Vi ska förlänga en vägg, så jag måste ta bort gipset på helften av den avslutande regeln så att jag kan fästa nästa skiva. Vilket verktyg skulle ni använda för detta? Jag har tidigare använt det runda verktyget på mitt multiverktyg, men det tar en evighet...

Handklinga och svans.

Som sagt handcirkelsåg inställd på rätt sågdjup. Stor risk att du sågar i gipsskruv. Ev. läge att köpa den billigaste cirkelsåg du hittar (typ 200kr), och räkna med att köra sönder klingan, kan vara bra att ha för liknande skräpsågningar senare också.

• Gilla
uttaget
  • Laddar…
Jag skär med gipskniven.(y)

• Gilla
Dizzy84 och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle skriva på en träbit på den avslutande regeln, så jag får något att skruva gipsen i.....minst jobb och funkar lika bra.

• Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Jag skulle skriva på en träbit på den avslutande regeln, så jag får något att skruva gipsen i.....minst jobb och funkar lika bra.
Det där vill jag se en bild på...:rolleyes: :D Hur "skriver" man fast en träbit....:eek: Det kan bli kul formuleringar när "rättningsfunktionen" på telefonen fixar vad man skrivit.(y) eller var det kanske fingret som "slant" :)

Magnet är bra för att hitta skruvarna, så sparar man på verktygen.

jag hade ju också skruvat fast en ny regel och fortsatt därifrån. Det ska ju tydligen ändå byggas en vägg?

Multimastern mot en rätskriva om det är viktigt med måtten i anslutande sida, så man inte vill kapa nya skivor och hålla.
Annars skruva en 28*70 eller 45*70 ovanpå som andra är inne på.

nikasp
roli skrev:
Det där vill jag se en bild på...:rolleyes: :D Hur "skriver" man fast en träbit....:eek: Det kan bli kul formuleringar när "rättningsfunktionen" på telefonen fixar vad man skrivit.(y) eller var det kanske fingret som "slant" :)
Det är den där satans ipaden som stavar åt mig tror jag.

Du måste ha en väldigt dålig multiverktyg eller blad om det går trögt i gips , harvsjälv en grön Bosch och det är hur enkelt som helst att köra gips med den .

Röstar också på att sätta dit en ny regel utanpå den andra och skruva i den. Annars hade jag nog skurit efter en linjal och brutit bort dom 22,5mm gips det borde handlar om.

fein elr random multiverktyg. elr mattkniv och rasp och många minuter ^_^

Multiverktyg- sågblad- något rakt och en penna. Klart efter någon minut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.