Skitsnyggt! Imponerande att få upp den besten på väggen, våra halm- och putsväggar hade rasat.
 
badtastex skrev:
"Fruktfat med citrusfrukter i förgrunden..." ;)

Riktigt snyggt, behövde lackeringsfirman göra någon ytterligare spackling eller är det med ditt underarbete?

Ett tips från en obotlig realist är att sätta något mjukt i rätt höjd på dammsugarmunstycket...
Jag bjuder på den ;) Nja, det var lite gnäll om någon tejprest de fick spackla, i övrigt nämnde han inget, men jag vet ju inte.
 
Ola C skrev:
Skitsnyggt! Imponerande att få upp den besten på väggen, våra halm- och putsväggar hade rasat.
Ja, det hade de nog. Den väger ca 50 kg med luckor. Nu har där dessutom kommit i ytterligare 50 kg elektronik och en TV på 20 kg :p Vi ska ha ny TV som ska upp på väggen sen.
 
Vill gärna se en eller flera bilder med all elektronik på plats.
Väldigt fint bygge, hörnen blev ju perfekta. Har du något hörn med luckan på plats också?
 
roli skrev:
Vill gärna se en eller flera bilder med all elektronik på plats.
Väldigt fint bygge, hörnen blev ju perfekta. Har du något hörn med luckan på plats också?
Jag ska ta lite bilder idag när jag kommer hem och det är lite ljusare. All elektronik är i, men mittenluckan går inte på nu. Jag behöver få upp förstärkaren 10 mm så gångjärnen går in under chassit (jag misstänkte detta redan innan). Så jag ska köpa några gummifötter idag och ställa den på. Jag tänkte även byta högtalaranslutningarna på förstärkaren från bananer till gafflar för att få ytterligare 20 mm i bakkant.
 
Satte upp sängborden idag när jag kom hem från jobbet. Har inte hunnit fixa till högtalarkablarna och fötterna till förstärkaren ännu. Här får ni dock en bild på sängbordets hörn med lucka.

WP_20160226_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160226_006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160226_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hojte och 10 till
  • Laddar…
Vad fint det blir! Så skönt att slippa se fula skarvar etc, i mångt och mycket känner jag att det är sådant jag väljer att betala mer för snarare än grund-designen när jag köper lite dyrare möbler.
 
TowaTei skrev:
Vad fint det blir! Så skönt att slippa se fula skarvar etc, i mångt och mycket känner jag att det är sådant jag väljer att betala mer för snarare än grund-designen när jag köper lite dyrare möbler.
Jag håller med. Det är de små detaljerna som avgör om en möbel känns exklusiv eller ej. De flesta TV-bänkar är ju i sitt grundutförande annars ganska lika.
 
Bjuder på lite mer bilder. Först en bild på sängbord.

6tag-2283454602-1194041617670467406_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har nu bytt bananerna mot små smidiga Supra gafflar.

WP_20160227_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte gummifötter typ 15x40 mm som jag tejpade på originalfötterna så förstärkaren kom över gångjärnen.

WP_20160227_010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär blev totalresultatet :)

WP_20160227_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160227_006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Högtalarnas position kommer nog ändras. Jag har bara ställt upp dem rakt nu. Det hörs att det saknas en del tyg i rummet trots soffan. Sedan kommer vi alltid ha öppet in till matsalen och då ändras ljudbilden igen så ingen vits att lägga energi på uppställningen ännu.

Lite bilder inne i skåpen.

WP_20160227_007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Integrerad förstärkare

WP_20160227_013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slutsteg till basmodulerna

WP_20160227_015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här får allt överblivet kablage samsas. Routern skall stå i gästrummet/kontoret sedan och mediaspelaren ryker när vi köper ny TV. All ström i anläggningen ska bytas ut mot Supra också så då blir kablarna anpassade i längd. Därmed blir det lite mer ordning här på sikt :)
 
  • Gilla
kuntri och 4 till
  • Laddar…
Otroligt proffsigt byggt! :)

Har du någon koll på hur mycket de här sakerna hade kostat att köpa och vad det nu har kostat dig att bygga dem själv?
 
falkn skrev:
Bjuder på lite mer bilder. Först en bild på sängbord.

[bild]
Riktigt fint, nu vill jag ha min säng också :D Valde lev i April för jag tänkte att vi skulle ha flyttat då, yeah right :p
 
Marlen Eskilsson skrev:
Otroligt proffsigt byggt! :)

Har du någon koll på hur mycket de här sakerna hade kostat att köpa och vad det nu har kostat dig att bygga dem själv?
Tackar!

Jag gick igenom detta lite i tidigare inlägg här.

Sängborden finns det ju ingen motsvarighet till, men om man antingen tittar på en liten Clic-modul eller Deqotique Vogue som vi kikat på så ligger det väl runt 3500 kr/st. Så säg att möblerna totalt hade kostat 25' och jag har byggt dem inkl. en del nya verktyg för ca 9'. Därmed en besparing på runt 16'. Slutfinishen är dock troligtvis högre på detta än det köpta alternativet.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Riktigt fint, nu vill jag ha min säng också :D Valde lev i April för jag tänkte att vi skulle ha flyttat då, yeah right :p
Haha okej :p Vad ska ni göra av sängen då? :p

Vi är förövrigt riktigt nöjda med den, sover mycket bättre nu.
 
falkn skrev:
Haha okej :p Vad ska ni göra av sängen då? :p

Vi är förövrigt riktigt nöjda med den, sover mycket bättre nu.
Kul att ni är nöjda, blir nog vi med. Har en lagerlokal där jag kan ställa den :D
 
falkn skrev:
Sängborden finns det ju ingen motsvarighet till, men om man antingen tittar på en liten Clic-modul
Clics minsta är ju över halvmetern, det är väl inte din? Jag har faktiskt funderat på att köra Unnus minsta i sovrummet (då vi ska ha Unnu som mediahylla) precis som du gjort, fast det blir lite brett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.