11 303 läst · 17 svar
11k läst
17 svar
Verktyg för att såga gips på regel?
Sida 1 av 2
Vi ska förlänga en vägg, så jag måste ta bort gipset på helften av den avslutande regeln så att jag kan fästa nästa skiva. Vilket verktyg skulle ni använda för detta? Jag har tidigare använt det runda verktyget på mitt multiverktyg, men det tar en evighet...
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
Som sagt handcirkelsåg inställd på rätt sågdjup. Stor risk att du sågar i gipsskruv. Ev. läge att köpa den billigaste cirkelsåg du hittar (typ 200kr), och räkna med att köra sönder klingan, kan vara bra att ha för liknande skräpsågningar senare också.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Det där vill jag se en bild på... Hur "skriver" man fast en träbit....:eek: Det kan bli kul formuleringar när "rättningsfunktionen" på telefonen fixar vad man skrivit. eller var det kanske fingret som "slant"MathiasS skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 856 inlägg
jag hade ju också skruvat fast en ny regel och fortsatt därifrån. Det ska ju tydligen ändå byggas en vägg?
Blev förvånad över hur enkelt och snabbt det var att hitta spik med en sån här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...stning/Ovrigt/Magnetverktyg-36-kg-2000022149/ Letade reglar för att fästa upp TV-stativ hemma.
ZipLock skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Röstar också på att sätta dit en ny regel utanpå den andra och skruva i den. Annars hade jag nog skurit efter en linjal och brutit bort dom 22,5mm gips det borde handlar om.