38 131 läst · 301 svar
38k läst
301 svar
BYGGA I LINKÖPING LAMBOHOV
Ja, vi har pratat en del med husleverantörer. Hittills har vi varit på besök hos Värsåsvillan, LB-Hus, Anebyhus, Götenehus, Myresjöhus. Vi hade faktiskt bokat en tomt i Ekängen med Anebyhus, men det drog iväg lite för mycket i pengar samtidigt som vi inte riktigt kände att tomten var klockren, så vi avbokade. Det skiljer ju cirka 300 000 i tomtpris mellan entreprenörstomt i Ekängen och dessa i Lambohov...Mastma skrev:
Vi har pratat med Susanne idag, och om man tackar ja till tomten så får man Inte erbjudande om att byta. Så är man inte nöjd med sin tilldelning får man avvakta lite och kolla om det avbokas något innan man skriver på några köpeavtal.steha skrev:
14 december måste man ha bokat sin tomt skriftligen. Jag vet att minst en tomt var avhoppad (som vi dessutom vill ha), men det var 4 till framför oss som har chans att norpa den.Zelda skrev:
Det lät som att Susanne på tomtkön räknade med att det mesta skulle falla på plats på någon vecka eller två. Hade ni många framför er?
Vi har sju reserver före oss vilket innebär att åtta st. måste hoppa av ochsteha skrev:
det känns som om den chansen är minimal... men än så länge lever en liten gnutta hopp. Trevligt att höra om ett avhopp i alla fall.
Oj, blir nog svårt då, ja. Men å andra sidan - då borde ni få en tomt vid nästa runda istället med 20 tomter i Lambohov och 14 eller vad det var i Ekängen. Dom blir nog bra dom också. Dom beräknas komma ut runt årskiftet tror jag, så det är ju inte långt bort.Zelda skrev:
Fast vi bor i Lambohov idag och vill gärna fortsätta bo här. Tomterna söder om Bygdegatan är mer än ett år bort. :'(steha skrev:
Ska man se det från den positiva sidan kan man säga att vi bor billigt och kan spara pengar dessutom vi kan i godan ro fundera på hurdant hus vi vill bygga. Det ska bli spännande att följa era byggen (vi passerar tomterna dagligen).
Sist jag pratade med Susanne så lät det som att tomterna söder om Bygdegatan skulle komma ut runt årskiftet/lite efter, alltså om ett par månader. Dom skulle försöka få ut dem samtidigt som Ekängen-tomterna om jag fattade det rätt. Men ring för säkerhets skull och hör med henne.Zelda skrev:Fast vi bor i Lambohov idag och vill gärna fortsätta bo här. Tomterna söder om Bygdegatan är mer än ett år bort. :'(
Ska man se det från den positiva sidan kan man säga att vi bor billigt och kan spara pengar dessutom vi kan i godan ro fundera på hurdant hus vi vill bygga. Det ska bli spännande att följa era byggen (vi passerar tomterna dagligen).
På hemsidan står det att det gått ut felaktig information att tomterna skulle gå till tomtkön vid årskiftet 2006 - gatorna kommer inte att hinna bli färdiga då utan i dec. -07 istället... suck!steha skrev: