Diversearbetare
· Göteborg
· 9 585 inlägg
Jag köpte ett par stycken på Hornbach idag. 17:-/st komplett med pip.
Vad använder ni dom till?
Precis vad jag tänkte.
Tack Johan Gunverth, jag hittade dem på Hornbach efter ditt tips.
Själv har jag använt den under Påsken till att späcka några lammstekar. Receptet är finmortlad rosmarin, vitlök, sardeller och urkärnade svarta oliver, allt efter smak och kört med mixerstav. Utsökt för den som gillar mycket smaker.
Själv har jag använt den under Påsken till att späcka några lammstekar. Receptet är finmortlad rosmarin, vitlök, sardeller och urkärnade svarta oliver, allt efter smak och kört med mixerstav. Utsökt för den som gillar mycket smaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Annars finns det ju livsmedelsgodkända "sprutpistoler" för detta ändamålAlti skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 585 inlägg
Håller med thomasx; tompatronerna på Hornbach är inte livsmedelsgodkända. Annars var det ett bra tips och låter gott.
Har du varit inne i plastfabrik där man tillverkar dylika produkter någon gång? Om du funderar en stund över vilka ämnen som kan tänkas förekomma på en icke livsmedelsgodkänd patron från en byggmarknad, så tror jag att du kanske överväger den frågan en gång till ...Alti skrev:
Vi får hoppas att TS rengjorde patronen riktigt ordentligt, innan den kom i kontakt med livsmedel
Man ja, faktiskt, man kan komma mycket billigare undan än så. Själv kör jag oftast med spritspåsar, de kostar nog 1 kr styck eller så, topp. De använder jag alltid när jag fyller chokladpraliner, petit-chouxer m.m. Funkar säkerligen att späcka lammstek med också.