Hur bygger jag bäst ett staket som ser ut som på bilden nedan? Tänker främst på hur jag fäster det i stolparna så att de ser integrerade ut.

8742a2851b-111_om.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
murak
  • Laddar…
Det staketet innebär en massa tappar och tapphål för att det ska bli bra och hållbart.
Om du inte är van vid att göra det rekommenderar jag ett samtal med ett lokalt snickeri.

Den stora frågan är, vem ska måla det?

MathiasS skrev:
Den stora frågan är, vem ska måla det?
Det är den eviga frågan som man alltid glömmer. Synd bara att tryck-trä ser så fult ut att man inte har något val

Det är ett elände.

Min fru har krävt staket runt hela tomten, och det är långt, och jag räknade ut hur många gazilioner pinnar det är som ska målas. Inte kul.

Men, ännu värre är att måla dom andra och tredje och fjärde gången några år senare.......huwa.

• Gilla
Crippman och 1 till
  • Laddar…
Sprutmåla?

mmm. Grannen som brukar parkera sin bil på gatan utanför blir nog väldigt glad då...

Du kan hänga staketbitarna på stolparna enligt bifogad skiss. I varje stolpe sitter ett (genomgående?). Staketbitarna är uppbyggda så att det finns ett uppochnedvänt U som passar precis utanpå röret. Man för alltså in staketbiten från sidan och sänker sedan ned den över rörstumparna. Staket.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Skissen på staketbiten är inte riktigt i samma skala som stolpen.)

Janus82 skrev:
mmm. Grannen som brukar parkera sin bil på gatan utanför blir nog väldigt glad då...
Bygger man staketet så som NoiseMaker föreslår så kan man ju sköta målningen på annan plats.

Annars kan man ju faktiskt be grannen flytta bilen den dagen man målar, inte måla om det blåser samt använda en pressening som sprutskydd bakom.

cem77 skrev:
Bygger man staketet så som NoiseMaker föreslår så kan man ju sköta målningen på annan plats.
Precis! Det hade jag tänkt skriva, men glömde bort.

MathiasS skrev:
Det är ett elände.

Min fru har krävt staket runt hela tomten, och det är långt, och jag räknade ut hur många gazilioner pinnar det är som ska målas. Inte kul.

Men, ännu värre är att måla dom andra och tredje och fjärde gången några år senare.......huwa.
Målar du årsskotten också? :)

Kan finnas att köpa liknande pvc staket. Har cyklat förbi en som ser ut som pvc. Då slipper man måla.

Dalbotös skrev:
Målar du årsskotten också? :)
Näe men nu är det dags att klippa varenda pinne till 2cm längd......dock mindre jobb än att måla staket....:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.