Det är ett elände.
Min fru har krävt staket runt hela tomten, och det är långt, och jag räknade ut hur många gazilioner pinnar det är som ska målas. Inte kul.
Men, ännu värre är att måla dom andra och tredje och fjärde gången några år senare.......huwa.
Min fru har krävt staket runt hela tomten, och det är långt, och jag räknade ut hur många gazilioner pinnar det är som ska målas. Inte kul.
Men, ännu värre är att måla dom andra och tredje och fjärde gången några år senare.......huwa.
Du kan hänga staketbitarna på stolparna enligt bifogad skiss. I varje stolpe sitter ett (genomgående?). Staketbitarna är uppbyggda så att det finns ett uppochnedvänt U som passar precis utanpå röret. Man för alltså in staketbiten från sidan och sänker sedan ned den över rörstumparna.
(Skissen på staketbiten är inte riktigt i samma skala som stolpen.)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bygger man staketet så som NoiseMaker föreslår så kan man ju sköta målningen på annan plats.Janus82 skrev:
Annars kan man ju faktiskt be grannen flytta bilen den dagen man målar, inte måla om det blåser samt använda en pressening som sprutskydd bakom.