Känner någon till om det går att köpa några få tomma och rena 400 g limpatroner som jag kan fylla med eget material?

Jag köpte ett par stycken på Hornbach idag. 17:-/st komplett med pip.

Jag hade en hel påse full. Jag tror jag slängt den, men kan ju alltid dubbelkolla.

Vad använder ni dom till?

Spritsa grädde på tårtor?

Precis vad jag tänkte.

Tack Johan Gunverth, jag hittade dem på Hornbach efter ditt tips.

Själv har jag använt den under Påsken till att späcka några lammstekar. Receptet är finmortlad rosmarin, vitlök, sardeller och urkärnade svarta oliver, allt efter smak och kört med mixerstav. Utsökt för den som gillar mycket smaker.

lamm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alti skrev:
Tack Johan Gunverth, jag hittade dem på Hornbach efter ditt tips.

Själv har jag använt den under Påsken till att späcka några lammstekar. Receptet är finmortlad rosmarin, vitlök, sardeller och urkärnade svarta oliver, allt efter smak och kört med mixerstav. Utsökt för den som gillar mycket smaker.
Annars finns det ju livsmedelsgodkända "sprutpistoler" för detta ändamål ;)

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
För 17 kr?

Håller med thomasx; tompatronerna på Hornbach är inte livsmedelsgodkända. Annars var det ett bra tips och låter gott. :)

Alti skrev:
För 17 kr?
Har du varit inne i plastfabrik där man tillverkar dylika produkter någon gång? Om du funderar en stund över vilka ämnen som kan tänkas förekomma på en icke livsmedelsgodkänd patron från en byggmarknad, så tror jag att du kanske överväger den frågan en gång till ... ;)

Vi får hoppas att TS rengjorde patronen riktigt ordentligt, innan den kom i kontakt med livsmedel ;)

Man ja, faktiskt, man kan komma mycket billigare undan än så. Själv kör jag oftast med spritspåsar, de kostar nog 1 kr styck eller så, topp. De använder jag alltid när jag fyller chokladpraliner, petit-chouxer m.m. Funkar säkerligen att späcka lammstek med också. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.