5 186 läst · 44 svar
5k läst
44 svar
Det går inte att spara....
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Under 90 ink moms...Ribons skrev:
https://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/spanskivor/golvspanskiva-p1020
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Hur mycket skruv kan det skilja mellan spån och plank när det inte är spontad? +10/m2?
Jo iof men som sagt var ska du använda det då?mnils skrev:
Jag köpte forbo mattrullar i Polen för kanske 10 år sen på en vanlig butik, tror jag betalade runt 50/kvm då....
Köper man helrullar och till så mycket lgh som TS räknar på så lär man komma ner bra i pris mot tex bygghemma
Ska man bygga riktigt billigt så ska man nog bygga ilag med en elektriker en vvs en golvis en snickare och en målare....
Alla har oftast bra rabatter, kan sitt jobb och kan hjälpa till där det behövs, samordning sköts på plats osv
Alla har oftast bra rabatter, kan sitt jobb och kan hjälpa till där det behövs, samordning sköts på plats osv
Medlem
· Västerbottens län
· 17 892 inlägg
Ribons ska köpa material i Polen, bygga med svensk arbetskraft enlig alla regler men så snålt det bara går för hälften av vad övriga byggbolag kan bygga för.
Protte
Protte
Ahhhh.......ja, finns det kundunderlag så är det väl bara att köra. Hoppas gemene kund är medveten om att denne bor i en välfärdsstat baserad på skattepengar.prototypen skrev:
Jag tycker iaf att det är jäkligt intressant att få höra lite nytänk på byggsidan, för det är lite som du säger att alla gör som vi alltid gjort. Kan man spara pengar på nya lösningar så är det kanon.
Bygger i dagsläget en lgh, har en till yta på 80-90kvm helt tomt idag inget finns varken el vatten värme och ett hus på 350kvm som ev hyresgästen säger upp och då ska det helrenoveras där med, el vatten avlopp och värme .
Så kan jag få tips på hur jag kan bygga för halv priset så är jag så klart väldigt intresserad!
Du får ju räkna med att få mothugg när du skriver att du kan kapa kostnaderna med hälften...
Bygger i dagsläget en lgh, har en till yta på 80-90kvm helt tomt idag inget finns varken el vatten värme och ett hus på 350kvm som ev hyresgästen säger upp och då ska det helrenoveras där med, el vatten avlopp och värme .
Så kan jag få tips på hur jag kan bygga för halv priset så är jag så klart väldigt intresserad!
Du får ju räkna med att få mothugg när du skriver att du kan kapa kostnaderna med hälften...
Liknande trådar
-
Det vi inte fick veta om trädgårdsmästarbostaden i Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Hur går det om man byter ut sin gamla oljepanna mot en vedpanna, som inte är godkänd?
Ved, Pellets, Flis -
Orsak till att det inte går att sätta nytt dörrblad där det tidigare varit dörr med överfals
Fönster & Dörrar -
Varför går det inte lufta element.?
Värme allmänt -
Varför går det inte att sänka värmen
Värme allmänt