hur det blir såhär?
hc22.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Helt random fråga.
Ngenic tune är en fristående givare som går att koppla till vilken värmepump som helst. Funkar den med fibaro?
Jag håller på att montera in en kamin i huset, vår nibe känner bara av utetemperatur och det är ju inte till någon nytta om man eldar på i brasan.
Tacksam för tips och förslag.
 
trattalask
Tobiasfranzen77 skrev:
Helt random fråga.
Ngenic tune är en fristående givare som går att koppla till vilken värmepump som helst. Funkar den med fibaro?
Jag håller på att montera in en kamin i huset, vår nibe känner bara av utetemperatur och det är ju inte till någon nytta om man eldar på i brasan.
Tacksam för tips och förslag.
Eftersom den inte använder z-wave. Nej. Kanske om du mekar till något eget.
 
Tänkte att den kanske kunde funka som en plugin.
Vad kan man tänkas använda? Ngenic kostar ca 5000kr (inte mkt men är ungefär ett års elbesparing)
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Tänkte att den kanske kunde funka som en plugin.
Vad kan man tänkas använda? Ngenic kostar ca 5000kr (inte mkt men är ungefär ett års elbesparing)
Du har ingen ingång på din värmepump för innegivare, eller är den så pass gammal?
Har du golvvärme eller radiatorer?
 
Jag har en gammal fighter. Radiatorer.
Det blev en Ngenic iaf. Kommer knappast hålla på att ändra temperatur stup i kvarten. Deras app har schemaläggning som känns enklare än att göra långa LUA koder. Kan återkomma med en kommentar hur den fungerar... Fast det hör nog hemma i en annan tråd ;)
 
  • Gilla
nexustwins
  • Laddar…
Tobiasfranzen77 skrev:
Jag har en gammal fighter. Radiatorer.
Det blev en Ngenic iaf. Kommer knappast hålla på att ändra temperatur stup i kvarten. Deras app har schemaläggning som känns enklare än att göra långa LUA koder. Kan återkomma med en kommentar hur den fungerar... Fast det hör nog hemma i en annan tråd ;)
Hur gick det med ngenic?
 
Det har gått bra!
Installation var busenkel och de har även bra och snabb service.
Man matar in sina värden man har på förbrukning. Sedan har appen koll på hur mkt man sparar.
Du kan sätta schema när du är bortrest en längre tid om du vill att värmen skall gå ner.
Jag gör en stor besparing då jag inte hade inomhusgivare innan. För den som redan har det...
Ja då är det en kul pryl som du kan fjärrstyra värme men med liten besparing.
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Det har gått bra!
Installation var busenkel och de har även bra och snabb service.
Man matar in sina värden man har på förbrukning. Sedan har appen koll på hur mkt man sparar.
Du kan sätta schema när du är bortrest en längre tid om du vill att värmen skall gå ner.
Jag gör en stor besparing då jag inte hade inomhusgivare innan. För den som redan har det...
Ja då är det en kul pryl som du kan fjärrstyra värme men med liten besparing.
Kan du integrera den med hc2 på något sätt eller är du nöjd som den är, utan integrationen?
 
Vad är det för strömkabel till HC 2? Är det en EU "platt" stickpropp eller en rund jordad? Ska fixa uttag vid den tänkta placeringen för min kommande HC2
 
Ramnemark skrev:
Vad är det för strömkabel till HC 2? Är det en EU "platt" stickpropp eller en rund jordad? Ska fixa uttag vid den tänkta placeringen för min kommande HC2
Om du nu ändå ska fixa ett uttag så sätt dit ett jordat. Gärna ett med dubbla. Varför begränsa sig, när det bara är win-win att sätta dit ett dubbelt jordat? EU-proppen går ju utmärkt att sticka in i ett sånt ändå
 
Det sitter i kombinationsram därav frågan. Jag får plats med ett jordat eller 3st EU. Har den EU propp eller inte?
 
Min har stor rund jordad kontakt, dvs inte platt EU.
 
Första svarta är HC2
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Adapter från HC2
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.