881 817 läst · 3 246 svar
882k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det återstår att se. Jag har ju inte alltid varit ledig så länge efter arbetspassen. Nu har jag jobbat mån- tors med 10 timmar pendling så jag får ut mer tid hemma om man jämnför med detKnockOnWood skrev:
Första arbetsdagen avklarad och 3 timmar jobb på huset.
Jag har inte jobbat 7-4 på 6 år så dagen hann knappt börja innan den var slut.
När jag kom hem bilade jag bort kaklet och hälften av fixet, resten får bli imorgon.
Nu har vi ett tunt laget med fint damm i halva huset
Jag har inte jobbat 7-4 på 6 år så dagen hann knappt börja innan den var slut.
När jag kom hem bilade jag bort kaklet och hälften av fixet, resten får bli imorgon.
Nu har vi ett tunt laget med fint damm i halva huset
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det där var mycket snyggare sidoljus än vi hade, såna gillar jag! (sen färgen, kan man alltid diskutera hehe, jag målade om till vitt på insidan själv ju)
Vad ska ni ha för golv innanför dörren då? Har ni sålt kompassen? (De brukar va dyra)
Vad ska ni ha för golv innanför dörren då? Har ni sålt kompassen? (De brukar va dyra)
2,5 timme tog det sista men nu är det äntligen borta.
Och jag är helt slut.
Försökte boka en tid med rörläggaren för att prov-trycka golvvärmen men de hade så mycket att göra så de kunde inte säga när de kan komma. Men de skull fixa det innan den 14e då mattläggaren börjar flytspackla.
Det närmar sig färdigt badrum
Och jag är helt slut.
Försökte boka en tid med rörläggaren för att prov-trycka golvvärmen men de hade så mycket att göra så de kunde inte säga när de kan komma. Men de skull fixa det innan den 14e då mattläggaren börjar flytspackla.
Det närmar sig färdigt badrum
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
3 timmar hann jag med innan ryggen tyckte det var dags att ta en paus.
Imorgon kan jag nog lägga slangen.
Sk bli skönt med helg, lite vila och mello i Halmstad Arena
Imorgon kan jag nog lägga slangen.
Sk bli skönt med helg, lite vila och mello i Halmstad Arena
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ska du fixa värmegolv innan du byter dörr och sidoluft? Blir det inte svårare att få en bra anslutning av den nya dörren och eventuella sidofönster då? Eller tar den lika mycket plats/utrymme i anspråk som den befintliga för då blir det kanske inga bekymmer.....
Jag flytspacklar inte ända fram till dörren. Den byts och flyttas ut till sommaren (tilläggsisolerar), tills dess blir det bara flytspackel i hallen. Årstiderna gör att det blir på detta sättet. Bekvämare att bygga badrum på vintern och byta fasad på sommaren än tvärt om. Så fort dörren är bytt så spacklar jag den biten som blev kvar och lägger klinkerroli skrev:
Redigerat:
Nej elementet blir kvar.Jonatan79 skrev:
Anledningen till att jag drog ut golvvärmen i hallen är att kitten säljs i 5 eller 10m2. Badrummet är 7 vilket gör att jag behöver det större paketet. Klinkern i hallen är 3m2 vilket blev perfekt.
Känns som det kan vara bra med värmegolv i hallen sen när vi skaffar barn som släpar in en massa snö när de leker
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Och elementet behövs för att torka barnens vantar, så golvvärmen kan du stänga av
Läs noga på flytspacklet, det jag flöt min hall med skulle man inte vänta för länge med att lägga klinkers på. Kan vara värt att kolla upp!
Jag flöt med Kiilto rot- och värmegolvsspackel DF. Där står att golv skall läggas relativt snabbt efter härdning för att undvika övertorkning med sprickbildning som följd.
http://media2.bauhaus.se/media/pdf/3862596A.pdf
Jag flöt med Kiilto rot- och värmegolvsspackel DF. Där står att golv skall läggas relativt snabbt efter härdning för att undvika övertorkning med sprickbildning som följd.
http://media2.bauhaus.se/media/pdf/3862596A.pdf
Redigerat: